Det värsta jag varit med om!!!
Jag kan säga att jag e helt slut o så ledsen!!!Jag förstod att det kunde inte vara sant att det går så bra med den här efterlängtade kullen!!Kamoshika dog igår!!!6 veckor gammal!!Tills i förrgår var hon fullt frisk o livlig o glad..Sen började hon halta o hoppa på tre ben,Vi kände igenom benet o hittade ingen fraktur,så vi tänkte att hon sträckt sig rejält o att det går över..Dagen efter var hon inte bättre framåt kvällen tyckte vi att hon gick sämre o började känna igenom igen!!OJ vad svullen hon hade blivit i övre delen på benet..!!Då var det kväll o direkt så förstog vi att hon behövde antibiotika eller liknande så vi gav henne det det var vad vi kunde göra för tillfället!!Direkt så ringde vi en veterinär som jag känner o hon bor långt bort men sa hon måste ha blivit biten..O antibiotican var helt rätt..Hon skrev ut mer så det skulle räcka..Vi åkte o hämtade medecinen kom hem..Jag fick hjälpa henne att äta o gå på toa o blev väldigt orolig när jag skulle ge henne kvällsmedecin så såg jag att det var värre..Det gick fort..!!Så jag kollade igenom henne o såg att den tassen hon stödde på var jättestor o den hon inte stödde på hade blivit mindre än normalt!!Hon hade blivit allmänt sämre också..Uttorkad o slö..Jag gav henne vätska i munnen o la henne varmt..Fredagkväll ensam hemma utan körkort mitt i skogen med sjuka barn så klart!!!Jag visste att jouren här öppnar 9 på lördag morgon..Så kommer Jinya hoppandes på 3 ben..Men vad 17 e det som händer..Jag ringde min kusin som kom hit direkt på morgonen,under natten satt jag o försökte hålla Kamoshika varm o matade med vätska..Det var bara å släpa me sina sjuka barn me kusinen till veterinären..När vi kom fram var Kamoshika 35grader o Jinya 41,5..Kamoshika var knappt kontaktbar..I med vätska o värmelampa o massera sockerbvatten i munnen..Sen kom tempen upp..Då fick hon smärtlindring o en annan antibiotika..Vi fick me oss injektionsantibioticka o glucosvatten som jag skulle ge dem samt a/d mat..Under kvällen blev hon först något bättre sen bara sämre o sämre..!!Jag gjorde allt jag kunde jag kramade masserade injeserade antibiotica o vätska gav glucoslösning..Sen sent på kvällen blev det bara sämre o sämre!!Jag har aldrig varit med om nå liknande jon gnydde o såg ut att ha fruktansvärt ont!!Pupillerna blev jättestora hon kunde knappt röra sig,hon gnydde o liksom rullade om hon inte hade fullt stöd..Det verkade som att njurarna la av..Hon kved o kände jag på magen långt ner nästan i jumskarna kände jag nåt smått hårt..Hon kved till igen o det sprutade ut knallgult kiss..Jag satt o klappade henne o visste inte vad jag skulle göra men det såg väldigt kört ut!!Jag böjde mig fram för att pussa henne jag såg att hon höll på att dö..o förstog att organen inte funkade,då högg hon fast sig i mitt ögonbryn..Cosmica kom o undrade vad det var frågan om o skulle tvätta henne då högg hon fast sig i hennes läpp..Sen sträckte hon ut benen ruggade upp svansen o dog..:(Så hemskt..När dom skickade hem oss från sjukhuset trodde jag läget var stabilt??Det var det inte i alla fall..!!Hon plågades ihjäl tycker jag..Absolut..Jag har lagt henne för att skickas till obduktion i alla fall..Jinya e fortfarande dålig..Jag har egen intensivvårdsavdelning här hemma..!!Bakbenet som han e svullen i e kraftigt svullet!!KRAFTIGT..Jag gjorde ett snabbt nålstick o nu när jag hjälpte honom på toa sprack det upp o vällde ut var..Nu tycker jag att trycket sitter på andra sidan mot där det gick hål..Imorgon så måste han få smärtlindring av vet..O det måste stickas på andra sidan..Jag lider med dem..O önskar att jag inte bodde så avsides just nu..O att jag hade körkort..Jag fick början i julklapp..Nä det här var det värsta jag sett hos kattungar!!O då har jag ändå fött upp katter sen jag var 3 år..Alltså en bit över 30 år..Är det någon som varit med om något liknande!!??Jag ville bara berätta ,,o jag e så ledsen!!!
De andra 4 mår bra o jag håller stenkoll..Har knappt sovit på 3 nätter!!Jinya äter dricker får medecin bajsar o kissar o har värme.Det kommer lite var ur såret..Han sover här brevi nu..Jag har precis vätskat honom..Kan alla vara så snälla att tänka på Jinya!!Min älskade gullpojke!!
Oj, vilken mardröm! Vi tänker på er och håller tummarna (och tassarna) för att Jinya ska må bättre snart.
Jag beklagar sorgen.

