Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 987 ggr
[lisme]
0

Hva er Quantum of Catnip?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har aldri sett maken til fargefordeling på en kattunge før, så er dette en vanlig siameser? Vil legge til at fargen visstnok er enda mer markert i virkeligheten.

Skilpadde, type brun, er hun nok men jeg har ikke sett så mye farge på kroppen før på en sia

Nonimonos
0

Är hon inte en SYS då? Jag tycker att dom SYSar jag har sett har en sämre förmåga att bli ljusa på kroppen än vad siameser har.

[lisme]
0

Hun kan jo i teorien være en sys, men jeg aner virkelig ikke om hun er det, eller i hvilken grad (03 eller 02)

Nonimonos
0

Ja jag vet inte, är inge bra på SYSar men jag bara tänkte att det kanske var så nu när du tyckte hon såg lite underlig ut.

[hakkapelitta]
0

Är hon SYS så är hon en 03 med för lite vitt, eftersom hon inte är efter två stycken vitfläcksföräldrar, så att hon kan få dubbelt anlag för vitt, (02,01). För lite vitt har hon därför att man inte riktigt ser från alla håll att hon är vitfläck.

kalindas
0

Tror inte hon är SYS. Men är hon det så har hon väldigt lite vitt på sig. Obestämd
Ser inget som lyser vitt på ryggen på henne och fläckarna i ansiktet ser ut att vara creme eller röd.
Har sett en del kattungar som är väldigt mörka som små. Min Bianca var ganska mörk i sin blåmaskade färg då hon var liten. Men sedan när hon blev äldre ljusnade hennes kropp upp och blev nästan cremevit.

Gissar på en blå eller brunsköldpaddmaskad SIA.
Men ta ett foto på hennes mage, med blixt så ser man om hon är vit där.

/Elisa

[lisme]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blå er hun neppe, er i grunnen ikke i tvil om at hun er ei brunskilpadde. Men ingen andre kattunger som vi har hatt til nå har hatt farge på ryggen eller nedover bakbeina. Er det vanlig da på en SIA? Jeg har aldri hørt andre si noe om det heller. Magen hennes er lysende hvit og hun har endel hvitt på ryggen også, bare se over skuldrene hennes. Sidene hennes er hvite det samme er brystet hennes. Så jeg skjønner ikke hvilket hold man ikke ser at hun er hvit fra…..

SacredSouls
0

På det første av de to siste bildene der vil jeg definitivt si brunpadde. Det hvite hun har i ansiktet tror jeg som kalindas er padde rødt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Jag kan inte se att hon skulle vara SYS, tycker också hon ser ut som en brunsköldpadda.

#4 Man kan få 02 även om endast en av föräldrarna är vitfläck (03).  Vi fick ju Harry efter en 03 OSH och vår SIA och han är definitivt en 02:a.

[lisme]
0

Ja jeg er ikke i tvil om at hun er brunpadde, men jeg har som sagt aldri sett noen kattunger som har hatt farge på ryggen. Heller ikke nedover bakbeina så tidlig. Synes spesielt det er rart med den fargen på ryggen og på toppen av hodet også forresten.

[hakkapelitta]
0

#8 Ja, men en 02 efter en bicolourförälder är ingen genetisk 02. Det är helt enkelt en 03a med för mycket vitt.