Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2883 ggr
ElisaCosmos
0

COSMICA-KOBOLD!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÅHHH vad vi längtar här hemma tills vår drömkombination föds!!!

F: GIC Okonor Kobold SIA n21

M: Yahtzee Cosmic Girl SIA f

Cosmica e jättetjock för att vara henne:) Tjockare än förra gången!!!I början på december kommer dom små:)

Caroline22
0

Det skjønner jeg godt at du gleder deg til..Kobolt er vakker og har gitt flotte babiser. Du får sikkert super pene kattunger;-))

kalindas
0

Ska bli spännade att se vad det blir efter dessa två vackra katter! Skrattande

/Elisa

hecajon
0

Det ska bli kul att se vad det blir för snyggtGlad. Hur många blev det förra gången?

[hakkapelitta]
0

Ohmen oh no, två favoriter som ska ha bebisar, jag tror jag får dåndimpen Kyss

Quetta
0

Åh vad spännande!

SacredSouls
0

Kyss Så spennende. Skjønner godt at du gleder deg litt ekstra mye da. Masse lykke til.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rithwa
0

Hej Elisa

Vi får hålla tummarna för många vackra bebisar och framför allt sociala och friska bebisar.

ElisaCosmos
0

Förra kullen blev det 4 fina friska bebisar…Friskisar hoppas jag på och så helst en liten tjej som ska stanna om man får önska..Tack för alla lyckönskningar!!Cosmica e så stolt över sin mage!!Hon älskar när man tar på den o klappar den..!!

MijmuPix
0

Å vad spännande! Skrattande Pussa på den goa runda magen och fina Cosmica från mig!

ElisaCosmos
0

Gissa gärna antal här också!!:)Jag tror på fler än 4!!Hon e så tjock!Lite grejsig i ögonen har hon varit ett tag,jag ville inte väcka henne för att ta bort det när jag fotade..Beräknad nerkomst 3-4 december!!!Väntade färger är brun o röd maskade hanar+tabby i dessa..skölpadd o brun maskade honor + tabby i dessa så får vi se om Cosmica kan bära på dilution,det gör ju i alla fall Kobold..Vi e så spända på att det ska komma en liten söt tjej som ska stanna!!Kanske 2??:)

SacredSouls
0

Tipper 6 jeg.Hun så stor ut og hadde en kjempefin babymage.Kyss

Lykke til,det er jo ikke så lenge igjen nå.

Beige
0

Åh nu är det inte så länge kvar att vänta, vad spännande att se vad det blir. Stor fin mage har hon i alla fall.

Tänk om det blir en rödtabby hane "drömmer"

Vackra små kissebarn blir det säkert.

namsooks
0

åh, så vacker mage!Då gissar jag på fem som syrran, Flora(S*Yahtzee's Canned Heat)!puss på magen från oss.

Rithwa
0

Vad roligt att du har en liten tjockis hemma. Tänka sig att vi blir släkt snar farmor och mormor hi hi hi hi

ElisaCosmos
0

Ja tack!!Rödtabbyhane gud vad häftigt!!Vad snobbiga dom ska se ut!!Med både mamma o pappa som e eleganta:)Jag hoppas att det blir ett antal som hon kommer att klara utan att bli utmärjlad..Förra gången var allt perfekt med 4..Ingen smalare än den andra,o inte Cosmica heller:)Hoppas att det blir mellan 4-6 blir det fler så får vi kanske hjälpa till o mata:)Farmor o Farfar får gärna komma o hälsa på!!

Rithwa
0

Tackar för det

ElisaCosmos
0

Nu e Cosmica stoor!!Hon kan inte tvätta baken längre:(Nästa vecka kommer dom!!!!Wiiiiiiii!!!

tuska
0

Nu ska jag vara med och gissa.  Det blir 6 stycken bebisar

Rithwa
0

Vad roligt det skall bli att få se dom små, än en gång ett stort lycka till.

kalindas
0

Monstermage! Förvånad
Hoppas att allt går jättebra!Glad

/Elisa

MijmuPix
0

Oi vilken stor och fin mage! Skrattande

nelliots
0

Wow! jag tror oxå det är 6. JÄTTEmage!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

SacredSouls
0

Kyss Kjempe fin og gedigen mage.Lykke til med fødsel.