Urkens så tråkigt. Beklagar verkligen. Det enda råd jag kan ge dig ær att ta hand om dig sjælv, se till att få i dig mat och lite sømn… sænder øver varmt te och ngra varma kramar. Håller tummarna før er.
Usch vad jobbigt. Jag hoppas att Jinya mår bättre snart. Tänker på er.

Nämen usch vad tråkigt. Hoppas det går bra nu. Ska hålla mina tummar för er . Håller ju redan för lille Håkan men jag kan nog hålla för fler också.
Vilket mardrömsscenario! Fy vad hemskt det måste varit, blir tårögd av att läsa.. i såna situationer när ens älsklingar är allvarligt sjuka känner man sig så maktlös..
Du gjorde allt du kunde, det ska du ha eloge för! Håller tummarna för att Jinya klarar sig!

Jag sitter här me Jinya inte sämre inte bättre..Hoppas att det kommer en vändning imorgon nu ska jag försöka sova..Tack för att ni håller tummar!!
Näääää fy så tråkigt vad hemskt ohh vad jag lider med dig. Jag blir så ledsen, Håller mina tymmar för er alla.
Rithwa

Måste ha varit en mardrömslik upplevelse! Hoppas du får ett svar på vad som hänt de små och att resten av gänget är friska.
Kramar dig i tanken
Stackars dig, så fruktansvärt tråkigt. Så hemskt med kattungen, jag ryser. Kanske skulle den sjuka katten du har nu in för intensivvård på en större djurklinik? Lantveterinären har inte alltid de resurser som krävs. Min har det inte och jag får åka tio mil till Blå Stjärnan om mina katter blir allvarligt sjuka.
Kan det vara kattsnuva? Där ingår ju även haltning och inflammation av leder.
Jag förstår att du kämpar och gör så gott du kan! Jag håller tummarna och tänker på dig idag. Du behöver få vila och sova ordentligt. Annars orkar man inte. 
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SÅ hemskt, nej jag har inte sett något liknande. Hoppas du får svar och orkar berätta för oss. Sköt om dig själv också och kom ihåg att ibland är det bäst att släppa taget om det inte funkar, även om det är fruktansvärt svårt. Men det är viktigt att du får reda på orsaken.
verkligen jätteledsen.
Stackars er, det är så hemskt att se djur lida. Jag hoppas verkligen det löser sig för er.
Men vad ledsamt… hoppas de övriga är som de ska och att den lille blir piggare…
Åh jag vet inte vad jag ska säga, jag blir tårögd bara av att läsa om det så det måste vara fruktansvärt för dig. Så himla sorgligt att hon inte klarade sig.
Hoppas verkligen att det ordnar sig för Jinya, jag ska hålla tummarna så hårt jag kan.
Vilken fruktansvärd pers du och dina bebisar går igenom! 
Det enda jag kan göra är att hålla tummarna att de barn du har därhemma håller sig friska!
Det verkar vara ett starkt och otäckt virus du fått in.
Försök att få lite sömn om du kan. Hade jag bott närmare så hade jag hämtat dej så vi kunde köra till närmsta stora djursjukhus.
/Elisa
Vilken mardröm!
Vi håller tummar och tassar hårt, hårt för er. Stor styrkekram!

Men va sorgligt
Hoppas det ordnar sig…många tröstekramar!!

