Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2314 ggr
[lisme]
0

Drektige krydderjenter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har nå fått hjem Hot Spice (Bekmørtnans Murcielago, BAL g) og Cinnamon Spice (Jijumas Leopard Sally, OLH f) for at de skal være her og føde sine små hos oss. De er tydelig drektige begge to, men heldigvis er ingen like svære som Jeanne D´Arc var siste gang! Så vi har bestilt 3 kattunger fra Hot Spice og 2 fra Cinnamon Spice. "Please Julenissen, bare 2 og 3, på forhånd takk hilsen oss".

Her er noen bilder av ei stor blåpaddejente!

Litt mage har vi jo….. Cool

En liten titt på den fantastiske halen hennes, vi fikk dessverre ikke hele halen med.

En liten titt på øyenfargen hennes…..

Og til slutt et babybilde av vår første generasjon Bekmørtnanskatter….

10 dager gammel……

ramithi
0

Så fin ho datteren til Jeanne er. Å der er det nok flere en 3 i den magen. Så julenissen hører nok ikke på deg.

[lisme]
0

HYSJT Randi! Ikke si sånt da! Kan du tenke deg hvordan det blir her når alle kattungene skal danse samba sammen bortover stuegulvet? Vi synes Murcie er veldig fin, så vi er spente på hvordan hennes små blir Skrattande

SacredSouls
0

Lykke til med fødselen til begge to og lykke til med juleønsket ditt for jeg tror ikke du får det oppfylt SkrattandeTungan ute (tipper på litt fler enn to-tre)

Så nydelig mammapus har blitt. Det er så vakkert med så mye rødt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kattkompaniets
0

oj ser ut som mycket mage

kalindas
0

Mycket mage och mycket päls…Glad

/Elisa

MalinL
0

Så fin hon är! Farmor Saga hälsar till sitt barnbarn att hon håller tummarna för flera fina ättlingar.

[lisme]
0

Tusen takk skal dere ha, vi er veldig stolte av henne! Har sammen lignet magebildene hennes med Jeanne D´Arc sine, og hun er mindre enn mamman hennes var på samme tid da mamman ventet på Murcie og hennes 3 søsken - uten at det trenger å bety noe.

Sovedukka slapper av og drømmer om…..? Mens det spreller i magen hennes Skrattande

Og her er boligen til de 3 bestilte hvitflekkene - eller sys var Oskyldig

Lille Sill-Sall har ikke helt funnet roen her enda, så vi vil ikke plage henne for mye med å prøve å ta bilder av henne. Men litt bilder har vi fått av Cinnamon Spice Cool

Så litt mer kryddermage, der jeg har bestilt 2 kattunger Foten i munnen

Og så en skikkelig Sally-sove-krøll, en sånn der man ikke ser hva som er begynnelsen og hva som er slutten på katten

Sally og Ellie er enige om at de er uenige i det aller meste, men er det helt uten å slåss eller bråke i det hele tatt. De bare går vekk fra hverandre.

Ellie:"Kunne ikke den teite katta flytte seg ut av MIN stol! Jeg ligger her til det dyret der forsvinner!"

Sally:"Hva gjør det bråkete, bortskjemte dyret i MIN stol?!? Jeg ligger her helt til hun stikker!"

Det hele endte med at begge løp avsted - noen raslet med plastposer på kjøkkenet, og da tror de at det er tid for NAM! Tungan ute

[lisme]
0

Nå nærmer det seg med stormskritt! I dag har Murcie vært veldig søkende i forhold til oss mennesker, og vil ligge i fanget vårt - men vil ikke det likevel. Magen er kjempehard, og om hun ligner mamman sin er det ikke lenge før vi har nyfødte kattebarn her igjen!

MalinL
0

Håller tummarna!

[lisme]
0

Ja det gjør vi også! Dette er superspennende! Og lille Murcie har gått opp nærmere 1,5 kg og er 45 cm rundt den lille magen sin Skäms  Det blir nok 3 store, digre kattunger og ei mamma som er i godt hold!

kalindas
0

Så vacker Sally är!

/Elisa

SacredSouls
0

Ojoj. Lykke til. Når skal de komme?

