KATT UNGE SÄLJARE!!
Jag undrar om det är VÄLDIGT vanligt att köpare av siameser lämnar tillbaks dem?Jag har under loppet av 2-3 veckor hört från vänner och bekanta som sålt kattungar att de kommit tillbaks eller blir sålda vidare av olika orsaker?Jag har inte haft ngn kull ÄN…men hur undviker man att detta sker?Går det att undvika på ngt sätt?Eller har bara mina vänner haft otur?

Det är ju svårt att säga inte tror jag mer siameser lämnas tillbaka än andra raser utan det är väl otur och att köparna inte riktigt tänkt igenom sitt kattköp.. tråkigt dock när det händer.. tack och lov har mina köpare som ångrat sig dragit sig ur innan dom tog hem kattungen
du har haft tur..skräcken är en kattunge som får byta hem många ggr…

Jag har inte upplevt att det varit fler som lämnat tillbaks siameser..Tror det varit otur..Eller jag hoppas att det e otur..Men visst honor som inte accepterar vissa andra honor är nog kanske lite vanligare hos siames än hos tex perser,men då har perser andra anledningar..som man inte behöver gå in på..Men jag tror inte att det e vanligare hos siameser..
Tror inte att det är så vanligt. Men visst händer det då och då. Men att det är speciellt sia/osh som kommer tillbaka tror jag inte på.
Helt enkelt från katt till katt.
/Elisa

Jag tror att risken kan vara att den som köper katten inte riktigt har fattat vad det innebär att siamesen är en lite "pratigare" katt än andra, och blir helt skräckslagen när det söta lilla pyret man tagit med sig börjar gråta efter mamma.
Jag har ju vuxit upp med katter, men blev ändå chockad över vilka röstresurser den lille plutten har. Jag har hört kattungar gråta efter mamma förut, men aldrig en katt som vrålar som om någon utförde obedövad kirurgi på den!
Pascal skrek som en stucken gris i början, och hade jag inte varit beredd på att det är en ras som pratar mer än andra så hade kanske jag också trott att det inte skulle gå över.
Han var allmänt gnällig hela första veckan, och pratade och pratade och jag begrep väl först inte riktigt vad han ville.
Så jag kan tänka mig att det är en kattungeköpare som inte riktigt vetat vad den gett sig in på, och sedan dessutom inte låtit det gå tillräckligt med tid för att lära känna den ynkliga lilla skrikpellen de har fått hem. Det är vad jag som nybliven siamesägare tror kan vara åtminstone en del av problemet..