Dolleminas
0

Hur brukar man säga… "smakar det så kostar det…" vilken gosemage… skickar en kram till blivande pappan och blivande "farmor", Hoppas allt går bra!!! Väntar också ungar samtidigt dock annan ras och inte lika stor…

Labolinas
0

Hur mycket har hon gått upp i vikt? Har fått höra att man kan räkna ut på ett ungefär hur många de är utifrån deras viktökning.

Lycka till med de kommande bäbisarna

ElisaCosmos
0

Jag vet faktiskt inte hur mycket hon ökat i vikt,hon har blivit ganska smal själv så nu matar jag henne me allt gott hon vill ha..Som sagt sist var det 4 men denna gång e magen större.Hon ligger mest framför brasan nu på puffkudden:)Så vill hon gärna bli matad där..O Labolinas din hona e också jättestor om magen o väldigt vacker..!!Jag meddelar när Cosmicas kommer!!!!Idag e det ca dag 61-62 beroende på vilken dag man räknar ifrån..

[hakkapelitta]
0

Underbaraste Cosmica som är så duktig mamma, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser henne, redan så stolt över sin mage Kyss

Labolinas
0

#26 Min hona blir bara tjockare och tjockare hela tiden. Hennes uppfödare sa att hennes mamma var inte lika tjock och hon hade 6 st. Idag är Gucci på dag 55 och är rätt så säker på dagen då hon bara blev parad 1 dag, hon gick dock ner en del de första 3 veckorna så jag vet inte riktigt vilken vikt jag skall gå på men om jag räknar på den vikten som hon brukar ha så har hon gått upp 900g + lite till och det är ju ca 2 veckor kvar men jag tror att hon kommer få innan dag 67 för annars lär hon nog sprängas då hon likanar en basketboll. Säg till så fort du fått bäbisarna är alltid lika roligt med bäbis nyheter.

ElisaCosmos
0

Jodå det närmar sig:9 Cosmica springer runt o letar emellanåt..hon kan knappt gå för hon e så tjock..Det måste sätta igång imorgon hon har legat i mitt knä här o fått magen masserad o lurats att hon ska föda:)det sparkar från bröstet o hela vägen till bäckenbenet…Helvilda:)Dom vill ut o visa sig..:)

Rithwa
0

oj oj så spännand

Nenya10
0

När magen är så här stor brukar det vara lätt att se när det börjar närma sig förlossning. Magen sjunker och katten ser plötsligt mycket slankare ut. Ingen jättemage som putar ut på sidorna längre. Då väntar förlossning inom ett dygn.

Lycka till!

ElisaCosmos
0

Nu e det dags!!!Jag återkommer när det dimper ner en bebbe!!!!!!!!Hon e så lugn o duktig min lilla prinsessa..Hon har valt att ligga i sin iglo i min säng:)Jag la underlägg där så hon får föda där..Trots att husse byggt en jättefin låda vit o rosa men bottenvärme o termometer:)Men hon kommer ta den sen det vet jag hon ligger brevid den:)

kalindas
0

Håller tummarna att allt går jättebra!!

/Elisa

paivi
0

Tummarna upp!

SacredSouls
0

#32 Masse lykke til Glad

Dolleminas
0

Håller alla tumar och tår att det går bra för både bebbar och mammakatt!!!

Nonimonos
0

Är spänd av förväntan. Hoppas allt går bra för er.

ElisaCosmos
0

Det här gick så fort!!7 födda det kommer att komma en till,men för ett tag sedan låg den högt upp..3 hanar o 4 honor 1 hona var dödfödd men vi fick igång henne..Hon e jätteliten 58g o andas tungt..Om nån har något bra knep så e det välkommet!!!Vi har sugit ur mun o näsa o vätskat upp henne..O försöker få henne att dia..De andra diar..En annan hona var också liten o hade bajsat..Men hon e piggare..Jag tror inte den minsta klarar sig tyvärr..Den sista eller om det e 2 till borde komma snart..Återkommer!!!

