Min lillefis
Jag skulle gärna vilja veta hur ni tycker att min lillskit ser ut. I färgen, kroppen och ansiktet. Då det är min första siames vet jag inte riktigt hur de ska se ut enligt standarden. :)
(ursäkta de dåliga bilderna men det är lite för mörkt för att ta bilder…)
(visste inte vart jag skulle lägga denna tråden)
Fina kontraster på honom. Vem är det? Namn - mamma & pappa.

Bäckbykattens Dakarai
pappa: S*Fire and Ice First Choice
mamma: Viskas Freja
Kolla gärna in på hans hemsida:
Tycker han är fin.
Skulle vilja se haka och profil också. Ser ut att ha lite vek haka. Men ska du ta kull efter honom, så försök att hitta en hona med markerad haka i så fall.
/Elisa
Han är jätte fin , min Dosans pappa heter S* Fire And Ice Never say Never. Du ser henne på avatarbilden hon är chockladmaskad. En helt otrolig liten tjej, jätte duktig på att hitta på det mesta i busväg. I fredags när jag kom hem och var jätte trörr på kvällen så hade Dosan roat sig med att leka med en bukett eterneller så det var torkade blommor och stjälkar och blomsmulor i hela huset, jag hade det till och med i sängen……men det brydde sig ju inte Dosan om hon låg förnöjsamt och sov i lillhusses säng där det väl inga smulor var i allafall inte från torkade blommor… så nog vet man att man har blivit med siames alltid….

# Haha! Jo det där har min lille filur också gjort här hemma inte kul att städa upp… :P
Min första tanke är: WOW vilka points, och vilka otroligt fina kontraster när han är en sån brunmaskad som ser ut att kunna bli så riktigt svart i ansiktet sen 
Han är fin och rastypisk, men om du tänker att den lilla öronflärpen skulle öppnas upp lite, så skulle han få dels bättre form på öronen och dels bättre lägre placerade öron också, för perfektion 
Sen kan man önska en djupare blå ögonfärg, men det är svårt att säga ögonfärg då jag inte vet om du fotat med blixt eller inte, men mörkblå ska de helst vara!
Han är ju bara ungkatt än, så det är svårt att säga något om kroppen, men han ser väldigt välbyggd och välproportionerlig ut!

Mycket kan hända i utseendet med en unghane, de breddar inte skallen förrän de är över ett år gamla och då brukar allt börja komma på plats med öron, ögon och alla andra detaljer, huvuvdet blir också längre och högre. De kan växa ända tills de är uppåt tre år gamla och förändras hela tiden så det är mycket svårt att säga hur han blir i denna ålder, bättre att titta på småbebisbilder, på dem brukar man kunna ana vartåt det kommer att luta. Men generellt kan man nog ändå säga att han troligen blir helt korrekt. Håller med #6 om att det vore intressant att se hans ögonfärg på bilder utan blixt. Har han mycket fin djupblå ögonfärg är det ett stort plus. Jag vet dock att ögonfärgen på en del siameser kan vara under utveckling när de är små för att mörkna när de blir äldre.

Tips: Undvik en ljusblå bakgrundsfärg när du ska visa en siames, det ljusar upp ögonfärgen, nästan alla andra färger går bra.

Hej ;) Fin liten kille du har och det känns inte helt lustigt att kritisera din älskling även om du bad om det :-))
Han är väl väldigt ung antar jag? Han ser ut att få fin utmaskning huvud/öron. Lite spökmarkeringar (ränder) på frambenen men det är ganska vanligt. På bilderna ser han ut att redan ha blivit ganska mörk på kroppen..också det vanligt även om vi självklart drömmer om den där superfina kontrasten med svartbruna points/mask mot en elfenbensvit kropp :o)
Öronen ser normalstora ut och dess relativt små snibbar/flärpar har redan vänt sig frammåt/innåt och därmed kan man ju inte förvänta sig någon plötslig extrem utveckling avs. just öronen.
Lycka till med din fina lilla kille, vilken fantastiskt rolig framtid ni kommer att få tillsammans. Hoppas att du finns kvar här om ett halvår/år, det skulle vara så intressant att få se lite bilder då igen.
Louise

#7 bättre att titta på småbebis bilder-ungefär vilken ålder är det troligt att man kan se utvecklingen bäst?
Lång och fin kille! 
Redan 4kg? Blir en stor grabb av honom!
/Elisa

#13 Visst är han fin 
Ja han är verkligen stor! Och snart kommer han bli en riktig man! Han kommer att få träffa tjejer i januari 
Spännade!
Hoppas att han är en duktig kille och inte kissar inne efter dejterna.
/Elisa

# Jo jag hoppas det jag med!