Sommar på balkongen!
Vill minnas att Connie ville se hur det såg ut på våran innätade balkong? Nu börjar det grönska och katterna har verkligen bott in sig, så det är väl dags för en bildserie med och utan katter på våran balkong

Fast jag har ångrat ek-möblemanget.. det ska målas vitt nu har jag bestämt mig för!
Mest nöjd är jag med den heltäckande sjögräsmattan, mmmhm! Så skönt att gå på barfota. Men visst, jag önskar att det vore en riktig trädgård, men det får duga något år till
Dina katter är lyckligt lottade. Så fint du har gjort! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Oj vad fint!*avis*

Mysig hörna i luften ;) Inomhus hade jag kanske inte valt ek precis…men ute gör det sig fint, varför stickande bandage-vitt? Själv hade jag valt att spinna vidare på mysfaktorn du har och istället kanske bara fördjupat träets nyans någon grad eller kanske t o m hämtat lite inspiration från kuddarna och med lite lite djup-grönt färgpigment blandat i olja ell. lasyr- blir inte det cooooozy också?…sen hade jag nog lyxat till anrättningen med att skruva fast hörnjärn o vinklar i mässing. STOPP O BELÄGG! Det är jättefint som det är :-)))
Louise
# Hehehe, jag hade tänkt vit lasyr? Så att jag kan trycka ut fler textilier med mönster och pastelliga krukor och sånt? Man kan ju måla krukorna istället för möblerna? Jag är lite inne på romantiskt just nu, och då är vitt bra som grund! :D
Hörnjärn i mässing? Hmm, vad sägs om lite vit snickarglädje istället?! :D :D :D

:-)) då får du panela in balkongens insida o räcke, måla i samma vita färg så det blir harmoni mot "snickarglädjen", kanske skär sig lite mot plåten annars :-) Snickra på du!!
så fortsätter jag med min romantikrosigabakelsebomb på min kammare….på tal om sockerberoende i annan tråd….fem minuter i den kammaren och sötsuget är som bortblåst :o))))

Jeg vil også vise sommer på balkong! Eller, sommer og sommer, men i dag var det fint vær. Jeg greier ikke legge alle bildene inn i ett innlegg så det blir litt kupping av tråden, men Nilla er sikkert supersnill og fikser. Here goes!
Jeg har bare nettet opp halvveis for jeg har ikke kommet lenger, jeg har tettet igjen sprekken under rekkverket og tettet igjen sprinklene. Det ser faktisk ut til å funke helt utmerket, men helt kattsikker er den ikke.
Først et bilde av balkongen:

Stolene er provisoriske, jeg har ikke hatt penger eller ork til å kjøpe ordentlig enda, men det er et bilde av hvordan vi har tettet sprekken. Med granittkantestein som vi fant utenfor blokka. Jeg synes faktisk det ble kjempefint og jeg legger nesten ikke merke til det. Det fikk en litt sån deilig engelsk følelse over seg.

Härligt med balkong!!Njut av det!!När det blir trädgård blir det så stort att risken är att man inte gör någonting i stället:)

Jeg får nesten litt middelhavs følelser.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#0 Så flott du hadde laget det Jenny. Jeg blir så imponert over innrednings sansen din. Kan du ikke komme hit og innrede litt for meg også da 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#16 Nämen, vad glad jag blir ;)))
Javisst, jag byter en helrenovering mot en Mus-bebis ^^
Men *ugabruga@ vilken mysig balkong du har gjort, Jenny! Helt enig i att det är lite medelhavs-feeling, men också lite romantik. Jag har länge varit i det romantiska hörnet; vårt gästrum är så romantiskt att män antagligen inte kan vistas där inne över längre tid? :)
Pös på med mer plantor och textiler, så blir det ännu mer romantiskt? Fast då får kanske inte katterna plats? Hehe…
Fliris: Du har också ordnat en fin balkong till dina katter! :)
#18 Jag ska försöka fixa lite mer romantikkänsla? Oh, precis så vill jag ha det! Precis så börjar mitt kök bli, eller det kallas kanske mer shabby chic, hihi. Tur att man bor med en konstnärssjäl som gillar färger och säger saker som "men rosa kan vara fint" när jag pratar om att måla köket :D :D
Nu har jag iofs tapetserat köket och det blev i vart fall inte rosa!

