Lite bilder på mina Balines-tjejer
Hur tusan gör man här då? & ingen förhandsgranskning finns det heller så uselt??!!!?!? 
Varför går det inte att länka till bilder o lägga in som normalt tro?? Weird!!! 
Nåväl, skiter väl i det då. Om nån e intresserad är ni välkomna in att kika på kattbilderna på: Mitt PixBox-album http://www.pixbox.se/alb_show_id634176_page0.html
Står det ikke Bifogad fil rett under der du skriver innlegg? Da velger du bla gjennom og laster opp fra din egen PC.
Forhåndsgransking er det ikke her.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vilka fina balineser du har!
Det kanske inte fungerar för att bilderna är för stora? Max 4mb får de vara, har jag för mig. Annars, om bilderna ligger någonstans på nätet, så kan du högerklicka på bilden och kopiera in den i ditt inlägg.
Fina missar du har iaf!
Fina tjejer du har. Inte så farligt tjocka tycker jag. Ev. lite småmulliga bara…
Såsom min Smilla och Skatan.
/Elisa

Vilka damer! Balineser är allt fina. Men jag tycker det är så skönt med korthårig katt, jag har ju vuxit upp med perser och långhårsblandningar. Det går ju tre korta hårstrån på ett långt, så det går inte åt lika många kilometer klädtejp 
Vad är det för fräsig hund du har?

#1: Jo, det vet jag… men jag vill inte bifoga upp någon bild från min dator utan länka till/visa bilden där den redan ligger på nätet… om du förstår hur jag menar?
#2: Tacka tackar…
#3: Nej, alltså inte lägga upp några bilder här utan länka från andra sajter… men det försökte jag ju, men fick det inte att funka alls… tyvärr? Hur gör man då, mer exakt? Jag har ju inga probbs att göra så i andra forum lixom…
E det en rådis du har på bilden? Söööööt!
#4: Hehe, ja den ena, smalare av dem väger inte så mkt 4 kg… den andra hon väger 6 kg - inte så bra, därför ska hon förhoppningsvis gå ner lite i vikt bara jag får tag på ett bra käk till henne.
#5: Du har så rätt så, nästa katt/er blir nog nån slags Rex eller nåt korthårigt som inte fäller så mkt iaf.. de här pälsbollarna går mig på nerverna ibland. ;)
Haha, Viper - som jycken heter - är av rasen Whippet. Vi har två whippetkillar hemma, Viper o halvbrorsan TinTin.. Vill du veta mer så gå in på www.freewebs.com/ikasruta Finns rätt mkt kuliga bilder där o i bloggarna.

Nämen är det en Whippet? Den såg så liten ut intill katten, jag hade inbillat mig att de var större?!
Min man är sugen på att skaffa en hund, men jag är väl lite tveksam till om man orkar att ha en hund i en liten lägenhet.
Jag har ju, till skillnad från honom, vuxit upp med hundar och vet ju hur gott blöt hund luktar, och hur genomsmutsig en hund kan lyckas bli när vädret är dåligt..
Mamma och pappa har fyra stycken nu, men de bor i villa och kan använda sin tvättstuga som groventré för blöta och smutsiga vovvar.
Det vore ju trevligt med en hundras som är lite grann samma skrot och korn som katterna. En Whippet kanske skulle va nåt för framtiden, när man har kapitulerat inför Svensson-livet
.
Mamma har haft afghanhundsblandisar, väldigt rolig personlighet (de är ju också vinthundar) men GUD vilken pälsvård..
Är det en ras som skulle passa som förstahund tror du?
Jag skulle ju aldrig få för mig att skaffa en Rottweiler eller så som förstahund eftersom han är nybörjare och inte riktigt har koll på läget…
Å for noen nydelige balinesere du har. Skulle godt tenkt meg en eller to utav disse sammen med mine balier.
#6 Skumt om det inte fungerar att länka för dig. Men annars kan man få bilder direkt i inlägget genom att högerklicka på en bild, välja kopiera, sedan högerklicka där du skriver inlägget och välja klistra in. Men det fungerar bara om bilderna ligger någonstans på internet redan. Sen kan du ladda upp bilder direkt från din dator genom att bifoga fil.
Japp, det är min enögda gammelgubbe jag har som avatarbild. :)

#7: Jajjemensan, det ska föreställa en whippet… på bilderna e han väl valp men han blidde en liten räka förvisso. Han kom just precis över det undre godkända måttet för hanar 47 cm, så whippar e inte så stora. Knähöga ungefär, även om rasen tyvärr blir större o större.
Whippet e definitivt en förstahund, inga probbs. Viper har varit vår första hund och helt plötsligt blev de sen två då halvbrorsan TinTin åxå flyttade hit.
Många fördelar med whippar, de fäller knappt nåt o ingen pälsvård alls krävs, är en frisk o sund ras, lagom stora, luktar inte hund - inte ens om de är våta, är aktiva allroundhundar som hänger med på allt man hittar på o busiga ute - men lugna o sover mest inne, de kräver inte så mkt motion mer än att få springa lösa en stund varje dag.
Nackdelarna är väl att de inte har så mkt päls så de kan behöva täcke vid kallt, regnigt o blåsigt väder. Samt att de ju trots allt är hetsjakthundar som jagar med synen och det behövs tränas inkall på dem från början så de inte håller på med ofoget att jaga allt som de får syn på ute. Men vi har ju lyckats med Viper så nån omöjlighet är det inte. ;)
Vi bor i en liten tvåa på ca 51 kvm med 2 whippar o 2 balineser så det funkar fint även i lght. Det är ju inte inomhus man ska rasta vovven heller. ;)
Vill du veta mer om whippets gå gärna in o läs om rasen på www.whippetklubben.nu där finns åxå länkar till många uppfödare så kan ni kika runt o bilda er en egen uppfattnin om rasen - ifall det kan vara nåt för er.
Vet inte var ni bor men finns ni i krokarna runt Sthlm e ni välkomna hit o träffa våra tokstollar. Undrar ni nåt mer är det bara att hojta till.
#8: Åh, tackar tackar…
#9: Jag vet inte varför men det ville sig tyvärr inte, tackar för tipset dock! =)
#10 Kom att tänka på det, du kanske har någon annan webbläsare än IE? För högerklickstricket fungerar inte i t ex Firefox.