Lite ledsamt och lite kul
Har tyckte inte att vår hona kom till ro efter sin förlossning. dessutom tyckte jag mig känna en unge kvar till min förskräckelse.
Så vi åkte till djursjukan och jo det fanns en unge kvar. Så vår hona blev snittad. Så tråkigt. Hur gör ni som har snittade katter förut vågar ni ta mer kullar av dem.
Som tur var så levde ungen så vi har fått tillökning så nu är det 5 brbisar. Mamma och ungar mår bra.

Oi
men så bra at kattunge forsatt levde og alt virker bra med både mor og barn
Grattis med enda en bebis;-)
Jeg tror nok jeg hadde prøvd et kull til, selv om hun ble snittet nå, om jeg hadde vært deg;-)
Pernille.
Oj, så det kan bli! Vilken tur att den lille levde. Är det också en liten chokladpralin? 
ja en chokladbit till. så nu är det 4 choklader och en bicolor.
Någon som vill ha en eller två chokladbitar?
Næmmen ojsann,det var en liten dramatisk bonusbaby
Grattis.
Han/hun syntes vel det var så deilig å ha hele plassen for seg selv at det var ikke så stor hast med å komme seg ut.Så godt at det endte bra.
(Ja jeg ville ha prøvet en gang til)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nämen oj! Vilken överraskning!
Grattis till den lille eftersläntaren! 
Min ena hona fick göra kejsarsnitt vid sin andra kull. Hon parades om ett halvt år senare och den kullen föddes helt normalt. Så om din hona i övrigt är frisk och stark så kan du säkert para om henne framöver!
Ja man kanske inte behöver bli hysterisk. I alla fall skall hon vila nu efter denna kullen så får vi se nästa vinter kanske

Hur det kan bli ibland…men vilken tur att det gick bra för både mamman & bebisen.
grattis till en liten choklad bit till men nu är väl asken fylld & dessutom med en massa gobitar bara..
Lycka till med mamman & bebisarna..
Min Skatan snittades i sin första kull. Kommer para om henne ganska snart igen då hon återhämtat sig bra och börjar bli lite småfet.
Skulle det bli snitt igen så får jag inte enligt lag ta någon mer kull på henne och kommer kastrera henne samtidigt.
En sak som jag kom att tänka på nu är hur det fungerar med försäkringen då?
Enligt Agria så kan man få ut liversättningen om katten fått färre än 3 kullar. Om katten blir snittad andra gången vid kull två, och man måste kastrera, får man ut liversättningen då tro??
Kastreringen är ju inget man väljer då. Det är ju ett krav…
/Elisa
Har aldrig satt mig in i försäktingen när det gäller kejsarsnitt för jag har aldrig behövt snitta någon katt förut.

Jag är alltid sugen på choklad… 

Men gud!!Vad kul att den levde i alla fall!!!Härligt fantastiskt!!!Jag skulle våga ta en kull till..Men den ska helst inte komma för nära inpå då ärret efter snittet tar ett tag att läka..Det e ingen fara och bör helst vara inom ett år..Lycka till med chokladasken:)
Grattis, vilken tur att den levde.