Å fy vad hemskt!
Håller tummarna för Jinya nu!
Men Elisa, vilken mardröm! Stackars er. *tröstkram*

Oh fy så otäckt! Stackar stackars er!! Håller tummarna för Jinya! *kram*

fY & USCH VA HEMSKT. Tårarna kom, och hur ska det inte kännas för dig & de små. Kattkramar till er

Det svider i hjärtat när man läser. Lilla Kamoshika va en jättefin liten tjej, vi kollade på småttingarna på hemsidan.. Vi håller alla tummar och tassar för att Jinya ska krya på sig.
En sån gräslig upplevelse. Stackars er och stackars lilla
Kamoshika. Håller tummarna för Jinya.
Det skulle ikke være lov å bli sånn alvorlig syk når man er blitt 6 uker
Jeg håper han andre klarer seg gjennom,og at du finner et svar på obduksjonen av jenta.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
For en forferdelig opplevelse. Stakkars stakkars deg.
Jeg skjønner at du er helt knust nå *trøste klem* Du gjorde absolutt alt du kunne for den lille jenta.
Jeg krysser alt jeg har for Jinya.Håper de finner ut hva som var galt ved obduksjonen av jenta slik at du får et svar.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Åh fy vad hemskt! Lider verkligen med dig.
Undrar vad det kan ha varit.

Vi åkte me Jinya direkt i morse..Dom ville inte intensivvårda honom,för att han hade för ont o det var knappt någon chans för honom till ett bra liv..Så Jinya finns heller inte med..Han fick avlivas där o jag höll honom i famnen..Båda e lämnade till obduktion..Så att vi få svar på detta hemska!!!Jag återkommer o berättar så att detta kanske kan hjälpa någon annan..Jag ville göra allt för Jinya..den här kliniken e stor dom har dock inte övervakning dygnet runt..Men dom tyckte det var fel att göra mer för en så liten kattunge.Han hade så ont o dom kunde garantera att knäleden aldrig skulle bli bra..Ingen annan e sjuk.Så ledsen för Jinya o Kamoshika jag hoppas att dom e tillsammans o har det bra!!Nu försöker jag vara tacksam för dom vi har.. Ingen annan e sjuk..Än i alla fall o vi hoppas på snabba svar!!

Det var kjempeleit å høre om - det hørtes helt grusomt ut! 
Tenker på dere.
Som Rovardotter skriver, ibland är det bäst att släppa taget.
Men vad är det som hänt, hadde veterinären någon teori ??
Försök att få lite sömn nu det behöver du säkert efter detta
Så tråkigt att ni fick ge upp även den lille killen.
Den enda tröst är att de inte har ont längre…
Har aldrig hört om något liknade och man kan ju undra vad det kommer ifrån. Hoppas ni får ett snabbt svar om den preliminära orsaken…
Håller tumamrna att de andra bebisarna klarar sig.
/Elisa

Huff så trist, vi føler med deg..Og håper det går fint med resten av kattungen dine.
Trøsteklem fra Caroline

Vad sorgligt att höra!
Hoppas att resten får bra bra nu bara.

Så sorgligt! Tänker på er! Tröstkramar!
Det här är ett inlägg som tuska gjorde i fel tråd. Det ska vara här, så jag klistrar in det:
Men kära nån va är det som händer dina små. Va jobbigt du ska ha med all oro och ingen sömn. När ungar blivit så pass gamla räknar man inte att det ska gå galet
Hoppas hoppas att allt går bra.
Tuska
Stackars lilla.. hoppas ingen annan unge insjuknar.
Beklagar massor.
Jag har tänkt så mycket på dig och Avions och era katter idag. Så otroligt ledsamt och sorgligt att inte lille Jinya klarade sig 
Många kramar till er alla
jag har försökt att tinga dig ikväll men du har inte svarat. Tänker hela tiden på dig.
Rithwa
Nej, inte Jinya också! Stackars stackars er.

Dette var trist, tenker på dere;-)
Trøsteklem fra Pernille.

Nämen stackars dig!*kramar*
Vad tungt det är nu…

Detta är verkligen sorgens dag på forumet. Kan tänka mig att du nästan måste vara i chock nu. Omfamnar dig.

Beklagar sorgen. Nu kan Kamoshika och Jinya springa runt i katthimlen och busa tillsammans i alla fall.

