Studie i svartvit...
… och några fler bilder…

Spidde & Otto

Profilbild plus en puss på tassen.

Bara söt!

Svartvitt är det som gäller!

Mer svartvitt.

Övriga vill också vara med!

Fem av sex katter

Glöm inte mej matte!
/Elisa

Åh, vilken underbar hög! Plötsligt känns det väldigt lite att bara ha två… Och ingen svartvit!! Vill ha!

Herlige bilder med masse sort hvite, og jeg som bare har en sånn, vil ha flere…….
Også Otto da, han er bare så søt, og så nydelige grønne øyne som han har
Pernille.
Jo han har superfin ögonfärg. Hoppas verkligen att den blir lika fin när han är vuxen..
/Elisa

Det ser verkligen mysigt ut

Oh vad han har vuxit lilla Otto, har är ju bara sååååå söt!! 
söta allihop

vilka fina svart/vita du har…& 3 stycken…hhm jag som bara har 2.
Men lika glad är jag för det..
Spidde blev man liksom kär första gången jag såg en bild av honom.
Å Skatan är vacker…
Sen lilla Otto som pricken över i:et…så himla sööt…med otroligt gröna ögon…läckert..
Vad dom svart/vita ser förnäma och flotta ut i sina svart/vita kostymer. Visst är dom speciella.
Och inte minst mamma skatan….. hon verkar så underbar….

Oj, vad häfigt det såg ut! Så många lika men ändå så olika. 
Vilken fin katthög! 

I den högen skulle jag vilja krypa ner och värma mej i!
Lille Otto… fast han ser inte så liten ut längre. *ler*
Vilka härliga bilder! Och Otto har ju en fantastisk profil! Superfin! Inte så förvånande kanske med tanke på hans föräldrar…

Det är så rörande att se hur stolt Spidde är över sin "son" ;-))
Ja, verkligen fin ögonfärg på Otto! Precis så såg två att Kimi och Electras ungar ut när de flyttade. Nu har jag bara träffat en av dem som vuxen och hennes ögonfärg är fantastisk, gränsar nästan till mörk turkos.
Spidde älskar Otto. Han kommer bli så lessen då Otto flyttar. Ögonfärgen ser super ut på honom. Nästan lite synd att han inte kommer bli pappa. För jag tror han blir en riktigt liten snygging..:-)
/Elisa
Det är väl jättesynd att kastrera Otto.
Visst är det. Men hans nya ägare vill ha gosekatter och troligtvis vill de inte ha killarna fertila för länge.
Men mitt tips är att om någon gillar Otto så ta kontakt med hans nya ägare relativt snart. Det kan ju hända de går med på att hålla honom fertil. Men det är som sagt upp till dem.
Otto kommer flytta till Stockholm.
/Elisa

Jag tror gosekatterna mår bäst som kastrater…., behöver inte träffa krångliga, fräsande och skrikande kattdamer
Fina bilder på fina katter!
Lille Otto är en väldigt stilig kille!
Så utrolig nydelige bilder av alle sammen kalindas.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jättefina bilder, Kalindas! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Har kolla på dina bilder flera gånger. så fint och kul att alla tre har samma färg. + att de ser jättefina ut.
Skatan är svartsmoke, även om det inte syns. Jättefina är de alla tre! 
Ska bara spara ihop lite pengar så jag kan para Skatan igen. Ottos pengar går tyvärr till en trasig bil..
Vill så gärna ha en dotter efter henne.
/Elisa

Ser ni vilken stilig unge jag ska få!!! Tjohoo. Ja, hans kusin är precis lika stilig, men han är ju inte med här. synd!
Nja, kissande katter är ej så mysigt. vi får se om ´killarna hinner få göra bebisar innan de blir gosekatter:) Men huvudsaken är ju att de får ett bra liv, fullt av kärlek.

Inte? Ok, mina gamla siameser kissade för fullt när de vart könsmogna. Överallt!!!
Lite från katt till katt. Ottos pappa Odin kissade ingeting de 1,5åren han var fertil. Pacino har både ärvt de generna och hans farfar är en hane som heller inte kissar inne.
Så chansen finns att de kan vara skötsamma båda två. Däremot kan de bli risk för bråk om de är fertila och de sjunger ofta väldigt högt och vackert. Fast vackert är nog mest enligt de själva..
Min Smillas pappa däremot började kissa för fullt vid 5 månaders ålder. Så det är väldigt olika hur de fungerar.
Vill man ha gosekatter så är det alltid lugnast att kastrera dem vid 5-6 månader.
/Elisa

Tack för att du satt in en av dom 300
bilderna, jag tycker det är för krångligt att sätta in bilder på forumet, men min blogg kan jag sköta själv ..
Dom flesta könsmogna siameser och orientaler gör det, tyvärr
Men ett bra hem är ändå det viktigaste, hur snygga katterna än är
Vackra bilder. roligt att se Smilla i högen.
#23 Du får vackra katter. Pacino är så vacker, vilka spottar han har.
Lycka till med pojkarna.

Man ska ju inte bara gå efter utseèndet,
men jag håller med: Mkt stiliga är de. 3 vec.tills jag ska hämta dem = Evigheter Puss på mina älsklingar