Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1246 ggr
Fliris
2008-12-08 00:30
0

Å nei :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

For litt siden fant jeg en inntørket pøl med kattetiss på pulten min som ikke er blitt brukt på fryktelig lenge, men det lå en transportbag der som hadde blitt brukt hos vetrinæren så jeg tenkte kanskje hadde det var litt protesttissing fra en av kattene og tenkte ikke noe mer over det siden det ikke hadde hendt igjen. Nå nettopp derimot fant jeg en helt fersk og "fin" pøl ved sofaen. Og en av betingelsene jeg fikk lov å holde Berlioz fertil på var at jeg kastrerte han med en gang han begynte å tisse inne. Så nå til uka ryker kulene :/

Jeg hadde jo så lyst til å låne han ut og følge et kull som mitt eget og alt det der, men det går jo ikke nå. Med mindre noen sier i fra med en gang da, selvsagt. Jeg har jo heller ikke vært så spesiellt aktiv på å annonnsere han heller, og etter et misslykket forsøk der det viste seg at stamtavler etc. ikke matchet så har det liksom ikke blitt noe av. Jaja, samboer blir ihvertfall kjempefornøyd. Han holder på å bli gæren av ulydene hans. Men jeg kan jo se på den lyse siden; råforingen er faktisk så effektiv på lukt at jeg hadde ikke merket lukten av min fertile hannkatts urin rett ved siden av meg, hadde det ikke vært for at jeg så pølen Flört

Men for all del, si ifra om noen har interesse av han. Han ligger på avlshanner til utlåns siden her inne. Hvis ikke, ønsk han lykke til med kastreringen, jeg som er så fasinert av ballene hans. hihi.

Felicula
2008-12-08 08:19
0

Oj vad synd. Det är ju alltid bra för rasen om det finns många pojkar att para med, ger större spridning på generna ju. Men givetvis också synd för er, eftersom det är så kul med kattungar efter sin egen katt, vare sig det är hona eller hane.

Fliris
2008-12-08 08:31
0

Ja, etter sånn jeg har forstått er det få som gidder å holde "selskapskatter" fertile, altså vi som ikke er oppdrettere. Og jeg kunne forsåvidt holdt ut med litt bleiebytte en kortere tid, men samboeren min ville jo ikke engang ha kattene, så jeg må nesten gjøre noe på hans premisser også. Men hvem vet, jeg får kanskje muligheten til å holde den planlagte tyske pusen fertil, og det ville jo egentlig gangne raser mer.

kalindas
2008-12-08 10:40
0

Det är tråkigt när de börjar kissa. Det är ohållbrat att ha en kissande hankatt i ett hem, tyvärr…

Odin markerade inte när jag valde att kastrera. Men han var så hanig och stressad, plus inga honor att dejta, så jag tog kulorna på honom.

/Elisa

[lisme]
2008-12-08 11:10
0

Synd når det skjer, men vi vet jo alle at det er bare spørsmål om tid…. Forøvrig får ikke Igor rå mat i det hele tatt, men det lukter ikke noe av markeringen hans heller

Fliris
2008-12-09 00:19
0

#4 hrmm. Har liksom alltid hatt for meg at det stinker av all hannkatt markering, kanskje det er mer individuellt. For min egen del hadde jeg stått ut et par månder til om det var en planlagt parring eller lignende, men ingen vits med bleier etc og å dra ut på hans fertilitet bare for at.

Hanne86
2008-12-09 22:41
0

Hei, Fliris

Har du prøvd med Feliway?

Vi kastrerte nettopp siameser gutten vår, som gikk viril i 4 år.

Han markerte som en GAL når han flyttet til oss, men med en gang vi fikk Feliway i hus ble det en annen katt.
Rolig og avbalansert, følte ikke behov for og markere, heldigsvis.

Noen ganger gikk det utover dokassen, men det er MYE bedre enn ødelagt parkett, sofaer og diverse.

Det hjalp ihvertfall oss veldig mye, sikkert ikke alle som reagerer på det, men kulene overlevde i 4 år, hehe ;)

Kastrerer han nå siden han er aaaltfor flink til å åpne dører, forsynete seg av alt som er damer, kastrater og kattunger.
Små desperat blitt, og etter mange kull ifra han, ønsker vi heller at han skal få ett videre godt liv som femi gutt ;)

Fliris
2008-12-09 22:46
0

Jeg hadde Feliway installert når han var rundt halvåret, men har ikke hatt behov for det siden. Jeg er jo ikke selv oppdretter og ville bare holde han fertil så lenge det var bra for han, derimot så er det bare èn som har vist interesse og det ble ikke noe av. Hadde det vært planer eller lignende hadde jeg prøvd litt lenger, men for min egen del så var det ikke viktigere å holde ham fertil uten grunn. Nå er han ihvertfall kastrert og groggy, men for øyeblikket kaster han seg fortsatt over kastratsøsteren sin. Men jeg vil gjerne hjelpe avlsbasen og kommer sannsynligvis å holde min neste hane fertil dersom noen vil bruke han. Han kommer da dessuten til å være import så det burde være mer interesse for de linjene. Men takk for forslag.