ElisaCosmos
0

Hm det är nog inget kvar i magen ,det måste varit livmodern som drog ihop sig kraftigt,men tur va väl det för det här var ju många fler än förra gången..Nu äter Cosmica;)O lilltjejen har piggat på sig något..

kattkompaniets
0

Grattulerar till de små och lycka till

paivi
0

Grattis till en stor kull :D

MijmuPix
0

Grattis till en stor kull! Skrattande Pussa på duktiga mamma Cosmica & de små bebisarna från mig! 

Håller tummarna för den lilla bebben, hejja hejja lilla fighter!

Dolleminas
0

Grattis till en så stor kull!!! hoppas lillan fortsätter pigga på sig!!!

kalindas
0

Grattis till bebisarna! Glad

/Elisa

SacredSouls
0

Kyss Gratulerer så masse med bebiser. Wow det var mange.

Håper alt går bra med den bittelille også.

Lykke til med mor og barn.

ElisaCosmos
0

Jodå den lilla tjejen går åt rätt håll än så länge:)Men man vet aldrig vad som händer..Men vi gör vad vi kan ..Hon andas ok ..O e piggare men inte riktigt som de andra..

Nonimonos
0

Grattis till en stor kull!

Rithwa
0

Ett stort jättegrattis till ER och pappa Kobold sänder en massa pussar och kramar till de små SkrattandeFlörtGuld i mun Ett stort lycka till med de små. Väntar med spänning att få se kort av dem.

Kjell hälsar till er alla och även han önskar er all lycka med de små

ElisaCosmos
0

Tackar tackar bilden Cosmica med första bebben..

ElisaCosmos
0

Och så en när dom fått rent o alla diat!!Cosmica blev jätteupprörd när jag tvättade hennes igloo:)Vi hängde den i taket på tork vid brasan men då hon såg den ställde hon sig nedanför o skrek tills hon fåck tillbaka den..Tur att vi har torktumlare så jag kunde skynda på det hela:)

ElisaCosmos
0

Tillbaka i igloon!!!

ElisaCosmos
0

ursäkta tröck på fel knapp

Caroline22
0

Grattis med stor kull..Gleder oss til bilder fremover;-))

paivi
0

Oj vad mamman ser nöjd ut… med sina diande små   Kyss

ElisaCosmos
0

Alla diar o mår bra.Lilltjejen e inte 100% men hon diar o går åt rätt håll men jag e inte säker än..När jag känner mig säker ska jag fota individuellt..:)Cosmica e en av de bästa mammorna i världen!!Hon e inte smal över ryggen längre det var magen som tyngde ner:)

Craz-y
0

Grattis!! Ser fram emot bilder!!

[hakkapelitta]
0

Jag vet ingen hona som är en så stolt och innerlig mor som Cosmica, vilket uttryck hon har när hon har fått sina bebisar! Vackraste Cosmica - grattis till dina fina fina bebisar :D :D :D

Fliris
0

Gratulerer så mye! 7stk! Jøss, syns forøvrig at det har kommet en del store kull i det siste, eller er det kanskje bare de jeg husker best? Lykke til med minstemann også.

ElisaCosmos
0

Tack Lilla Mirakel som vi döpt henne till var det nog inte meningen att hon skulle vara på denna jord..:(Hon ligger här bredvit under värmelampa o uppvätskad o kan ändå inte hålla värmen:(Hon var ju också mycket mindre o dödfödd så hennes timmar var väl räknade från början..Jag skulle bli väldigt förvånad om det kommer en vändning nu..I alla fall så har vi gjort allt vi kan ,Vi ger henne en sista timme..Blir hon bättre håller vi i kampen men blir hon sämre måste vi släppa henne…Tyvärr!!!

paivi
0

Tummarna upp för Lilla Mirakel!

[hakkapelitta]
0

Åh, lilla Mirakel :((

ossilian
0

Åh, här jag ju missat massor ser jag! Gratulerar till stor och fin kull!

Får en liten klump i magen då jag läser om lilla Mirakel. E hade i sin senaste kull en dödfödd som också vägde 58 gram. Jag masserade och torkade det lilla livet, E brydde sig inte om den. Jag ville lägga den till E för att få henne att slicka på den, men då morrade hon åt den och flyttade de tre andra ungarna till andra sidan av lådan. Usch, så hemskt det kändes då jag gav upp upplivningsförsöken.

Hoppas det går bra med Mirakel.

