Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 1040 ggr
kalindas
2008-12-26 14:46
0

Stilig Otto

Lite bilder på den stilige killen jag har här hemma. Han är nu 8,5 veckor och väger 900g. Äter som en häst!Skrattande

Lite konstig egentligen att ingen är direkt intresserad av att köpa honom. Han har ju en spännade stamtavla och är riktigt fin i typen. Dock inga elefantöron. Plus att det klagas att det finns för lite nytt blod i bicolouraveln.
Men det verkar som det är svårt att sälja kattungar överhuvudtaget just nu…Obestämd

Fotografering nu igen!!

Matte klagar på runda ögon! Men vad tror hon när hon viftar med fjädrar!

_Bättre såhär?
_

Ett försök till snyggt foto utan blix. Han var inte stilla en sekund ens…

Vill inte att denna tråd ska låsas. Så flytta den till kattungeprat om trådar fortfarande låses…

/Elisa

[lisme]
2008-12-26 15:27
0

Søte. lille Otto! Kyss Jeg har dessverre 2 bicolourgutter hjemme her, ellers ville jeg definitivt ha snust litt på å få ham over grensen!

Zandrinos
2008-12-26 15:44
0

Stilige OttoKyss

Jag håller med om att det är dött på katt-säljar fronten. Har själv en stilig orientalpojke, som nu är 4 månader. Han kommer troligtvis att bli en tidig kastrat, han bor ju ihop med sina systrar.

kalindas
2008-12-26 15:47
0

Pacino är ju så snygg! Det är synd att bli kastrat tidigt. Men samtidigt får han ju ett härligt liv som kastrat.
Fast Skatan hade ju gärna dejtat honom…

Risken finns att Otto blir tidig kastrat han också.

/Elisa

oscarsine
2008-12-26 18:35
0

Herlige OttoKyssKyss Jeg digger han;-)

Dessverre har han noen av de samme kattene i sin stamtavle som jeg har i mine, ellers hadde han vært interessant;-)

Pernille.

Corny
2008-12-26 19:08
0

Det är väl lågkonjunktur för katter också… Underbar är han i alla fall, lille Otto Tungan ute

ossilian
2008-12-26 21:20
0

Åh, jag gillar Otto, jag! Men har du annonserat ännu? Har inte sett någon annons.

kalindas
2008-12-26 21:55
0

Ska ärligt säga att jag inte satt ut någon direkt annons mer än här. Han är Till Salu, men gråter samtidigt inte blod om han blir kvar här..Flört

Är lite i valet och kvalet om jag ska göra som dej och pausa lite i kattuppfödning, dvs. kastrera Skatan. Börjar känna att jag samlar på mig lite för mycket och jag vet att om Skatan får en hona så vill jag behålla. Får den honan en unge vill jag behålla osv…
Sex katter är maxnivån här känns det som och jag vill/kan inte placera om de jag redan har.

/Elisa

Quetta
2008-12-26 23:40
0

Vad han poserar fint!
Han är en riktig sötnos.

Felicula
2008-12-27 05:26
0

Han är supersöt! Det man ska tänka på, som är ett bra argument för att få mer avelsbas är att även katter utan dumboöron kan lämna riktigt fina avkommor och ju fler hanar man har i avel, desto större chans att rasen håller sig sund. Så låt oss hoppas att han hamnar någonstans där han åtminstonde kan få bli pappa en gång!

kalindas
2008-12-27 11:48
0

Skulle det bli att han inte blir såld, så får jag se om jag kan hålla honom en kortare stund. Men så fort jag ser en tendens till bråk så åker hans kulor.

Tyvärr är de många som ser sig blinda på utseendet på hankatten. Men man bör även kolla föräldrar och släktingar längre bak. Det kan dyka extemtypade i en ganska alldaglig kull.

/Elisa

SacredSouls
2008-12-27 12:59
0

Kyss Han er superfin.Håper han får laget noen barn etterhvert.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
2008-12-28 19:33
0

Ny bild på Otto. Relativt skarp och tagen utan blixt. Hann få denna bild de sekunder han var stilla. Av ca 60 bilder var det 5-10 som man såg det var en katt på bilden…Flört

/Elisa

Nilla
2008-12-28 19:51
0

Han är sååå fin, Kalindas…men han ÄR hane och dessutom son till Skatan. Du BORDE annonsera ut honom, så att du hinner vänja dig vid att han ska flytta sedan och kunna lära känna den nya ägaren lite. Hit till Siames iFokus hittar inte alla.

