Flyene er blitt kaniner!
Dere trodde kanskje at jagerflyene var gått under jorden, og ville ligge stille der - på lur - klar til å angripe noen? Vel, ikke helt sånn men nesten. De er blitt veldig flinke til å ligge i bakhold og angripe hverandre - og enhver som stikker foten sin inn i kattungegården.
Du ser kattungen ligge på lur, lader bakføttene og rocker rompa - tar sats - og HOPP! så bommer kattungen med god margin
Fantastisk morsomt - hver eneste gang! Hvem trenger vel tv nå?
I dag skal vi starte forsiktig, og med en lek. Leken heter "gjett hvor mange som er i osten" eller " gjett hvor resten av kattungen er" Egentlig er det vel fritt valg på tittelen på denne leken.
Et spor til for dem som deltar i leken vår
Siste ledetråd
Da har du sikkert funnet riktig svar i denne omgang - riktig svar er 8 katter! En stor mammakatt og 7 små 4 ukers gamle rampekosekaninkatter!
Her er første kanin. Bildet er ikke valgt ut på grunn av at det var av best kvalitet, men fordi motivet var så uendelig søtt der det satt med ørene midt bak på hoset og tunga ut av munnen…..
May I present to you all - Miss Hellcat!
Så kommer Spitfire
Maries (min datter) favoritt - Foxbat
Vakkerjenta Raven, den av jentene som er mest opptatt av menneskekos. Så lys og fager!
Lille Hurricane, "pappas" favoritt!
Tornado er "mammas" favvis!
Så til slutt favoritten til ei super svensk dame vi kjenner - Griffin! Og det er vel neppe så rart at en svenske liker jagerflyet Griffin?!
Jeg synes så tydelig jeg ser ei mammapus der inne også. Jeg kan godt sende deg to ekstra Lisbeth
Ja bare send dem, Randi! Du ser jo at vi har god plass enda til flere! De kan sikkert få være med på pupperommet, de også! 

Ja….lilla griffin han är bara för fin den lilla gossen!!!
Så skjønne kattunger og fine bilder. Vi har også den osten og den er jo så populær hos kattunger.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Hvordan går det med de skjønne jagerflyene dine ?
Jag är nog på "pappas" linje.. Puss på Hurricane!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Flyene jager rundt i lufta her - iallfall til tider flyr de både høyt og lavt 
Vi har tatt vekk kattungegården så nå har de mulighet til å oversvømme hele andre etasje, noe de gjør
Det er så gøy med disse bittesmå som tramper over gulvet! Flinke er de også, de spiser tørrfór og våtfór, drikker vann og går på do. Det er supergøy å grave i sandkassa!
Så over til litt business:
Spitfire
Griffin, som skal flytte til Sverige !
Raven
Foxbat
Hellcat
Hurricane, rett etter å ha spist
Full av mat rundt munnen og haka 
Tornado
Det er slett ikke enkelt å ta bilder av disse "vilde", men vi har god hjelp
Noen bilder av assistentene - ikke kvalitetsmessig bra bilder, men de gir et godt inntrykk av hvordan en fotoseanse hos Bekmørtnans foregår.