Det tar visst aldrig slut på tråkigheterna denna dag 

Tack så jättemycket!!För all tröst..Veterinären hade inte sett nåt liknande..Inte jag heller..En kombination av oturer trodde hon på..Men vi får se..Vad obduktionen visar..Nu matar jag alla ungarna hemma med recovery o a/d för säkerhet skull..Dom e jätteglada att bli matade o alla fyra ligger runt min hals o gosar..Dom e jätteglada att få mer uppmärksamhet..Tur de att dom inte verkar sörja..Som sagt så verkar det som om Cosmica börjar löpa snart..o hon verkar inte särskilt påverkad..Hon litar också på mig till 100% det e skönt..Men det e väldigt tungt o tomt och så känns det orättvist..Veterinären sa att om vi skulle hålla Jinya vid liv så e det bara för min skull..O det e absolut inte för min skull som jag kämpat..Utan jag kämpade o höll honom vid liv för att jag visste inte om det fanns chans att han klarade sig..,,När hon sa att det inte var troligt att det skulle bli bra..Bestämmde jag mig på några minuter för hans skull..Jag frågade veterinären som kallat in en extra vad dom skulle göra o dom sa att dom skulle ta bort honom till 100%..Det finns ingen chans till ett bra liv..Bara det inte händer en till..Jag hoppas på att det e som veterinären sa,en infektion med flera otursmoment i kombination..Det känns bra att veta att dom inte lider nu..När jag kom hem o slappnade av så kom tårarna..men nu försöker jag att inte deppa utan som sagt vara glad för dom som e kvar..Jag återkommer med svaren senare fast det dröjer nog ett tag..
Takk og lov du har både mammkatt og igjen 4 kattunger til å trøste deg. Kondulerer med begge de små.Nå håper jeg obuksjonen kan gi et svar,og at det ikke skjer mer med de 4 som er igjen. Noen ganger er bare alt så urettferdig
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Förlåt att jag inte läst andra inlägg här på så länge, har haft mitt me dödfödda ungar, så jag förstår verkligen om du är orolig och ledsen. Hoppas det slutar bra för de ungar som är kvar i alla fall!
Dette var så trist. For en forferdelig opplevelse det hele må ha vært for deg.
Håper du klarer å slappe av litt i dag og kose deg med de andre små.
Har tenkt så på både deg og Avions og synes så synd på dere begge.
Trøste klemmer fra Line
Vad hemskt detta som hänt! Stackars små bebisar och stackars dej!
Hoppas nu allt går bra för de du har kvar och att du kan glädjas åt dem.
Skickar kramar från mig, kiku och kiboko och hela gänget till dig. tycker också att du tog rätt beslut med jinya. stackars dig, vilket elände! kramar!!

Man får gläda sig åt dem som e kvar dom mår jättebra!!Jag matar dom en o en med mat så att jag ska vara säker på att dom får i sig..O kollar dem dygnet runt..:)Vaknar på natten flera gånger o kollar det går väl över om några veckor..Allt med Jinya o Kamoshika tyder på infektion med maximal otur..Knölarna jag kände på Kamoshika var väldigt svullna lymfor tror veterinären..Jag får ju svar snart..Dom blev så fort uttorkade så oj oj trots att jag gav dem vätska hela tiden både under skinnet o i munnen..Vad jag tror va att Kamoshikas urinblåsa sprack..Jag fick henne inte att kissa..Jinyas ben hade inte gått att rädda..O veterinären sa att om vi hade tagit bort benet e det för mycket smärta för en så liten kisse..O han kunde ha fått infektion i såret mm..Samt massor av smärta..Jag hade fäst mig extra vid honom för att jag hade nästan bestämmt mig att jag skulle spara honom..Usch jag skulle precis lägga över bilder från min kamera till datorn..Då kommer Jinya o Kamoshika upp på skärmen så pigga o friska!!sen gick det så fort!!2 dagar sen var det kört!!Jag kommer alltid att komma ihåg dem i alla fall..Som det ser ut just nu så tror jag att alla dom här kissarna kommer att klara sig..Ingen e sjuk..Inga blinkhinnor dom går upp i vikt o leker o ser friska ut..Jag matar dem med hills ad o rc recovery så att dom ska ha bra vätskebalans o inte bli svaga..Jag sörjer de små men jag glädjs åt de som finns kvar!!O jag kommer ju att få svar via obduktion..Jag har nu läst att vissa bakterier/Virus kan påskyndas om man får antibiotika i stället för sulfa o.s.v..Det jag gav från början var ju sulfa som klarar mycket o speciellt för känsliga individer..Sen fick dom Vetrimoxin o det kändes fel om jag ska va riktigt ärlig..Jag kan inte säga hur men det var en känsla jag fick..Jag ska inte älta mer..Ska se om det blev några bra bilder idag..
Så skönt att du har fler ungar att glädjas åt. Jag har tänkt mycket på dig. Din berättelse grep mig väldigt och jag såg hela situationen med den lilla honan framför mig, om och om igen. Så ofattbart hemskt.
Nu håller vi tummarna för att dina bebisar får växa upp och var friska. 
Kram från Nilla
Så utrolig deilig at alt er bra med de andre. Jeg forstår godt hvor engstelig du må føle deg fortsatt. Det sitter jo i og tar en god stund før det blekner. Jeg har tenkt så på deg de siste dagene og på hvor fæl opplevelsen må ha vært.
Etter en sånn hendelse blir man jo helt utslitt psykisk og fysisk så du får prøve å slappe av mye,sov når du kan og kos masse med de små.
trøsteklem

