Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1371 ggr
kattguld
2008-11-29 14:38
0

Äntligen här!

Den ljuvliga Inez, vår laktriskonfekt, kom hem igår. Har inte tagit foton ännu, de kommer litet senare. Men en sådan framåt modig liten katt hon är.

Jag var orolig för vad ocicaterna skulle tycka. Men Inez bryr sig inte om det fräser litet om dem, hon kör bara sitt eget race. Troja och hon är på god väg bekanta sig redan. Cayenne är litet ängslig så där som en vuxen katt kan bli inför en okänd kattunge. "Gammelfarbror" Mithril surar och fräser, men Inez springer glatt efter honom ändå…

Hon är så kelen och glad, det märks verkligen att hon fått mycket kärlek hos Hoffens.

Jag är så väldigt glad att fått förtroendet att adoptera henne. Tack Lena för denna underbara kisse!

Nilla
2008-11-29 15:11
0

Jo då, jag vet hur glad du är. Jag delar tråd med dig, Kattguld!

Även jag hämtade min pralin igår. Isaac har sovit och snarkat under mitt täcke hela natten. Övriga katter är chockade över nykomlingen och Fru Bassia gick direkt upp och la sig på sin kudde ovanpå kylskåpet, med ryggen åt. Där låg hon i flera timmar och vägrade komma ner och befatta sig med "den nye".

Nu fräses det och alla tittar snett på varandra. Den enda som är glad är Neo, Ocicat, som gärna vill ta strypgrepp på lille Isaac och använda honom som fotboll. Isaacs trygghet är min säng under täcket.

Min mor har ringt idag och gnällt över mitt ökade kattantal.

Jag la faktiskt på luren… Oskyldig

"-Zzzzz…"

"-Lägg över täcket igen, här är så varmt och gott…"

Tusen tack, Hoffens…för Isaac. Pussa på de stackars barnlösa mammorna där hemma. Jag lovar, att ta väl hand om din lilla guldklimp. 

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Avenacattery
2008-11-29 15:30
0

#1 Nilla, hur många katter har du då? Får inte upp din hemsida, bara ett førargligt kryss…

Ser annras fram emot fler bilder på både Inez och Isaac! :)

Nilla
2008-11-29 15:42
0

Jag byter webhotell, så sidan är tillfälligt ur funktion. Jag har sju katter hemma, varav en är såld till England. Men det där tar ju lite tid.

Jag har alltså 6 st egna katter med lille Isaac.

kattguld
2008-11-29 17:42
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Jaså, där är du din kattjuv Flört. (Nilla höll verkligen på att göra en kupp, komma hem med två bebbar i stället för en….)

#2: Tog några bilder nu i eftermiddags. Ursäktar mig för blinkhinnan och att Inez inte har hela öronen, men jag älskar uttrycket av "hela världen är min", så därför; varsågod.

Hon är så otroligt kaxig och självsäker. Lena gav mig ett par nummer av Orientexpressen. Jag tittade i ett, jag tror det senaste. Blev full i skratt åt den där kärleksförklaringen om Katten Extra Allt. Precis så känns det med denna vår första kat IV kisse. Hon äter som en häst, när hon går på baljan talar hon högljutt om för hela världen vilken duktig liten katt hon är. Och den där rösten. Om jag var förälskad i henne redan förut, så är jag förälskad i kvadrat nu. Resten av familjen undrade egentligen litet innan varför i jisse namn det var helt nödvändigt med ännu en katt. Men nu ser vi ut så här:KyssKyssKyssKyss

kattguld
2008-11-29 17:47
0

En bild till….

kattguld
2008-11-29 17:50
0

Nä, förlåt, jag ljög. Det var maken som tog de två första bilderna. Och yngste sonen, Rickard, tog den sista.

SallyB
2008-11-29 19:04
0

Grattis till er båda!

De är otroligt söta :)

Nilla
2008-11-29 19:52
0

Jo, jag höll på att göra en riktig kupp. Jag "hjälpte" Hoffens att iordningställa köpekontrakten, fyllde i lite registreringsnummer osv. Precis när jag höll på att underteckna Inez köpekontrakt, kom de på mig. Jag hann skriva halva mitt namn… Oskyldig

kalindas
2008-11-29 20:05
0

Grattis till sötnosarna! Kyss

/Elisa

nelliots
2008-11-29 21:29
0

Gratulerar, de är förtjusande båda två!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Beige
2008-11-29 22:37
0

#8 Försöka duger, bättre lycka nästa gång Flört

Vad kul att ni äntligen har fått hem era efterlängtade småttingar. De är sååå fina båda två.

Undrar förresten om det där med att prata när de går på lådan är ett kännetecken för Kategori IV katter för så gör mina oxå.

hoffens
2008-11-30 14:21
0

Lycka till med de små grynen.

Här är så tomt sen Nellys tre ungar flyttat. Värst är det för Doris, hon går här och skriker. Nelly har öppnat alla skåpsdörrar och de är inne och letar. Honorna luktade på buren och jag talade om att de flyttade, men det hjälpte inte. Funderade på att åka och köpa en kattunge till honorna, men sen tänkte jag om. Det går ju över. Att lämna Nellys tre ungar, har varit mycket svårt, har gråtit många tårar. Först Imse/Pascal), sen två på en gång.