Den tapeten gillade jag…:-)
/Elisa
#19: Snyggt. :)
#19 Wow så flott det var.Jeg elsker svart/ hvitt og den tapeten var stilig. Ja du får sende deg selv med ekspress post Jenny så innreder du her og tar med deg lillapadden hjem igjen 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#22 Jag älskar också svart-vitt ^^
Och pastellfärger med svart och vitt :D Inte konstigt jag vill ha diluterade pastellkatter med vitt liksom, hehe :-)))
Hmm, kanske en liten Mus slinker ner istället för paddan? Hihi
Tror jeg også må forhandle meg til noe her.Teppene skal ut i høst,og egentlig burde de ekle tapene jeg også har det. Jenny komsi komsi komsi 

(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Jag kommer ha massvis med katter innan det här är över tror jag :DD
Det er bare å starte å bygge ut 
Jag får väl köpa ett helt slott innan det här är över :P
Men det gör ingenting :D
Nu har iaf sambon gått med på en katt till!! Och alla vet ju att en katt = två katt i en galen kattkvinnas värld!

#27 Heldig du er! Jeg må smugle inn en til katt om et år eller to. Og håpe at han ikke merker det :/ Og du som allerede har tre! Hmm. Jeg vil og.
#28 Joo, men jag har tjatat i ett år snart också, hehe. Nej, men jag ska försöka spara en från min egen uppfödning, och sen kanske, kanske det blir en till utlänning ^^
Kastrater räknas bara som en halv katt så, egentligen har jag bara två katter hemma totalt!

#29 Det får jeg si! Foreløpig har jeg jo en og en halv katt, men om ingen vil bruke Berlioz eller han begynner å tisse inne, ja da blir han kastrat og jeg har bare 1 katt hjemme :) Men jeg håper jo forsåvidt at han kan være interessant for noen. For litt semi avl kan man vel ha, jeg som ikke har tid til ordentlig oppdrett.
Jaså, räknas kastrater bara som halva katter? Då har ju jag bara fyra katter? (4 kastrater och 2 fertila = 4 hela katter). Det där skall jag komma i håg, ifall jag får lust att behålla någon kattunge … och det får jag väl… ;-)
Klart du får! =D Då har vi ju bara 5,5 katter här hemma. Jag kan också behålla nån då kanske…..=D…undrar bara om min man går på det…..?
Men gu vad bra då har ju jag också plats för fler katter 
Tre kastrater och en fertil, det blir ju nästan ingen alls det. Härligt för här på forumet finns det snart ett dussin katter som jag vill ha.

Jag har två kastrater, så har en katt om man ska räkna så=D Jättebra ju! haha
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Du har vel et svar på alt.

Så fint du har det vännen! När kommer du och inreder här
?

Jøss! så utrolig fine maine coons :) Flott veranda Iris, der så det fryktelig koselig ut ;) Flott sted å sitte å speide med pusene.
#29: Jaså kastrater är bara halva katter. Va bra! Då har jag ju bara tre!
Hm, EGENTLIGEN satte maken gränsen vid tre katter. Men å andra sidan var gränsen TVÅ för bara några år sedan. Droppen som urholkar stenen… Och nytillskottet Inez har charmerat honom så fullständigt så en liten KATEGORI IV katt till kan man kanske lura på honom. Såsmåningom 
Tyvärr ser jag inte Hakkapelittas balkongbilder??? Men tänk en gång till om du inte ska ha ekkänslan kvar? Vitt kan bli så bländande och starkt för ögonen i solen.
#38 Det är över ett halvår sen jag lade upp bilderna, så jag har tagit ned dem. Det finns en höstfint på balkongen också, där finns bilderna kvar tror jag.
Jag tycker eken flyter in i våran fasad av orange plåt, och den har vita "knutar". Har man en matt vit färg så tror jag det går bra. Får se om jag målar om dem nu till våren, man vet aldrig :)