Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 2181 ggr
kattguld
0

OT - vilken sort vill DU ha?

Blev inspirerad av Nelliots lilla cockervalp.

Bara nyfiken. Vilken hundras drömmer du om att ha, om du hade tid, råd, plats för en vovve? Eller vilken/vilka hundraser har du redan?

Själv drömmer jag om en majestätisk stor pudel, kungspudel. Jag tänker bland annat på en som jag såg utanför affären för ett par år sedan. Nåja, Systembolaget om ni promt ska veta…Flört När matte kom ut hälsade han värdigt på henne, sträckte sig sedan vällustigt till sin fulla längd precis som en katt skulle gjort. Och inga hundhår att hålla efter heller (det räcker ju med katthåren…Obestämd).

Juliette-
0

Jag har ju redan vovve. Australian Kelpie & Australian Shepherd "Aussie"
Aussien är min dröm än idag och en ras jag aldrig släpper dock tror jag i framtiden det kommer bo en flat coated retriever här hemma men det får dröja Skrattande

SacredSouls
0

Jeg ønsker meg slik som nelliots skal ha jeg. En rød eller orange roan med hvitt eller ensfarget.

Nåja kanskje vi kan skaffe oss det den dagen barna har blitt voksne og flyttet hjemmefra Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Har redan två Korthåriga Collies och en Lancashire Heeler. Mina drömraser…Glad

/Elisa

tuska
0

Jag har haft schäferhundar i 30 år en eller två åt gången.

Tänkte byta ras och skaffade. Bono engelsk Springer Spaniel idag 4år och en duktig envis jakthund.

Jag höll på att längta ihjäl mej efter en Schäfer hund.

Jag talade inte om för min sambo mina planer om en till hund, så en dag stod Sigge här jag hadde i smyg varit å träffat honom två gånger. Sigge kommer från hundskolan han dög inte där han var för mjuk, men åt mej va han den pefekta vovven. det blev kärlek vid första ögonkastet i dag är vi oskiljaktiga

ramithi
0

Jeg har hatt to forskjellige hunderaser en terrier og en Kleine Munsterlander (tysk fuglehund) Skulle jeg hatt ny hund hadde det blitt den siste rasen vi hadde.

Quetta
0

Å, jag vill ha massor av raser.
Boxer, tollare, gillar de flesta spanielraser och många andra.

Zandrinos
0

Min första hund var en Berner Sennen, en mycket trevlig och stor hund.

Nu har vi en svart labrador, världens mysigaste kompis!

hannele44
0

Jag ska ha siberian huskys med dessa vackra isblå varg ögon :)))))fast afghaner är åxå fina och så boxer..kungspudel,collie,border,schnautser…ja-det finns många ! Men siberian i topp ;))

SallyB
0

Hade jag en stor gård (slott) så skulle jag ha ett gäng Irl varghundar. Stora majestätiska, men coola nallebjörnar i temperamentet.

:P

kalindas
0

Tänk på att Husky är extrema arbetshundar och kräver minst lika mycket som bordercollies gör. Får de inte det de behöver blir de lätt knäppa.
Otroligt vackra hundar, men som sagt, kanske inte den ultimata sällskapshunden.
Tyvärr är det många med kriminell bakgrund som skaffar Husky för att de är coola, plus att de slåss bra.
Husky måste få dra, jobba med kroppen och de fungerar sällan på samma sätt som "vanliga" hundar när det gäller att träna lydnad.
Alla Husky jag träffat oavsett om de var lydiga eller inte. Bet gärna ihjäl de djur de kunde få tag i när de någon gång smet från ägaren. Vilket hände ofta…

Vill inte låta som en besservisser. Men sett många Husky som avlivats pga att de inte fungerade i ett hem.Gråter
Husky är underbara och snälla hundar, men man bör fundera läääänge innan man köper en sådan…

/Elisa

Beige
0

Min familj har haft strävhårig vorsteh sedan jag föddes.

Själv har jag haft en bearded collie och en långhårig collie, mysiga raser båda två.