ElisaCosmos
0

Hon somnade stilla in i morse..Vi gav henne antibiotica o tillägg droppvis..Hon blev lite bättre o sov på Daniels hals hela natten..On var lite piggare o såg ganska normal ut på morgonen,så jag la henne till Cosmica en stund o satt brevid Cosmica liksom kramade henne o sen ville hon att jag skulle ta henne,då drog hon 3 sista andetag o somnade in..Vi har lagt henne i en kartong med rosor o hjärtan o mjuk bädd med hennes namn skrivet på..O hoppas på att hon får födas på nytt sen i starkare fysisk kondition..I alla fall så mår 5 st toppen o en hona stödmatar vi lite då o då..

Rithwa
0

Hej Elisa

Det var säkert bäst för lill Mirakel att få somna in. Jag är så jätteledsen för er skulll men det är inte alltid man kan hjälpa de små att överleva, du har fortfarande 6 småttingar som jag önskar all lycka med. Jag ringer dig senare i vecka och hör hur de mår så vi får prata lite katt. kramar från rithwa och Kobold och alla de andra

Helenaf76
0

Oh, jag har ju helt missat den här tråden. GRATTIS till bebisarna!! Och så tråkigt med lilla Mirakel, hon är en vacker ängel nu.

MijmuPix
0

Å vad ledsamt med lilla Mirakel-bebisen :-(  Stor kram till er och många, många pussar till mamma Cosmica och de små bebbarna!

SacredSouls
0

Så trist med lille Mirakel. Håper alt går bra med de andre.

Liljekatten
0

Jag har också missat denna tråd. Så himla synd att lilla Mirakel inte klarade sig. Det är alltid lika sorgset när man inte får behålla alla kattungar. Ett jättestort grattis till alla de andra välmående bebisarna i alla fall!

Nilla
0

Grattis till dina ungar. Så tråkigt med den lilla. Gråter

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

namsooks
0

kramar till er och tråkigt med lilla Mirakel. Syrran hälsar!

Beige
0

Jag har ju glömt att gratulera till kullen så Grattis!

Tråkigt med lilla Mirakel som inte var riktigt redo men hoppas att övriga syskon växer och mår bra.

Labolinas
0

Hoppas allt går bra med de små. Här hemma går det inte alls. Idag är Gucci på dag 65 och hon har fått JÄTTE mycke mjölk, så mycket att hon har fått mjölkstockning trots att alla säger att det inte går att få detta innan kattungarna är födda men det går. Hon är stor som en medicinboll trots att magen har sjunkigt ner rejält och bäbisarna ligger där de skall men de vissa inga tecken på att de vill komma ut vi skall åka till vetrinären imorgon så vi får se hur det går.

Lycka till med bäbisarna.

kalindas
0

Låter jobbigt! Hoppas att allt är bra med bebisarna! Om ungarna är vid liv så försök bita ihop till dag 67. Det är ju bra om de kommer naturlig väg.
Fast själv ångrar jag nu att jag inte snittade dag 67. För då hade Ottos syskon nog levt…
Alltid ett jobbigt övervägande det där…

Visst kan katter få mjölkstockning innan ungarna föds. Om man håller på mycket med juvret, t.ex. kollar om mjölk har kommit osv…
Så kan man av misstag få igång produktionen av mjölk. Finns där då ingen bebis så kan det ju bli problem…

/Elisa

ElisaCosmos
0

Hehe!!Nu känner jag mig lite Goofy:)Jag kollade bara könen precis när de var nyfödda o blöta…Dom som är här e 4 hanar o 2 honor..Hanarna e större än honorna..3 hanar blir röd eller rödtabby o 1 brun eller bruntabby..Cosmica e så duktig..!!Hon e så underbar katt!!I morgon e det dags för enveckasfotografering..!!

MijmuPix
0

Oh!! Har de redan hunnit bli en vecka gamla?! Jag ser fram emot att se bilder på de små! Skrattande

Attacks
0

Enda flere farlige røde siamesereCool? Jammen,nå må du ikke være så hemmelighetsfull,her må det bilde bombes fremoverKyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

Hvordan går det med alle bebisene?

Nå vil vi se bilder takk Skrattande

ElisaCosmos
0

Hehe jag gör en ny tråd:)