Vilken färg?
Sitter här och gissar färg på mina små och denna gången är det jättesvårt speciellt på vissa ungar. Är det någon som är duktig på att se färger på 3 veckors ungar?

S*Coral Reef's Midnight Fantasy och jag gissar på choklad eller blåtabby. Hon borde vara en tabby iaf. Har aldrig haft chokladbebisar men när jag jämför henne så är hon varmare än dom blå och ljusare än dom bruna men just tabbyn kan förvilla.

S*Coral Reef's Miss Mii ser definitivt solid ut och då blir även färger lättare att se vilket bli blått i hennes fall
S*Coral Reef's Magic, även han blå och solid

S*Coral Reef's Melody, bruntabby?

S*Coral Reef's Marabou, chokladtabby?

S*Coral Reef's Malibu, bruntabby?

S*Coral Reef's Moonlight, blåtabby??
Det är just chokladerna som verkar vara svårt för mig då jag inte kan relatera till något . Finns det några speciella kännetecken på just choklader?
De är verkligen ljuvliga allihop. I min senaste Siameskull, hade jag en chokladtabby, en bruntabby och en brun tabby sköldpadda. Den som blev chokladtabby skiljde sig redan från början ifrån de andra. Visst är de vita när de föds, men denna pojk var verkligen kritvit! Man såg honom klart och tydligt bland de fem syskonen. Kanske är något att gå efter?
Sedan finns det ju olika toner av svart/brunt som kan förvilla. Trodde länge, att även tabby sköldpaddan var choklad. Men det visade sig, att hon var väldigt ljust brun. Så ljus och varm, att domaren fick gå ut med henne i dagsljuset.
Den som väntar på något gott…
Överst ligger S*Marble & Silk´s Mazarin b21, betydligt ljusare än de andra och med chokladfärgad nosspegel.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hei
Jeg hadde samme problemet selv denne gangen pga det er så lenge siden jeg har hatt de fargene jeg har nå. Nå først såg jeg skikkelig fargene på mine. Å her er det en blå, en sjokolade, en lilla, en brun og en rød.
Så vente 1 -2 uker til pga da blir alt så mye enklere.
Jag har bilder på min hemsida på Laban då han är runt 3 veckor om det kan vara till någon hjälp, de ligger under hans eget galleri. Vet att många tror att de har en chokladtabby kattunge men det slutar många gånger att det vissar sig att den är blåtabby. En chokladtabby får nästan inga tabbyränder förrens de är ca 5-6 veckor, detta kan du även se på bliderna på Laban då den första bilden är tagen när han är runt 3 veckor, den andra när han är 4½ vecka och den tredje när han är lite över 7 veckor och på den bilden börjar man se tabbymarkeringarna. Nu vet jag inte hur det är med varianter men det borde vara detsamma vet inte heller om det är någon skilland om mellan "rena" siameser och icke rena ( gillar inte att säga detta), är det detta så skilljer det i så fall från Laban och dina då Laban har bara siameser i 23 led.

Detta är balineser=) Så inga simeser eller varianter.
Tycker inte att dom tänkta choklatabbysarna ser ut som om dom vore ljusare=( Dock om jag jämför nosspeglen så är dom ljusare än dom som är bruntabby och varmare samt ljusare än dom som är blåtabby. Ingen har fått några tabbymönster än så det går heller inte att gå efter, tror att balineserna får sinna tabbymarkeringar senare men ska genast in på din hemsida och spana.
Tror heller inte att det skiljer sig på de katter som har fler siameser i sin stamtavla utan det är nog väldigt individuellt då jag har sett sk "rena" siameser som har varit mycket mörkare än de "orena" då de varit i samma ålder.

Nu har jag varit och kikat och det jag kan se skillnad på är att min ser ut att vara mörkare över nosryggen MEN den stora skillnaden är också att din bild är tagen med blixt medan min utan vilket kan förvilla =( Min är dock ljusare över nosryggen än dom som ser ut att vara blå eller bruna.
Jag är absolut inte till någon hjälp i denna frågan, däremot väldigt intresserad av vad andra svarar. Har nämligen samma problem här hemma. Nu är ju mina åttlingar bara åtta dagar gamla så det är ingen idé att börja gissa ännu. Jag kunde dock se stor färgskillnad på dem redan andra dan. Fyra ljusa och fyra mörkare och nu ser man att några är riktigt mörka på nosen, men jag vet inte om de är bruna eller om blåmaskade också kan vara så mörka. Jag har ju aldrig haft vare sig blå eller tabbymaskade innan.
Lycka till med dina underbara balineser! Lille Fantasy blev min favorit. =)

Här är en bild till på Midnight fantasy som jag hoppas på är chokladtabby…
Här ser man att hon är något ljusare över nosryggen men det jag tänker på är att hon inte alls är ljusare på kroppen *suck*

Ber om ursäkt att jag kallade dina Balinerser för varianter, tänkte inte alls på att de kunde vara detta. Jag tror inte heller att det spelar någon roll om det är Balineser, Varianter eller Siameser utan de ser nog liknade ut när det gäller färgen men oavsätt så tror jag att du har ett gång blåa kissar men har du tur så är det någn chokladtabby, oavsätt så är de väldigt söta.

Vad dom är söta!

#8 ingen fara=)
Det jag tänkte i så fall är att balinesen har lite längrepäls, dock inte så mycket längre som kattungar egentligen och detta då skulle resultera i att deras färger tar något längre tid på sig att komma fram? (Då färgen är temperaturkänslig)
Det kan stämma att dom kan vara blå men med tanke på att två av dom har mycket varmare och något ljusare färg än dom som är solida blå men också den som jag misstänker som blåtabby..dvs det går att se skillnad och då rent logiskt tycker jag att dom skulle vara en annan färg? Sen å andra sidan stämmer det inte med kroppsfärgen för skulle dom nu råka vara choklader så borde dom enlig alla beskrivningar vara mycket ljusare på kroppen vilket dom inte är.
Hur är det med trampdynor på choklader? När kan man se någon skillnad där?
Labans trampdynor har en mörkare färg en Odins och han är också vuxen, tror det skiljer sig från katt till katt. Du får väl göra som jag, ha tålamod ( dock inget jag har mycket av just nu) för eller senare får du reda på vilken färg det är, usch vad jag avskyr denna fras just nu, har fått så många olika förslag på färger på mina bäbisar så just nu svara jag bara att det är bäbisar med svans och öron- inget mer.

Bläää! Jag har ju verkligen inget tålamod ju!!! Håller på att bli galen! Jämför och jämför och dom som ser bruna ut dvs solid brun och bruntabby är för tillfället ljusast i pälsen *suck*

Den som väntar på nåt gott….

får vänta alldeles för länge

Herregud, så gullig Fantasy är
Håller tummarna att hon visar sig vara din efterlängtade chokladbrutta :-))

GAHHHHH Nu är dom som jag trodde var brunmaskad och bruntabbymaskad jättevita på kroppen!!! Men dom har MYCKET mörkare nos än dom "chokladtabby" hmmmm.
#16 Midnight Fantasy dessutom haha, håll tummarna hår hår så att min drömmar slår in 
Farger er vanskelige men vi kan ikke se fargen på kroppen på våre små for å få en pekepinn hvilken farge de har. Det er bedre å se på potene, og sjokoladepuser skal ha skjønne rosa poter
Vilka fina kattungar du fått, särskilt första tjejen!

Tack=)
Troligen är hon brun eller blåtabby då hon fått ganska mycket färg nu och den som är ljusast på kroppen är deffinitivt en brunmaskad dock med bra kontraster som mamman sin=)