Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1512 ggr
MijmuPix
0

Miss Molly & Mr Merlin bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 22 september föddes S* Mijmu Pix sjätte kull hos Miss Mollys fodervärdsfamilj i Västerås!

e: Miss Molly, S* Mijmu Pix Rebel Royale, SIA n
u: Merlin, S* Fire and Ice First Choice, SIA b

Förstagångsmamma Molly var så duktig och fixade allting galant och Mollys familj är otroligt engagerade i småttingarna!    
Dessvärre fick en av bebbarna navelbråck och somnade in efter bara några timmar :-( Men de andra två knattarna är stora och matglada och i dag har de öppnat ögonen!
Miss Molly vakar som en stolt lejoninna över sina små underverk och motar bort paparazzis som vill ta bilder på bebisarna, så fler bilder kommer om några dagar!

MijmuPix
0

Oj då, nu kastade jag om "e" och "uTungan ute Pappa katt är såklart Merlin, S* Fire and Ice First Choice, och mamma katt är Miss Molly, S* Mijmu Pix Rebel Royale!
Sådär, nu blev det rätt!

SacredSouls
0

Kyss Næmmen grattis.

Se på den lille bebisen som strekker på halsen da.. Kyss Så herlig!!

Lykke til videre med mor og barn.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Så underbart med bebisar! Jag har sån abstinens!

Stort grattis till den lyckliga mamman! Glad

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

nelliots
0

Sååå mysigt! Vill oxå! Snart snart… Kyss

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

yahtzeecats
0

Grattis - små Musse-barnbarn, härligt!!!! Massor av pussar till dem! Skrattande

Beige
0

Grattis Glad

ElisaCosmos
0

Grattis till er!!Pappsen hälsar!!Molly e så söööt!!Hon ser ut som en tecknad seriefigur!!Vilken tur att det blev kärleksbarn!!Jag vill också ha bebisar:)Man får nästan abstinens när man inte har några!!Men nu tror jag Cosmica e på g med löp snart så…Pussa de små!!!

hoffens
0

GRATTIS

Qetesh
0

Grattis!! Skrattande

HasseH
0

Åh vilken gullig bild, den lilla som sträcker på halsen ser ju för härlig ut!

Grattis!

Quetta
0

Mys med bebisar!!

Grattis!

kattguld
0

Grattis!!!

AFamosa
0

Kyss Grattis och välkommen till världen små siam-bebbar!

Louise

Liljekatten
0

Grattis till de små sötisarna!Kyss

[hakkapelitta]
0

Oh grattis igen till bebisarna!
Ska bli så spännande att se hur de blir :D

Attacks
0

Grattis,Emma.Tenker du er stolt "besta" nåGlad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SweetWishes
0

grattis!! nu hoppas vi att lilla lilly väntar smått!!

MijmuPix
0

Tack för alla graulationer! Skrattande

De små knattarna växer så det knakar; förste(&störste)man väger 249 och lillebebben 185 gram. Vi är lite osäkra på könen än, men det ser ut att bli olika färger i alla fall. Tjockisen är förmodligen SIA n och lillebebben är ljusare så det ska bli spännande att se vad det blir för färg på denne så småningom!

MijmuPix
0

Bebisarna blev 3 veckor gamla i måndags och är stooora, fina och underbart söta!
Här ligger de hos mamma Molly och tankar in mjölk. Den store tjocke är en brunmaskad hane och den lilla ljusare bebben är en liten hona.

MijmuPix
0

Storebror! Han är otroligt lik sin morbror Bamboo när Bamboo var i samma ålder Skrattande En tjock och rund gosemage och rejäla tassar!

MijmuPix
0

Lillasyster yster! Här är vi lite osäkra på färgen… Tungan ute Hon ser mycket mörkare ut på bild (i synneret nosen) än vad hon är i verkligeheten. Tassarna är väldigt ljusa och trampdynorna likaså. Nosen är lite ljusare IRL än vad som syns på bilden. Jag gissar på chokladmaskad… men var ändå lite osäker igår om det möjligen var lila?

MijmuPix
0

Två sömniga små bebbar!

MijmuPix
0

I går var det lillasyster som var mest alert och fotogenisk Tungan ute Brorsan låg mest hos Molly och käkade mjölk eller förundrade sig över sina egna tassar, de smakade sååå gott!