ElisaCosmos
0

Oj!!Vad vackra magar:)Så kuuul!!Som flera tidigare nämt vad många ungar det blir i alla kullar:)Ser fram emot att se vad det blir..Lycka till!!

[lisme]
0

Tusen takk alle sammen! I dag er Murcies dag 63, og om hun ligner mamman sin skal det egentlig komme kattunger i natt/i morgen tidlig. Men foreløpig er det ingen tegn til at noe sånt skal skje i nærmeste framtid. Hun skal virkelig spenne oss skikkelig på pinebenken! Hun er stor og veldig drektig, men leker, hopper, løper og vasker seg helt uanfektet av diger mage. Flinke Murcie-jenta vår! Er spent på hva som kommer…. Hadde vært supergøy med en SYS var eller to…

Sally skal ha ca 1.januar, og det er veldig spennende det også. Mamman hennes måtte ta keisersnitt pga for svake rier, så vi krysser fingre og håper at Sally ikke ligner på henne. Sally er mindre enn Murcie, men samtidig er hun ikke kommet like langt, så vi frykter at det kan komme endel kattunger hos Bekmørtnans i løpet av en ukes tid eller så Förvånad  Måtte bare alt gå vel med mødre og kattunger! Dette er skummelt…

SacredSouls
0

Glad Ja da er det jo ikke lenge igjen å vente. Masse lykke til med fødsel på begge to.

[lisme]
0

2 kattunger er født! Og en av dem er Nord-Norges første bicolour!

kalindas
0

Så spännande!
Bilder!!!

/Elisa

Beige
0

#16 Grattis Glad

[lisme]
0

Ja da var det over - iallfall tilsynelatende. Og resultatet er 5 kattunger, som jeg trodde men ikke håpet Cool Så nå er det 19 katter i hjemmet vårt?!?!

Dessverre har bicolouren for lite hvitt, det er jo TYPISK når vi nå skulle få en bicolour! Men her er lista over de små…

kl 07.45 SIA, jente (?) 87 gram

kl 07.52, bicolour, jente (?) 91 gram

kl 08.22 SIA, gutt (?) 89 gram

kl 08.35 SIA gutt (?) 99 gram og Bekmørtnans vektrekord!

kl 08.59 orientaler, blå, jente (?) 90 gram

Bilder kommer i ettermiddag når jeg er kommet hjem fra jobb!

MalinL
0

Grattis till kattungarna! Blev det några långhår?

MalinL
0

Vad dum jag är det är klart det inte blev. Pappan är ju inte en variant.

Himmeltinden
0

Grattis Grattis og som ventet kom det mange :)… Kyss det skal bli morsomt å se disse utvikle seg… dem er jo litt i familie med mine puser :)

Himmeltinden
0

Grattis Grattis og som ventet kom det mange :)… Kyss det skal bli morsomt å se disse utvikle seg… dem er jo litt i familie med mine puser :)

[lisme]
0

Tusen takk skal dere ha! Nå er det bildetid….. Skrattande

Første ut er "høyre bak" som henspeiler på at denne lille vennen har lakkerte tånegler på høyre bakbein. Høyre bak er ei jente, SIA var - eller kan det gjemme seg en sys var her? Inte vet jag Obestämd

Neste ut er søteste lille pappa-gutten. Først trodde vi at det var ei jente, men nærmere udersøkelser og forhandlinger i Bekmørtnansrådet har ført til at det nå er en gutt. Søt er han uansett - synes vi! Derfor får han to bilder her i dag Oskyldig

Neste er "venstre foran" som har lakkerte tånegler på venstre forlabb. En siagutt Flört eller er det en gjemt sys var?

Nr 4 er også en gutt uten lakkerte tånegler - han er umerket eller utmerket som er navnet på umerkede kattunger her i huset. Størst i kullet med 99 gram.

[lisme]
0

Server problemer - igjen…… Så da får jeg fortsette bildedrysset her.

Nr 4 var nestemann ut - her kommer han

Siste men det som jeg regner som mammas bonus, et lite blåbær…. Kyss 

Ei blå orientalerjente Skrattande

kalindas
0

Jättesöta! Kyss
Skulle vara kul att se hela kroppen på bicolourkillen.
Kanske får du en fin SYS tjej istället.

