Färg till burskynke
Min burpynt er ikke ulik den jeg har på hjemmesiden min. Men så er mine katter hvite med maske og padder i forskjellige farger. Jeg vet om ei som syr veldig fine burpynter og billige også. Sender du meg en mail så skal du få hennes adresse. Bruk ramithi@online.no
Har ikke hennes hjemmeside adresse i hode men jeg har den nok et sted.

Jeg selv velger farger som fremhever katten, både kattens farge på pels samt øynene. Har du for eksempel en sort orientaler med gule øyne, unngår jeg oransj/gul burpynt for og si det slik, hehe :)
Jeg syns de passer veldig godt rødt, siden rødt er kontrast fargen til grønt, og vi vil jo ha grønne øyner på oriene ;)
Men må jo passe personligheten til pusen også, noen er jo bare de fødte show-stjernene som bare må ha *bling* burpynt ;)
Jag har en fabless för burskynken 
Det kan vara så att jag nästan syr ett nytt inför varje utställning.. hihi.
Men det jag gillar bäst är mitt "trädskynke", av ett vitt tyg från Åhlens med grå och svarta grenar på. Och så Kikus prinsess-skynke såklart :D
Här är en till som gillar burskynken, jag kulle nog kunna ha ett nytt till varje utställning om det inte var så att de faktiskt kostar en del pengar att köpa.
Hakkapelittas skynke med träd är ett av mina favoritskynken och så ett som HeidiK har till sin snygging Sivert, det har varit på bild här på forumet tidigare.
Mina egna skynken är nog mer i mina egna favoritfärger (se mitt forumnamn) än vad de matchar katten kanske.
Jag tycker att ett av nöjena med kattutställning är att gå runt och titta på alla olika burskynken som finns. Då kan man snabbt konstatera att smaken är som baken 

Tack för era svar
Jag har också sytt mina själv- enkla men funktionella.
Dax att sy ett nytt snart- en ny familjemedlem är på ingång 
Min mamma har sytt 2 åt mej,enkla men fina!Ett mörkblått och ett latte färgat.Såg dock en perseruppfödare som hade pärlor i framkant,avlånga,lite orientaliskt stuk.Jättesnyggt! Den iden ska jag sno!
Jag har två enkelburskynken: ett ganska neutralt rosa med "krusiduller" på. Mönster av något större slag och varvat med släta, rosa sidor och botten. Och ett vinrött med "guldänglar". Det ena är beställt från Dorek design, tror jag, och det andra är sytt av en kompis.
Dessutom har jag ett dubbelburskynke (som jag förvisso inte vet om det är komplett eftersom jag fick det av en kompis) som hakkapelitta sytt.
Jag skulle vilja ha ett burskynke som matchar Zazas ögon eller något i den stilen. Vi får se hur det blir.

Till Pyttan som är blåmaskad har jag ett rosa skynke, det tycker jag är jätte fint och hon blir så otroligt feminin i det! 
Till ocisarna har jag allskön blandning av skynken. Men till min chokladsilverhona har jag ett väldigt mörktblått och vitt skynke med silverdetaljer. Har ett grönt som passar till alla katterna. Enkel färg! *ler*
Har ett apricost skynke som bara hänger hemma…. någon som är intresserad så kan ni ju skicka ett litet mess till mej så får jag se om min mor vill sälja det. *ler* (Botten till det har jag däremot snott till Pyttans rosa skynke…)