Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1045 ggr
Ninja
2009-01-26 21:00
0

Hundbesök

Idag var jag lite dagmamma till en dunkerstövare som heter Sippa. Katterna har träffat henne en kort stund förut, men jag tycker att båda gångerna var så roliga så tänkte berätta om dom lite.

För några veckor sen var det första gången Äzzy ens såg en hund, hon gick lugnt fram, satte sig framför Sippa och jamade lite åt henne. När Sippa stack fram nosen blev det lite morr för att markera att man inte ska vara hur framfusig som helst, men Äzzy var mycket nyfiken och gick som en svans efter. Inte långt senare låg de tillsammans i soffan, Äzzy var jättenöjd med att ha en varm och gosig kompis.

Samma sak denna gång, men det gick snabbare tills man låg i soffan och gosade. Äzzy är verkligen tuff och trygg i sig själv, och framför allt älskar hon gos och närhet!

Bilden visar hur det såg ut.

Ninja
2009-01-26 21:02
0

Nähepp, går inte att bifoga bild av någon anledning. Den får komma senare då. :(

Ninja
2009-01-26 21:55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testar minska bilden får se.. Så väl trivdes dom ihop. :)

FreeZing
2009-01-26 22:24
0

Va mysigt de har det. Öya blev överlycklig första gången hon träffade på min kompis kinesiska nakenhund. Hon ville direkt bli polare med henne. Myran (som hunden heter) kände inte lika stort för detta och det tog tid innan Öya vann hennes hjärta. Nu är de jättebra kompisar, de busar och sover ihop Glad

Ninja
2009-01-27 10:02
0

Kanske är ett släktdrag? ;)

Elsa är uppväxt med hundar och jagar, brottas och leker allmänt med dom. Äzzy leker också med hundar, men de får inte leka tillbaka riktigt än.. Skrattande