Vad skönt att de andra mår bra :-)
Kramar
Din berättelse grep mig djupt. Jag är glad att läsa nu, att de andra mår fortsatt bra.
Åh, Kisse-Cosmica 
Härligt att de kvarvarande mår bra!
Det jag grubblar över är att du sa att de fick sulfa? Vilken sort?
Vad jag läst mig till att man (i mesta möjliga mån) ska undvika att ge sulfa till katter då de inte tål detta.
Ska se om jag hittar den informationen. Tror jag läste det i samband med att jag kollade om man kunde ge Bimotrim till katter.
/Elisa
Hittade det jag letade efter om sulfa.
citat//Sulfasalazine and Mesalamine Compounds: Sulfasalazine and mesalamine containing compounds are the drugs of choice in dogs with primarily large intestine involvement. Sulfasalazine and similar compounds contain salicylates (so does aspirin) which can be very toxic to cats. So the use of these drugs in cats must also be closely monitored.//citat
Informationen fanns på denna sida…
/Elisa

Azitromax var det jag vet inte om det e ett specifikt sulfa?Men i alla fall inte antibiotica..På något sett tror jag i alla fall att vetrimoxin var fel men men..Det ska bli skönt att få reda på vad det var för något..Så att detta kan förebyggas eller behandlas rätt på en gång vid ett eventuellt annat tillfälle..Det e jättebra att veta om sulfa det ska jag lägga på minnet..Tack..
Azitromax är inte sulfa. Det innehöll något annat ämne som jag glömt nu. Står i Fass.
Brukar ju ju Azitromax mot clamydofila, men det stämmer ju inte dina bebisars problem med…
/Elisa
Azitromaxär antibiotica till människor som i vissa fall används till djur också. tex när katter har svår läkt livmodersinflamation som pyometra (vet int hur det stavas)

Idag har vi fått reda på att det var i alla fall streptokocker,vi väntar på om dom ska hitta nåt mer,,..Jag har hört att azitromax ges till personer eller individer med viss allergi mot antibiotica o penecillin..Min veterinär har sett stor förbättring vid behandling av lunginflammation och magproblem..Sen ser man på biverkningar att det kan ge diarre..Men men..Jag fick det till vår hona förr vid en magsjuka å det hjälpte ganska fort..
Det måste väl tyda på någon slags bakterie infektion då? Undra vad de fått den ifrån?
Jag gav Azitromax när jag misstänkte att jag fått in clamydia, 13 katter att trycka i medicin (var när jag hade Isfolkskullen). Var en del arbete…
Har aldrig hört att det ska göra någon större nytta på andra bakterier. Dock vet jag att Jackson (som senare visade sig lida av inflmmerad tarm) blev något bättre under den kuren. Dock magrade han av igen ganska snabbt efter. Blev frisk av cortison senare…
/Elisa