/Elisa

[lisme]
0

Vi skal prøve å få tatt noen bilder av bicolouren og legge dem inn her. Og det hadde vært kjempegøy med en sys! Men hvordan og når ser jeg om jeg har sys?

[lisme]
0

Her kommer en bildebombe av en liten svart og hvit gutt!

Flinke tante Ellie steller babyrompe…Skrattande

kalindas
0

Supersöt! Men som du säger något lite vitt. Hade 09 funnits på OSH hade han varit det.
Ser ut som han är smoke. Är pappa smoke?

Lite beroende på var det vita dyker upp på de maskade ungarna så brukar man se det när masken börjar dyka upp.
Titta på tassar och trampdynor. Nu kan väl dina honor vara paddor också, vilket gör det lite svårare.
En del säger man kan se det med UV lampa eller om man tar kort med blixt.

/Elisa

[lisme]
0

Nei pappa er ikke smoke, såvidt jeg vet? Er registrert som OSH n 03 og har ikke fått noen kommentarer om det på utstillingene han har vært på. Alle bildene er tatt med blitz fordi uten blitz kan vi ikke se noe som helst.

Det blir spennende å se hva som kommer på siameserne etterhvert som masken dukker opp. Jentene kan bli skilpadder ja, men vi har bare ei siajente så vi får se.

SacredSouls
0

KyssKyss Så skjønne de var alle sammen. Gratulerer så masse lisme.

Tenk at du fikk det du ønsket deg av julenissen da.. ikke dårlig Skrattande

kalindas
0

Det är nog blixten som får han att blänka lite i silver..:-)

/Elisa

[lisme]
0

Tusen takk Line! Ja er jeg ikke kjempeheldig? Og så blir det kanskje nytt kull i natt…. Skäms

#32, ja den blitzen, den blitzen…. Skrattande Den gjør mye rart!

Og så over til mer alvorlige saker & ting - navn! Det ble et James Bond inspirert kull - fritt oversatte filmtitler til Bekmørtnansk Tungan ute

Lille frk blå = (N)Bekmørtnans For green eyes only
Svartmann junior= (N)Bekmørtnans Dr. Meow
Venstre foran= (N)Bekmørtnans The show is not enough
Frk. høyre bak= (N)Bekmørtnans Quantum of catnip
Og Mr. Utmerket= (N)Bekmørtnans A view to a thrill

oscarsine
0

Grattis med kull, og med Nord-Norges første bicolor;-) Så ble min Oscar oldefar også, og forsatt sitter barten der hehe, synd at han fikk så lite hvit…. Og heldige deg som fikk både en sort-hvit og en blå, begge de fargene jeg liker best……

Pernille.

SacredSouls
0

#33 Haha nå lo jeg godt for jeg trodde de begge hadde født og at ene fikk to og andre tre  Skrattande

Da blir det litt flere enn julenisse ønsket uansett da Tungan uteLykke til med nestemann.

Så kule navn. De var stilige.

[lisme]
0

#32 Tusen takk! Det var jammen gøy med litt farge blant alle disse hvite nyfødte! Samboeren mumlet litt om at man kanskje bare skulle konvertere til orientaler…….?! Barten er trofast med! Og det er såååå søtt! Skulle virkelig ønske at det var mer hvitt, men sånn ble det ikke. Vi er bare veldig fornøyd med disse "fødemaskinene" våre som føder sterke og levende kattunger på løpende bånd! Spesielt når vi hører om den ene etter den andre som opplever triste ting i forhold til kull og fødsler - kattungedød og en mor som ikke klarer mer. Nesten i det lyriske hjørnet, men jeg er veldig takknemmelig her jeg sitter for at vi har vært så heldige med våre kull så langt!

#33 ja ville det ikke vært velsignet om de fem var to kull? Men jeg fikk det jeg ønsket meg - en bicolour og en solid orientaler - også blå da!!! Gjett om det kniper i vil-ha-magen! Men jeg vil ikke ha bare en, jeg vil ha to av dem….

