Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 831 ggr
SergeantHanna
0

Äntligen på bebistitt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag hos Maria och kollade på de helt underbara bebisarna. Jag satt plötsligt med en brunmaskad lite tjej i knät, och det var ju inte alls vad jag hade tänkt.. Där blev det allt svårt.

Men det blev till slut en härlig lila (!) liten plutt som kändes rätt. Jodå, hon är nog lila och inte blå.

Där missade han allt nåt, vad är Egypten om man jämför med kattungar?!

SergeantHanna
0

Mys med mamma och syskon

Och visst sjutton är hon ljusare än blåa syster intill?

SergeantHanna
0

Hela bebishögen!

SacredSouls
0

KyssKyss Ohh så herlige små tantebarn.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Så här lägger man in bilderna direkt i inlägget! Flört

LÄNK

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SergeantHanna
0

Teknikgeniet tackar så mycket.. SkämsOskyldigCool

[lisme]
0

Skjønne små kattebarn, men jeg syntes da den lilla så veldig mørk ut? Eller er det bare meg?

SergeantHanna
0

Det är lite halvkonstigt ljus på bilderna, så det är lite svårt att se.

Hon är ljusast av syskonen, och har ljusa trampdynor, så hon är med stor sannolikhet lila. Vi får väl se säkert när hon blir lite större.

Kanonsöt är hon i alla fall!

nelliots
0

Åh så härligt, nu blev jag bebissjuk igen!!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

hoffens
0

Grattis. Hon är jätte söt. En liten chans att hon är lila, men det kan skilja en del på den blå färgen, sen kan det ibland vara svårt skilja på blått och brunt.

[lisme]
0

Ja det er jammen helt sant, #9! Og vanskelig å skille mellom sjokolade og lilla den første tiden fargen kommer!

SergeantHanna
0

Lila tjej + choklad pojke ger avkomma i lila eller choklad,

Blå tjej + choklad pojke ger brun, blå, choklad eller lila. Eller?

Jag hittade en sida där det fanns någon tabell över vilka bebisar det blir, men jag vet inte om den stämmer.

Om hon är lila så vore det ju såklart fint tillsammans med min chokladpojke, att ha två ljusa ihop, men är hon blå så blir det ju ännu mer spännande om det blir bebisar sen, med fler färgmöjligheter. Så visst, gärna lila, men blå går hur bra som helst om det skulle vara så.

Hon är en liten prinsessa i alla fall, och hon är välkommen även om hon skulle bli grön! Tungan ute

SergeantHanna
0

Prinsessan heter S*Nam Sook's Peach Pearl.

Pascal är ju döpt efter den franske fysikern och matematikern Blaise Pascal. Kvinnliga fysiker och matematiker är det ju lite skralt med, men vi har ju faktiskt nobelpristagerskan Marie Curie.

Hmm. Vet inte riktigt om lilltjejen kändes som en Curie..

En liten Elise kanske? Beethovens "Für Elise" är ju ett vackert stycke, så varför inte ta sig friheten att låta det vara tillägnat sin katt?

namsooks
0

#6. Den som ligger brevid är en utav de bruna tjejerna!

Tror faktiskr att hon blir lila då man tittar på trampdynorna så är hon mer rosa än de blå. Tydlig skillnad på nosen kan man också se…tippar på SIA c!

Helenaf76
0

Vilken delikat liten tjej!! Sötnos!!Kyss

Underbara bebisar hela högen! Blir bebissjuk!!

SergeantHanna
0

Haha, jaha ja, jag jämförde med vem som låg bredvid på den andra bilden med alla syskonen tillsammans, om tänkte inte på att det var sån fart på bruna tjejen så att hon hade bytt plats Glad

Jaja, men BRUN är hon åtminstone inte då.

Quetta
0

Vad söta bebisar!

Jag skulle nog låta henne heta Peach.
Peach och Pascal låter ju som det hör ihop.