(och som vanligt är det ju ooootroligt svårt att ta hyfsat skarpa bilder med den lilla skrutt-kameran jag har Flört Och de små fotomodellerna gjorde sitt bästa för att inte sitta stilla! )

nelliots
0

GOS!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

ElisaCosmos
0

Åh vad fina!!Jättesöta!!!!Pappa Merlin hälsar!!Han e stolt!!puss puss e det en liten chokladtjej?MVH Farmor

[hakkapelitta]
0

MEN GUDIMEJANAMMA - titta på den lilla tösen! Åååh, mitt arma siamesälsklingshjärta smälter, och så är det ju efter katter man "känner" lite, Seeliadotter och Merlin som var SÅ charmant! Men den där lilla flickan är hakkapelittas alldeles egen lilla hjärtekrosserska just nu Kyss

[lisme]
0

Så søte de er!Kyss

MijmuPix
0

# 25: Jag är lite osäker på hennes färg; hon är mycket ljusare i verkligheten än på bilderna. I skrivande stund tror jag nog mer på choklad än lila  Glad 

# 26 & 27: Tack!

ramithi
0

Ja jeg tror også sjokolade. Lilla da skulle hun vært mere grå. Riktig søte er dem.

SacredSouls
0

Kyss Åhhh så store og nydelige de har blitt.Lillesøster var jo helskjønn.

Jeg synes også hun så sjokolade ut.Lignet kanskje litt på Flower i fargen for hun var også mye lysere i virkeligheten enn det hun var på bilder.

SweetWishes
0

helt bedårande! tror ni fått er en chokladnäsa minsann! :D

MijmuPix
0

Nu var det jäääättelånge sedan jag visade bilder på Miss Molly & Meriln-bebisarna. Tiden flyger så fort förbi och det är verkligen helt ofattbart att dessa två busiga, underbara pussnäsor hunnit bli 12 veckor gamla?!

HeidiK
0

Er de 12 uker allerede? Förvånad Oi tiden flyr ja - de ser ut til å få flotte masker også; det er kjempefint Kyss

MijmuPix
0

Storebror Iso Ylimys, SIA n. En riktig mammagris och gosepelle! Iso lyckades bryta tassen för två veckor sedan, stackaren. Han haltade och linkade men var lika busig och glad ändå! Han haltar inte längre nu men ska på återbesök hos veterinären i morgon så vi får följa upp det hela.

MijmuPix
0

Lillasyster yster, alias Miksi Siksi! Miksi är en äventyrlig liten fröken som har en härligt kaxig uppsyn!

MijmuPix
0

…och ett litet PS: Båda syskonen är ännu otingade, vi hoppas att de snart hittar sina nya hem och familjer!
(ev. söker vi en fodervärd åt lilla chokladbönan Miksi Siksi; om "rätt" hem och familj hör av sig! Glad)

Attacks
0

Så store den har blitt,tiden flyr jo avsted. Hva slags tema har du valgt navnene fra denne gangen? For de navnene var kuleTungan ute

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

ElisaCosmos
0

Men gud vad tiden går!!!Jag har knappt hunnit kolla på barnbarnen:)Tjejen har verkligen pappa Merlins kinesögon:)Så söta!!!

MijmuPix
0

# 37: Namnen är finska! Glad Fodervärdsfamiljen har finska släktingar och pappa Meriln har finska linjer bakom sig så det belv finskt namntema. Jag kan inte ett ord finska men roade mig kungligt på svenska språknämndens lexikon-sida där det visade sig att allt som jag tyckte lät "fint" betydde helt absurda grejer; typ plåster, lastmaskin, fönsterruta mm! Lååångt om länge lyckades jag pricka in namn som både lät bra och som passade in på våra två bebbar: 

"Iso Ylimys" betyder ungefär Stor Aristokrat, och "Miksi Siksi" betyder Varför Därför.

Alowera
0

Å så fina!

SacredSouls
0

Kyss Ohh så nydelige de var blitt nå.Flotte masker.Iso var min store favoritt. Han så så veldig god ut.

Det var nå godt de ikke ble døpt plaster og lastmaskin Skrattande