Leksakskräsna
Mina två katter Xanthos och Bonzo är extremt kräsna på leksaker. Hur jag än viftar och pysslar och anstränger mig med andra saker är det bara ett fåtal utvalda grejer som passar herrarna.
Bonzo älskar ballonger, ouppblåsta med en knut på så de får lite tyngd. Leker både själv med dem och apporterar om man kastar dem.
Hos Xanthos är det just ni bara vippor som gäller. Eller som på bilden, ett kalas-sugrör med glitterremsor på.
Undrar; är era vuxna katter också så himla kräsna??
Bonzo med ballong, Xanthos med kalas-sugrör.
Båda nyvaknade för fotografering.
Mine er heldigvis ikke slike. Her leker en med det meste. Sammenrullet papir er veldig moro.
våra katter älskar små pälsmöss, men papper som man knölar i hop till en lite boll är också kul
Mina har olika favoriter.
Nietzsche föredrar sitt 4 år gamla skosnöre. Även känt som "snöret"
Kiku föredrar stora skrammelmöss med stora öron, eller buntband. Eller allrahelst - ett virkat skärp från en av mina koftor som apporteras flitigt.
Nemesis, störst som han är, gillar kapsyler, knappar och små skrammelmöss. De måste vara grå.

Mina är fortfarande ungar (7 mån) och leker med ALLT. Ofta med barnens leksaker, t ex kom Sivan alldeles nyss med en ganska stor plyschboll i munnen. Hon gillar ganska stora leksaker tydligen. Hushållspappersrulle, leksakskatt mm. Kristers favorit är en stor mjuk leksaksråtta (också barnens) som han apporterar hur länge som helst. Att åka i dockvagnen kanske inte räknas som en leksak, men det gillar de också.
En av mina tidigare katter lekte enbart med små fluffiga flerfärgade pompombollar.

Min Cosmos älskar att leka med träppelletsarna som hamnar på golvet i badrummen och till sist få ner dom i golvbrunnen och med en förvånad blick se dom försvinna.

# 1-5! Haha de är ju för roliga med sina ideér, allihop!!
Mina kräsna herrar är förstås nyfikna på det mesta och lägger nosen i blöt i allt man gör, men just vad det gäller leksaker för längre lekstunder är det endast ovan nämnda som gäller. 
#3, vad i hela friden kan det vara som gör att din Nemesis endast gillar gråa möss? 

Muspekaren på datorskärmen är förresten också fantastiskt intressant….
Zaza gillar vippor (men de får inte skramla) och glitterfiskar. Tyvär har jag bara hittat fiskarna i en enda djuraffär… 20 mil härifrån.

Mamma har ett gäng överviktiga perserpensionärer, som varit fullständigt ointresserade av leksaker de senaste 10 åren.
Jag hämtade några små pälsbollar, med en pingla inuti, till hennes kattungar. Då vaknade minsann de gamla herrarna till liv! Pälsbollen kan man ju både använda som boll, och ta upp med munnen eftersom man kan få tag om pälsen med tänderna. och så pinglade den så roligt dessutom. Så det blev en höjdare som satte fart på hela gänget.
Lektunneln (även den köpt till kattungarna) är även den en uppskattad lekupplevelse någon gång ibland, men de tjockaste vågar sig inte på den, det är väl risk för att de ska fastna i den..

#3 Buntband, det där var nåt bra. Pascal gillar att busa med sugrör, som jag slog knut på och gjorde en lång kedja av. Problemet är ju bara att han tuggar på dem så att flyger plastfisor lång väg.. Så buntband, det ska jag uppgradera till! Borde ju hålla lite bättre för "kaninen" och hans framfart.
Påfågelfjädrar älskas här. Men de får inte leka med den själva, då jag är rädd att de ska sätta fjädrarna i halsen.
/Elisa
Här hemma är en spindel av piprensare och garn favoriten. Hittade dem på en utställning men livslängden på sådana spindlar förkortas avsevärt av regelbundna bad i vattenskålen. Den enda som har överlevt hyfsat bra är den randiga för tydligen så ska leksaker vara enfärgade enligt Kotten. Bilden visar spindeln i tre livsstadier. Den blå och den gröna var/är favoriterna …
ps, om någon vet var man hittar nya så skulle Kotten bli glad.