När jag fick min första kull, ville jag att köparna skulle hitta mig genom min hemsida och de gjorde de också. Jag kunde inte tänka mig att lägga ut en annons på "Blocket"…det kändes illa på något vis. Men en av mina Ocicatpojkar blev jag tvungen att lägga ut där, annars hade jag suttit med ännu en kastrat. Den rätta familjen dök upp nästan direkt och allt blev frid och fröjd.

Idag anser jag, att "Blocket" är ett sätt att nå "vanligt folk".

I år fick jag julkort med foto på Loah och hans lilla huskattkompis Diva. Gissa om jag blev glad.

Jag tänker bara på ditt eget bästa, Kalindas. Hade jag följt mitt hjärta, hade jag sparat både Léon, Loah och Mr Muffin. Jag hade dock "en gammal drake" i hasorna som gav mig skarpa order, att sälja pojkarna. Hon hade rätt. Flört

Oooooh, dessa älskade pojkar!

Léon, mattes gosse.

Mr Muffin, mattes gosse.

Loah, mattes gosse.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
2008-12-28 19:57
0

Har faktiskt precis lagt ut honom på både Blocket och på IDPs annonstorg. Hann före dej…Flört
Satte nog lite högt pris Obestämd, men det ordnar sig.
Vill ju helst sätta honom på halvfoder, om ifall att det skulle finnas någon som var intresserad av att låna honom.Glad

/Elisa

Kattass
2008-12-29 00:47
0

Om Blocket, ..det var där jag hittade min rex, av en slump. Och siamesen, honom blev jag förälskad i på en utställning, så han kom också hit liksom lite av en slump. Men så bra det blivit och så lycklig jag är att ha mina missar!!  Skrattande Glad

Med detta vill jag säga att jag liksom gått bakvägen, eller baklänges eller hur man nu vill se det, in i raskattvärlden. Jag är helt enkelt en sån där "vanligt folk" (se #13Flört, och det kan vara precis lika bra det. Glad

Så lycka till med Otto, varthelst han kommer att bo! Kyss

Nilla
2008-12-29 01:03
0

#15 Oftast vill man helst sälja sina ungar till "vanligt folk". Då vet man att katten får ett bra liv som kastrat. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
2008-12-29 10:04
0

#15/16
Stämmer precis. De bästa hemmen är ofta hos "vanligt folk", där katterna får det bästa och blir bortskämda.

Fick lite reaktioner att jag skrivit i annonsen att han säljer som innekatt. Men tror inte det är många som vill att en fertil liten kattunge ska släppas ut oavsett ras och hur långt från stan man bor.

Är katten kastrat så är det en annan sak tycker jag. Då håller sig katten ofta hemma och det blir inga oäktingar och oönskade avkommor på bygden,

/Elisa

MalinL
2008-12-29 17:59
0

#17, skumt. Brukar också skriva att de säljes som innekatter och har aldrig fått några reaktioner på det.

MijmuPix
2008-12-29 18:31
0

Oj vad han har blivit stor och stilig, lille Otto! Skrattande

[hakkapelitta]
2008-12-30 14:42
0

Sötnos Kyss

SallyB
2008-12-30 18:13
0

Han är underbar! Både öron och ögon är toppen tycker jag :)

ChiChi
2009-01-01 15:08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med om att det är helt ok att annonsera på tex Blocket. Det var på en liknande annonssajt som jag fann min första siames. Hade alltid drömt om en siames och hittade min underbara Chi-Chi. Hon hade ingen stamtavla men det var ju inte det jag sökte. Sen fick jag ju mersmak på siameser Tungan uteoch sökte på nätet efter uppfödare. Och fick kontakt med en underbar uppfödare. Och så kom då lilla Mocca till oss…..  Och nu skulle jag kunna tänka mig en till……… Glad

Fast nu är jag ju lite mer påläst och vill veta deras härkomst och stamtavla är numera självklart.