Victor, min långhåriga collie var nog den snällaste hund jag har träffat, så otroligt vänlig och följsam.

Om jag skulle ha en hund nu så skulle jag vilja ha en saluki. Jag tycker att de påminner lite om våra katter både till utseende och sätt. Åtminstone de jag har träffat.

Jag skulle också kunna tänka mig en bullterrier.

dumuzi
0

Jag föredrar helt klart katter. Men skulle jag skaffa hund så skulle det nog bli en Briard.

hannele44
0

Är det verkligen så???Hade jag ingen aning om..man tänker sig kriminella med rottis blandningar -typ?Men hursomhelst så har jag tänkt att flytta upp till fjället så småningom och hade då faktiskt tänkt att ha siberian för att köra spann ,precis det dom är gjorda för ;)))

[hakkapelitta]
0

Jag vill ha en italiensk vinthund eller en saluki.. helst en av varje. När jag flyttar till hus och har plats för hund, och tid. Jag är ganska nöjd med katterna som det är faktiskt, men saluki och italiensk vinthund är två favoriter :D

ullisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två border colliegrabbar och trivs utmärkt med demKyssÄlskar att träna hund och de ställer förstås alltid uppGlad

Nilla
0

Jag är uppväxt med Boxer och har haft Schäfer i tio år, innan jag sadlade om och blev "kattmänniska".

Hjärtat klappar lite extra när jag ser en vinthund, typ Egyptisk Faraohund, Grey Hound och Borzoi.

Men jag är alldeles för bekväm nu med mina katter. Kan inte tänka mig att ge mig ut i ur och skur på hundpromenad, än mindre dra på mig regnstället och åka till Brukshundsklubben och träna…huuuu!  Oskyldig

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Felicula
0

Jag vet inte om jag vill ha en hund alls, men skulle jag ha en skulle det antingen vara en vinthund, whippet eller greyhound, eller så skulle jag ha en saluki. Långnosig katt och långnosig hund :)

[lisme]
0

VI har ei skjønn frøken som er blanding av Papillon og Yorkshireterrier, ei som har personlighet som holder til minst 3 hunder! Hun er bare 2 år, men det hender at jeg tenker på at 2 år av livet hennes er "oppbrukt" allerede…. Skulle gjerne hatt en kopi av henne den dagen hun ikke er mer!

Ellers liker jeg dvergshcnauzer og riesenshnauzer og skulle gjerne hatt slike hunder igjen

Fliris
0

Jeg har egentlig mest lyst på hund, men har ikke tid og derfor har jeg katter (men jeg elsker jo katter også, var bare ikke så vandt med det før jeg skaffet egne). Da jeg var liten hadde vi KJEMPEstor flat coated retreiver, og jeg vil ha stor hund igjen. Jeg kunne virkelig tenkt meg en diger korthåra hund, men det blir vel en brun flat eller ordentlig gyllen golden. Men jeg endrer meg hver uke nesten. Jeg har bare lyst på en god hund som er superlydig og enkel å jobbe med. Og har mulighetene til å bli en familiehund. Det blir jo uansett ikke før om noen år heller.

kalindas
0

Låter som en korthårig collie. Min Nelsons uppfödare sitter kvar med 4-5 stycken härliga vovvar. Flört

Nelson

/Elisa

Bokskogens
0

Har haft tervurens och isländsk fårhund tidigare.
Nu bor ju en chihuahua och en whippet här, helt underbara raser båda två!
Min sambo tycker helt klart att jag skulle haft en brukshund eftersom jag älskar att jobba med hundar, men det här är mer lagom nivå.
De båda jobbar bra på sitt egna vis.
Men om det ska bli brukshund blir det en malinois, drömmen att träna skydds! Kyss