SacredSouls
2008-11-30 15:25
0

Gratulerer så mye til dere begge. Nå gleder jeg meg til oppdateringer og masse fine bilder.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Quetta
2008-11-30 17:11
0

Kul att få hem era efterlängtade bebisar! :-)

Dom är så fina, båda två.

paivi
2008-11-30 22:47
0

Jösses men dom är fina!

kattguld
2008-12-01 15:37
0

#11: Inez pratar till och med när hon äter…. Inte alla gånger, men de flesta, så håller hon en lång konversation med sig själv samtidigt som hon tuggar.

#12: Det kändes jobbigt gå ut med ungarna. Tänkte både på dig och på deras båda kattmammor. Jag förstår du saknar knytena mycket.

Inez är så nyfiken och orädd. Mera högt än lågt ibland, och hon springer som en ekorre upp och ner i klätterställningen. För en stund sedan såg jag henne nafsa på äldsta grabbens meterhöga chilipepparplantor. Trodde hon skulle börja spotta och fräsa, men det bekom henne visst inte alls. De är väl inte giftiga? Annars har vi knappt plantor hemma, mer än kattgräs/ampellilja.

Ocicaterna är fortfarande mest försiktigt avvaktande mot den där nya konstiga katten, fast Troja gör ansatser att leka med henne, och Cayenne och Inez delade mattallrik redan igår. Surkarten Mitrhil fräser mest. Han tror nog inte hon är en riktig katt? Hjälper inte att jag talat om för henne att hon faktiskt har prickmage. En enda svart prick på den snövita magen.

hoffens
2008-12-01 22:55
0

Blir så glad när jag läse att det går så bra. Inez är en liten tuffing inte rädd för något. Först framme av alla katterna. Alla här är ledsna och saknar de tre ungarna, men jag vet att de har det bra. Ska nog para om Nelly efter helgerna, om hon nu löper som jag tänkt.

Nilla
2008-12-01 23:31
0

Isaac och Neo har jätteroligt ihop och leker vilt. I jämförelse med Neo, ser Isaac ut som en brun Babianunge… Skrattande

"-Här har du, din tjocke kluns…"

"-Bäst att visa vem som är störst, bäst och vackrast…" 

kattguld
2008-12-02 11:46
0

#18: Ja, Isaac GÖR faktiskt det. Med den där långa "armen" han sträcker fram…… Den sötaste lilla babian man kan se Skrattande.

Neo är så läcker. Otroliga kontraster. Ska bli så spännande få se de ungar han kommer att lämna efter sig. Shit, kom på nu; det blir ju BRITTUNGAR! Tyst

I natt vågade jag för första gången ha öppet till sängkammaren, så att också de andra katterna fick komma in. Stackars ocicaten Troja, som alltså varit förvisad från sin vanliga plats i min säng flera nätter, hoppade upp. Stirrade stint på det lilla svartvita fladdermushuvudet som stack upp brevid mattes, sen promenerade hon rakt över mig till andra sidan, krafsade upp täcket, kröp ner och lade sig mot min rygg. Lycka!Glad

SallyB
2008-12-02 14:23
0

Babian =)

Brittungar =)

Ni är för roliga =))

hoffens
2008-12-03 00:54
0

# 19   Det var för väl att du öppnade dörren, synd om katterna som är vana att ligga i sängen. Där är ju plats till dom alla, ingen fara om de fräser, då lyfter du på täcket och stoppar in en vid magen och en i knävecken. Håll på att glömma din man, han kan ha en katt under täcket. Om han vågar…Skrattande

Nilla
2008-12-03 17:28
0

Kolla kolla!

Isaac och Neo sover ihop för första gången…

Allt flyter på bra. Mina Ocicats samt Gucci och Kajsa tycker Isaac är helt okej!

Det är värre med Fru Bassia och hennes dotter Mathilda. Fru Bassia tycker, att Isaac är en fräck och otäck liten gynnare. Men det kommer… Skrattande

Nilla

paivi
2008-12-03 17:54
0

Aaaawwww… Kyss

SallyB
2008-12-03 20:17
0

Mysiga killar!

nelliots
2008-12-03 21:44
0

Myspys! Visst blir man alldeles barnsligt lycklig första gången man hittar dem sovandes ihop?

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

hoffens
2008-12-04 00:13
0

Underbara bilder. Isaac ser  liten ut.

Avions
2008-12-04 19:35
0

Grattis till er båda!Skrattande

SacredSouls
2008-12-04 20:46
0

#22  KyssSåå søte sammen da Nilla.Så koselig at de har funnet hverandre.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kattguld
2008-12-05 11:57
0

Så fint…..Glad

Våra katter och Inez har inte sovit ihop än (annat än med mig i mitten, kan det kanske räknas?). Men de äter till och med från samma fat (jag brukar lägga ut mat på flera fat också i vanliga fall).

Och igår såg jag Inez jaga gammelfarbror Mithril, och hon och Troja har smålekt flera gånger. Cayenne löper, så nu har hon inget annat i sin arma kattskalle.