Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 848 ggr
SergeantHanna
2008-11-24 14:53
0

Pascal har kommit hem

Nu har vår lilla prins bott hos oss i drygt en vecka.

Han är sån myspropp, och en riktig liten bandit. Torrfoder är inte så gott tycker han, men det är däremot ICA:s portionspåsar Bitar i sås. Efter en dag visste han precis i vilket skåp maten fanns, och han håller alltid räkningen på ifall det finns en halv påse kvar i kylen (för då sker symfonin nedanför kylskåpet) eller om han ska sätta sig nedanför det andra skåpet och tigga. Mjau duger inte alls, det luktar han knappt på.

Små torkade fiskar är mycket poppis som godis, för de kan man leka med en stund innan man käkar dom. Räka var också smaskigt, och även de var roliga att leka med först innan man slukar dem.

Favoritleksaken för tillfället är en fluffig bläckfisk, bandyboll och självklart kan man inte få nog av att busa med mattes hästsvans.

Jag har en massa mysbilder på mina prinsar - maken och katten- när de ligger och sover, kollar på tv, busar och apar sig, men jag hittar inte min dataöverföringskabel så jag får leta vidare bland mina flyttlådor så dyker den väl upp snart.

Pascal har smitit rakt in i hjärtat på min lite katt-skeptiska make, och han har gått med på att vi ska skaffa en till! Och ska man göra sig besväret att ha två, så ska det minsann vara en tjej tycker han. Det hade varit otroligt roligt att hämta hem en fin tjej och ta en kull. Jag har ju jobbat lite i det tysta på det här, jag visste allt att han skulle smälta bara katten kom hem Oskyldig

nelliots
2008-11-24 16:11
0

Haha! Ja, det är inte lätt med skeptiska sambos. Försöker få tillstånd att köpa hund…

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

SallyB
2008-11-24 16:55
0

Grattis till lille Pascal!

PS Du har väl sett alla svar du fått i din tråd om att shoppa kattsaker :)

Rithwa
2008-11-24 17:20
0

lägg ut en bild av prinsen så att vi får se honom, Grattis och lycka till

hoffens
2008-11-24 18:26
0

Hej Hanna

Glad att det går så bra. Viste att din man skulle smälta när han fick hem lille (Imse) Pascal, fint namn du har givet honom. Tar inte många dagar så lysnar han till sitt nya namn. Väntar så på bilder. Pussa Pascal från mej

Kram Lena

SergeantHanna
2008-11-24 18:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lyckades hitta min datakabel till slut!

Här ligger min lilla prins och sover i knät på min store prins Skrattande

SergeantHanna
2008-11-24 18:56
0

En annan sovbild. Sova är ju så skönt! När han är vaken är det ju full fart, så det blir svårt att få honom på bild i vaket tillstånd

SergeantHanna
2008-11-24 18:57
0

Ibland kan man ju ha en lugn vaken stund också. Men det är allt spännade att titta på tv

kalindas
2008-11-24 19:09
0

Kul att du gillar den fine killen..Glad
Du får se till att ställa ut honom framöver också. För han är snygg.
Såklart han ska ha en flickvän! Vet flera fina Orientalflickor om det faller Pascal i smaken. Bilder kommer snart i en annan tråd..Flört

/Elisa

SergeantHanna
2008-11-24 19:09
0

Jag hade ett så härligt filmklipp när han leker med sin bläckfisk, men det var såklart fel filformat för att lägga in på datorn. Typiskt.

Han är ett riktigt vilddjur och favoritleksaken bläckfisken har fått rejält med stryk. Han biter tag i en tentakel på bläckfisken, ställer sig på bakbenen, och sliter och slänger den fram och tillbaka. Vilken balans han har, han står på bakbenen jättelänge medan han frustar och skakar på bläckfisken. Det är ett mirakel att den fortfarande håller ihop! Han är verkligen rolig att titta på. Ena stunden är han en vild tiger som sliter sitt byte i stycken, och nästa är han en liten nallebjörn som ligger och sover i knät.

cerwinvegas
2008-11-24 19:58
0

Grattis till din lilla prins.

Han är så söt..

Quetta
2008-11-24 20:45
0

Vilken gullig liten sötnos du har skaffat dig!

SergeantHanna
2008-11-24 20:59
0

Det är extra trevligt att ligga i knät om man dessutom har bärbara datorn framför sig. Då blir det ju extra varmt och skönt, och så kan man vara med och kolla om matte hittar några snygga kattflickor..

Jag hade tänkt mig att vi ska bada lillfisen till helgen. Han är ju så inne i sina fighter med bläckfisken så han märker inte när han snubblar in i matskålen, så nu har han kladdat sås på sigsjälv både här och där. Jag har försökt vara där med disktrasan och torka lite, men det fick nog bara effekten att han dessutom luktar lite surt nu Glad

Nilla
2008-11-24 23:14
0

Gratulerar till Imsevimse/Pascal. Ja, han är ett riktigt charmtroll. 

Själv hämtar jag min lille Isaac på fredag. Kan knappt vänta!

Här hemma väntar läbbiga spottade bestar på att få sätta tänderna i en liten chokladpralin. (Ocicats.) Skrattande

Isaac ska sova i min säng och vi ska stänga in oss i sovrummet, bara han och jag. Jag kommer vaka över honom som en hök och har jag tur, tar Fröken Kajsa honom under sina vingar.

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
2008-11-24 23:54
0

Grattis till din fina lilla Pascal! Glad

kattguld
2008-11-26 10:59
0

Grattis till din lilla kille.

Och till att ni ska ha en kisse till! Härligt att höra.

Ja, den där bläckfisken verkar ju väldigt uppskattad. Jag hittade en som katterna här hemma inte får röra, den väntar på Inez.

#13: Joru, Nilla…. Här hemma har vi ju tre spottade ocicatbestar…. Som väntar på att sätta tänderna i den lillalakritskonfektenTyst. Även jag ska passa på Inez. Hoppas bara inte det gör Troja galen av svartsjuka. Hennes sovplats är ju annars alltid hos mig, under täcket. Annars hoppas jag förstås de blir lekkamrater, Troja är ju yngst här hemma. Eller kanske farbror Mithril blir hennes beskyddare. Cayenne tror jag inte riktigt på, hon har tyckt att de egna ungarna är rätt odrägliga när de närmat sig tolvveckorsåldern.

#8: Jo, visst finns det vackra orientalflickor. En liten tabby kanske?Kyss

SergeantHanna
2008-11-26 14:18
0

Tackar så mycket!

Vi kanske har en blåmaskad liten tjej på gång. Skoj skoj!

Jag lyckades få några hyfsade bilder mitt i allt bus idag, och en som jag tyckte var särskilt rolig. Man kan inte tro att den här högst väluppfostrade killen brukar försöka avrätta just denna bläckfisk flera gånger om dagen, eller hur?

Nilla
2008-11-26 23:13
0

Oj, vad stor han har blivit! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus