Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 999 ggr
zrcoowl
2008-12-10 21:24
0

Trick?

Som rubriken lyder. Kan era katter några trick?

Jag tycker det är väldigt roligt att träna med hundar och vill väldigt gärna ha en till hund då jag känner att det är lite stopp med min gammeltant här hemma.

Men ja, man får ju ta vad man har. Flört Så jag började träna min katt istället. Han kan just nu på kommando:

sitt, vackert(även kallat sitt fint, då de har framtassarna uppe i luften och sitter upprätt) och även hoppa upp på axeln när man klappar på den. Jag håller på att lära honom skaka tass men det är än så länge ganska läskigt då han inte vill ha sin tass i min hand. Skulle även vara roligt med ligg men vet inte hur jag ska få honom att lägga sig.

Lägg gärna upp bilder om era katter kan något trick!

hecajon
2008-12-10 23:57
0

Jag har också gett mig in på det spåret som fd hundägare, sitta fint med tassar i luften och puss på munnenKyss är det längsta jag kommit till, men väldigt svårt att fota när man är själv, tyvärr.

Hoppa upp på axel, rygg mm gör Molly (vare sig jag vill eller inte) hela tiden, vill hellre att hon slutar med det tillfälletSkrattande

HasseH
2008-12-11 00:05
0

Krister kan apportera, men bara en särskild råtta, och bara ett par gånger, sen glömmer han bort att han ska ta med sig råttan och kommer bara ivrigt springande. När han apporterar är han duktig på att lägga råttan i handen, tassa i handen och sedan titta upp förväntansfullt. Tycker det är kul med apporterande katter, min förra kunde hålla på hur länge som helst. Fast det kanske inte riktigt räknas som ett trick.

hecajon
2008-12-11 01:08
0

#2 trick tycker jag det är det iallafall, har aldrig haft en apporterande katt innan jag fick mina orientaler, många springer efter leksaker, bollar mm, men att hämta tillbaks till matte/husse och lägga i handen är lite speciellt.

[hakkapelitta]
2008-12-11 13:19
0

Sitt, Sitt fint som hecajon säger, puss och apportering. Men sen är de också tränade att sitta fint och vänta tills jag säger "varsegoda" varje gång det serveras mat ;-)))

Nemesis hoppar upp på axeln, men han frågar alltid om han får först, och då klappar man på bröstet - och wooppa så kommer han!