Vi synes navnene er morsomme, det er sønnen min på nesten 15 som er opphavet Skrattande

Neste kull er datteren min på nesten 14 som skal navngi, temaet er visst Tae KwonDo - kan bli veldig spennende! Så nå har samboeren "fått" 2 kull, ungene hvert sitt - er neste mitt?

Ziamizzimo
0

Gratulere med et svært lovende kull på din vakre hunnkatt og den  lille hvitflekk sjarmøren fra meg. Som reiste helt opp til nord for og lage vakre barn. :-)  Bestefar Jendor er også stolt over sine nordnorske barnebarn. :-).

Den første nordnorske bicolouren ble født hos Aino på Sortland. Men den levde dessverre ikke opp. Det var en lilla 02 pus.

[lisme]
0

Takk skal du ha Bente!

Jeg skal korrigere mine utbrudd ang Nord-Norges første bicolour - vi har ikke fått den første, men den første levende. Siden vi ikke er vant til å telle døde kattunger gikk det i glemmeboken. Dumt, men sant.

Attacks
0

Grattis med første kua i Nord som er selvlaget,jeg teller også kun levende små.Glad

Du lurte på dette med SYS. Jeg ser tilbake på Belle-Bølle når hun var liten. Hun ble jo også født som en hvilken som helst siameser,men etter en uke begynte det å sje endringer,og da katten var et par uker,da var man så helt sikker i sin sak.Det hvite snek seg mer og mer frem dag for dag. Ta bilder med blitz du,det gjorde jeg,og da kom det hvite bedre frem.

sys2.jpg picture by attacks_2007

20dager014.jpg picture by attacks_2007

Belle ser sikkert veldig mørk ut på disse bildene,men i dag er hun over 4 mnd og lys og fin på kroppen sin.Men hvordan det blir som voksen,det vil tiden viseGlad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Himmeltinden
0

Nydelige kattunger Lisme, det er sikkert og vist og jeg syns du skal være stolt over disse, noe jeg vet du er… disse kattungene ser veldig flotte ut med topper som skyskrapere. "bærre lækkert"

Jeg syns nå jeg må få legge til noen ord her, siden jeg er nevnt her. 

Jeg har aldri vært opptatt av den som fikk ting til først, det er nok egentlig ikke ziamo heller…. Men skjønner at det er veldig, veldig viktig for andre… Må innrømme at jeg ikke tenkte tanken på at lisme var først ute med hvitflekkbarn her i nord. Beklage det lisme, for da hadde jeg synget en ordentlig gratulasjonssang i telefonen til deg, med den sangstemmen jeg har.  Jeg bare syns det var gøy at det kom et bicolour kull her i nordnorge også. Vi holder jo på å bygge opp noe i en landsdel, hvor det faktisk ikke er helt enkelt å drive med avl, på grunn av manglende avlsbase. Og langt å reise for å finne passende hanne for eksempel. Så omsider kom der et levende bicolour kull i nord… jippi…da er vi i gang..Håper virkelig du har en sys også i kullet ditt. Dette er rett fra hjertet:) Lykke til med dine vakre småtroll.

Så med dette kjære lisme… Grattulere så mye med det første bicolurkullet i nordnorge… kjempegøy … ;)

MijmuPix
0

Oj, denna tråden har jag helt lyckats missa! Grattis till alla bebisarna! Skrattande

SacredSouls
0

Har det ploppet ut noen flere enda ? Tungan ute

[lisme]
0

Nei ingen flere Line Rynkar på näsan  Sally synes visst at hun har mer enn nok med de 7 flyene, for de får nemlig puppe hos tante Sally! Og tante Sally er snillere enn mammaPhu, for tante Sally ligger helt rolig og lar de små gjøre akkurat som de vil - hele tiden! For en tålmodighet! Og for en overgang i løpet av kort tid! Det har vært fres og knurr og løpe avgårde i noen dager, helt til Sally "oppdager" flyene og legger seg ned. Noen trykket visst på knappen hennes…..Tungan ute Vi trodde først at fødselen ville starte ganske kjapt etter at flyene hadde begynt å forsyne seg i melkebaren hos Sally, men den gang ei! Nå har de holdt på i 2 døgn, og det er ingen antydninger til at noen fødsel skal skje Skrikandes