http://www.bokskogens.bloggsida.se

HasseH
0

hund? Varför det? När det finns katter? Tungan ute

nelliots
0

#21 Jag ser verkligen fram emot att träna med min hund. Har verkligen längtat efter det och nu 13 år senare ser det ut att bli verklighet. Skrattande Hoppas att han ska bli en bra lydnads- och agilityhund. Cocker är ju en livlig ras som jobbar nära sin förare. Chili visade dock ett inre lugn som jag föll för. Han kunde koppla av och ligga på rygg och bli kliad, vilket hans kullsyster hade lite svårt för. Hon for runt som en galning hela tiden.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

hoffens
0

# 10   Du har så rätt i vad du skriver, men inte sista meningen "underbara snälla hundar"

kattkompaniets
0

Vi har 2 vinthundar.  kan ses här http://www.anna.pp.se/Isa5m&Maggied.jpg

Gillar vinthundar för att de ser så eleganta och grassiösa ut.

De är mysiga, pigga och allerta.  Fler bilder finns på hemsidan om dem.

Om vi inte hade dem skulle jag vilja ha en hund som var bra på dressyr, det är så läckert med en hund som är duktig på dressyr. Vilket inte är vinthundens starka sida.

paivi
0

Jag har drömt om en australisk terrier i tio år!

Skulle oxå gärna vilja äga borzoi, whippet, greyhound, irländsk varghund, great dane. Skulle gilla en engelsk bulldogg och taxar oxå, men tycker inte om tanken om så extrem avel, med "sjuk" kroppsbyggnad.

Hur som helst, har haft fem dalmatiner sammanlagt, och tror att jag kommer aldrig ha någon mer hund efter de tre som jag har nu, således alla dom underbara, intressanta raser får vara enbart en dröm…

Fliris
0

#20 hehe, nei jeg tror ikke collie passer meg helt. De er trivelige hunder, men jeg vet ikke helt. Jeg vil helst ha en litt tøffere hund, og alle hunder kan jo bli familiehunder dersom man skaffer de etter at man har familie :D Det blir jo ganske mange år til og jeg må virkelig overtale samboeren for han vil jo ikke ha katter engang.

kalindas
0

De Husky jag mött har varit väldigt trevliga mot människor. Sen att de gärna biter ihjäl andra djur är ju inte lika trevligt…Obestämd

Du ska inte jämföra Korthårig Collie och Långhårig Collie. Risken att få en vek, golvrädd, trapprädd och allmän ljudkänslig hund är ca 99% större om du skaffar en långhårig.
Korthåren har överlag mycket bättre psyke.

/Elisa

Avions
0

Kattguld…Jag har en storpudelSkrattandeHar aldrig ångrat mig.

MalinL
0

Jag skulle vilja ha en storpudel om jag skaffade hund. Känns som de skulle vara perfekta för oss på många sätt, om vi ville ha hund.

Fliris
0

#28 Ja, de er mye tøffere etter min erfaring også. Men jeg tror ikke jeg kan ha en hund som trenger så mye stimuli, på samme måte som je gikke kunne hatt en border collie. Helst vil jeg egentlig ha en engelsk mastiff, men jeg må lese litt på. Bordeaux Dogge er jo også kjemåe kule, eller Boerboel, men på den andre siden vil jeg også ha en litt "hyggeligere" hund. Men somsagt, jeg endrer mening titt som tett. Jeg vil egentlig bare ha en hund, jeg. Men jeg har ikke tid. Rynkar på näsan

nelliots
0

Jag har hittat min drömhund i lilla Chili. Han är bara perfekt! Skrattande

**Kattungar till salu!

Bokskogens
0

Men men Nelliots… har jag missat något här?
Mitt minne är som en guldfisk så… *S*
Är det bestämt att du ska ha voffe? När får ni hem underverket då?

Var hos min mor å far igår och tittade på gamla smalbands filmer från när jag var pyttelitenbebis. Då hade vi en jätte stor schäfer. Hans huvud var nästan lika stort som hela jag! Min personliga barnvakt som slickade mej i hela ansiktet.

Caroline22
0

En Saluki er min drøm;-)))

nelliots
0

#33 japp! Skrattande har gjort en tråd om honom här

**Kattungar till salu!