Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1027 ggr
FreeZing
0

Min vackra Öya

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lite malligt visa några bilder på min lilla lilamaskade siamesflicka som är 4 månader idag Glad

Visst är hon fin… Skrattande

S*Yzings Öya

Foto: Daniel Sundström

tuska
0

Hon är grann den katten, såg henne när jag var upp till Mia med en hona för parning.

Felicula
0

Lila är jättefint och du har ju en härlig tjej här. Bara att gratulera!

kalindas
0

Vacker tjej! Kyss
Min första SIA (Holly) var lila.

/Elisa

SacredSouls
0

Kyss En nydelig jente.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MalinL
0

Fin tjej :-)

Rovardotters
0

Vacker liten tös!Kyss

FreeZing
0

Tack så mycket för de fina kommentarerna :-) Jag är så stolt över henne.. men det är väl alla över sina katter *fniss*

Jag vet att man får börja ställa ut sin katt när den är 4 månader, men alla ni som ställer ut. Hur gamla är era när ni börjar ta dem på utställning? Känns tidigt med 4 månader Obestämd

kalindas
0

Inom IDP är det 3 månader som gäller för utställning. Kull får man ställa redan vid 9 veckor.

Jag har ställt en bebis som var 16veckor. Fungerade jättebra och var nyttigt för honom. Han blev mer social efter utställningen och var allmänt sönderpussad av alla som besökte den.

/Elisa

Quetta
0

Vilken liten sötnos hon är!

Rithwa
0

#7 Inom Sverak är reglerna citat:

Den lägsta ålder för att ställa ut en raskatt är tre månader. Den tävlar då i klass 12, ungdjur och gör så till dess den fyllt sex månader.

När katten fyllt sex månader tävlar den i klass 11, junior och gör så till dess den fyllt tio månader då den betraktas som vuxen och börjar tävla i klass 9 (okastrerad katt) eller klass 10 (kastrerad katt).

Öya är en jättefin tjej

Dolleminas
0

#0 Var det du som "norpade" henne… hon är så sööööt (ska minsann klaga hos uppfödarnaFlört…)

Min ena rexhona ställde jag första gången när hon var 3 mån och 1 vecka (det var en endagsutställning) och hon tog det med ro… min andra hona var 3,5 år när jag ställde henne första gången… det kändes lite mer livat…

Lycka till på utställning med den lilla godingen…Kyss

FreeZing
0

#11 Ja, henne lyckades jag "norpa" och ingen är lyckligare än mig Glad

Det verkar på dem som svarat på mitt inlägg att det är bäst att ställa ut när de är relativt unga. Jag tror inte det kommer bli några problem för Öyas del, hon är en orädd liten tuff tjej. Det blir nog värre med hennes matte som inte har någon erfarenhet av kattutställningar *huuuu*. Har varit på massor av hundutställningar men det verkar stor skillnad Glad

kalindas
0

Det enklaste är att fråga burgrannen om hjälp. På IDP utställningar har jag ännu inte blivit otrevligt bemött.
Bor du i närheten av Varberg/halland, så kan du ställa ut henne på vår utställning i mars. Hjälper dej gärna till rätta i mån av tid. Annars skickar jag dej till någon av de andra hjälpsamma filurerna som finns här på forumet..Skrattande

/Elisa

FreeZing
0

#13 Va snällt av dig Glad Men Sverakregistrerade får väl inte ställa ut på IDPutställningar?

kalindas
0

Jo Sverak är välkomna på våra utställningar. Det är IDP som inte är välkomna till Sverak.

/Elisa