Så fine.
Haha! Så typiske de to nederste bildene.
Ja de er kjempetypiske! Hadde noen av Ellie også men jeg hadde visst sletta dem! 
Det begynner å gå opp for enkelte i huset at disse små ikke blir små hele tiden, og at en dag så flytter de
Dette har vært en tøff dag for datteren min…….
Hellcat och Hurricane ligger som vanligt bra till hos mig. 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Ja jeg er nok ganske så enig…. men jeg liker Tornado og Raven også! Og Griffin…. De 3 variantene er de første som kommer løpende bort til oss når de våkner, de første som kommer og vil ha kos, de smaker villig på alt vi finner på å gi dem - i det hele tatt utrolig hyggelige og flinke småpuser som vet å smelte hjerter!
Så fort tiden går lisme, syns dem nettopp er født jeg…Noen hærlige små lykketroll er det i allefall..
Her går jeg og venter spent på småttinger selv….kjedelig og vente. Mammapus ligger rolig og sover hun.
Det er jo leeenge siden jeg la inn nye bilder av kaninene våre! De ser ikke bare ut som kaniner, men de hopper som dem også - innimellom løping i rasende fart! I morgen er kaninflyene 9 uker gamle - du verden som tiden flyr! Heldigvis skal ingen av dem noen steder før i uke 3, så vi har mulighet til å kose oss med dem litt lenger.
Så var det de fotografiske bevisene på arten kanin - og som vanlig vinner Spitfire racet!
Griffin - hvorfor kan ikke kattunger skjønne at de skal stå eller sitte pent når kameraet er framme?!? Snart flytter han til Sverige der han skal få lov til å lage små kattebarn etterhvert
Raven - rampejenta som elsker å frese oppover beina i full fart! Hører vi "AUUUUUU!!!" vet vi hvor Raven er
Foxbat - gode, snille jenta som skal bo sammen med sin søster Hellcat
Hellcat, så utrolig lik sin søster Miura fra vårt første kull
Hurricane, eller lille Frk Utmerket som hun er blitt kalt hele tiden her hjemme. Ei vakker jente som vet hun er vakker, hva er da mer passende enn å komme i de øvre sirkler i samfunnet og kunne reise til feriehuset sitt i Italia?
Til sist kommer desserten - Tornado! Siden pappa Igor er blitt kastrat, kan det hende at vi "glemmer" å selge Tornado… Fly away little friend, don´t let them catch you!
Men vi har andre store personligheter i familien, sånn som Mr. SOY. Han er en stor kosegris, og utrolig nok er han flekkvis lam i beina! Lammelsen arter seg sånn at så snart han ser et dommerbord, veterinærbord eller et kamera - så kan han ikke stå! Han må bare ligge og dra seg rundt på bordet, gulvet eller hva han nå havner på i farta. Lammelsen i beina er absolutt akutt, men total. Stakkars katt 
Jenta med de mange navn - Prinsesse Himmeltinden, Punky, Kida, rampkråka, j…katt og sist men ikke minst brukt - Julia Umulia. Hvorfor Julia Umulia? Rett og slett fordi frøken katt oppfører seg som en apekatt og viser kattungene hvordan en riktig orientalsk katt skal fly gjennom rommet og gjerne ta en snarvei midt over maleriene som henger på veggen. Hun bor jo i en velodrom, må vite! Ellers er det absolutt påkrevd at en skikkelig orientalsk katt kan henge og gynge under mors kurver som henger fra taket - for så å slippe seg DUNK ned på gulvet når kurvene har svingt lengst mulig ut
"Se på mæ alle babisan - se korsn dokker ska gjør dette!" SIer hun nok, på kattespråket. For ikke før har Julia Umulia hoppet langt bortover gulvet, før en liten kattebaby på nesten 9 uker er på plass og dasker til kurvene med labben….. Og følger kurvene med blikket der de gynger fram og tilbake i varierende tempo. GØY for pus!
Onkel Joker er en super onkel for de små, som virkelig tar ansvar! Han må alltid sjekke maten de små får - før de får lov til å spise, han må sjekke doene til de små - før de før lov til å gå på dem, han viser fram alle viktige ting en liten pus burde kunne og han koser med dem og holder dem rene og pene. Dvs han glemmer ofte ørene på de små, så de må Ellie ta seg av…. Når onkel Joker har sjekka kattedoene, dvs snust på sanden over hele doen, er tiden inne for å se om sanden kan fly. Og jammen flyr den ganske langt bortover gulvet! Med små aspiranter som GJERNE hjelper til med å spre sand. "Det kan jo bli glatt, og små puser kan falle og slå seg om vi ikke strør litt sand her". Joker synes også det er viktig å til enhver tid ha full kontroll over hvor mange meter toalettpapir det er på en rull, og når han har kontroll over det, er det superviktig å finne ut hvor mange mikroskopiske biter kan alle de metrene deles i. Onkel Joker tar ansvar for å finne ut og for å lære bort. Flinke onkel!
Haha for et blinkskudd av Tornado. Så fine de er alle sammen lisme. Jeg tenkte på deg her om dagen da Mus lå med sine tre små inni osten og jeg syntes det var trangt.
Skal dere ha jultre i år ,eller er det å friste skjebnen litt for mye ?
Tre små inni osten?? Det er bare for amatører, hilser mammaPhu
Du kan tro det var trangt med alle 7 inni der!!! Trodde ikke det var mulig. Men disse kattemødrene får til det aller meste.
Vi ser jo at Tornado har fått feil navn etter denne fotorunden - han burde hett Harrier siden han tar av rett opp i stedet for rett fram og opp
Heller ikke i år blir det noe grønt klatrestativ for kattene
HUsker enda veldig godt ei som driver oppdrett av etpar andre katteraser, som tilfeldigvis kom inn i stua på natta. Da hang det en kattunge - livløs - innsurret i ledningen til juletrebelysningen
Og vihar ingen begrensninger på hvor kattene får gå bortsett fra soverommene våre, så vi står over den der!

Vilka underbara kissar du har hemma!
Hihi… lo godt da jeg leste om lille uromakeren din… med de mange navn.
Fine, nusselige småttinger…syns bilde av den beinløse ble lekkert…Pappa Jendor er likens på dommerbord etc.