Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2075 ggr
Nilla
0

S*Rövardotter´s Terracotta...

Har varit nere i Skåne över nyår och pussat på Kotten igen…oooooh, vilken kisse han är! Jag är barnsligt förtjust i denna katt. Kotten liknar ingen annan. Måste bara dela med mig av några bilder jag tog där nere…

Kotten, en härlig kille. 

Kotten i sin lyxpuff med sina två livskamrater Milou & Alice.

De två översta bilderna har ägarinnan tagit och de två understa är mitt verk.

Tillsammans med Kotten bor också min egen uppfödning Mazarin/Milou och Orientalen Alice. På bild nr 2 ligger de tillsammans i en nysydd puff med värmedyna i. Sladden syns i nederkant. Kattlyx på högsta nivå, något som jag efterapat här hemma.

Kotten & Danska gårdshunden Vickie sitter till bords.

Vickie & Kotten är mycket goda vänner.

Mer choklad…min Isaac.

Jodå, min Isaac var självklart med. Med sig hade han sina två barnsköterskor Bassia och Zelda. De hade dock ett eget vindsrum och fick stå över nyårssupén. I sin svit hade de fullt upp med utsikten precis nedanför …gethagen.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

hoffens
0

Synd att han skelar på första bilden. Vacker. Hunden skulle jag vilja ha.

Nilla
0

#1 Tycker inte alls det ser ut som om Kotten skelar på översta bilden. Det är ljuset som luras. Jag kan försäkra dig om, att han inte gör det i verkligheten. Grrr. Rynkar på näsan

Rovardotters
0

# 2 Åh, tack för fina chokladbilder!

#1 Jag tror det är ljuset som luras, med skuggor som faller konstigt … man ser ju inte ens hans högra öga på den första bilden.

kalindas
0

Vackra choklader…Kyss

/Elisa

ossilian
0

Åh, vilka snygga killar både Kotten och Isaac! Har dem olika ton i pälsfärgen eller är det bara ljuset? Kotten har nog den läckraste nos jag sett, ser väldigt lång ut i ansiktet. Läcker!

Caroline22
0

Nydelig katt!! Og hann skjeler ikke, hvordan i alle dager kan du si det!?? Jeg tar heller katten en hunden;-))

Caroline

ullisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket snygg gosse KyssVet en han liknar….sin pappa! Även han gillar hundarFlört

kitte
0

#1. Jag kan försäkra att Kotten inte är skelögd.Flört

Känner mig jättestolt över det fina inlägget och dom fina bilderna Nilla har tagit på Kotten, och att få träffa Nillas superfina lillkotte Isaak. Det var en jättetrevlig helg med massor av kattprat och kattgull.

Kottens mamma Kitte.

MalinL
0

Vackra bilder på fina katter!

SacredSouls
0

Kyss Nydelige bilder,både av Isaac,Kotten og hunden.

Nå har du jo Isaac som er like pen da Nilla.Din egen Kotten Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

#10 Ja, nu har jag en egen Lill-Kotte! Skrattande

Quetta
0

Vad fina de är!

Nilla
0

#7. Jag måste ju också säga, att farsan är väldigt snygg. Så roligt att få se bilder på honom! Glad

HasseH
0

Nämen hoho! Är Kotten alltså halvbror till Krister och Sivan?! Det var en jäkla snygging, impad!! Och hoppsan vad Isaaac har blivit stor plötsligt, nu ser han ju inte alls ut som en kattunge längre! Superfin!

HasseH
0

'schäkta, Isaac heter han väl…

Nilla
0

#14 Jo visst har han växt. Han är en ranglig skrutt med långa ben och råttsvans! (enligt min mor) Skrattande

EvelynKatt
0

#2 Även Zaza (och hennes son) "skelar" på bild. Dock inte i verkligheten. Ljuset spelar oss ett spratt, tror jag.

Choklad är väldigt vackert! Fina missarna.

kattguld
0

De där chokladerna är verkligen aptitretande!Tungan ute

#14: hrrm, ungefär som med vår släkt och bekanta. Ingen som varit hemma hos oss, säger INGEN, har hittills tittat på Inez och utbrustit "åh vilken VACKERkatt". Det tycks som om man måste bli biten av den där speciella OSH/SIA-flugan först, för att kunna uppskatta den där speciella looken. Men alla faller de pladask för hennes charm.

Attacks
0

Så stor han er blitt.Det kullet glemmer jeg aldri,for dem var jo så mange.Nydelig guttemann.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/