Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 4402 ggr
Nilla
0

Isaac, min punchpralin!

Idag har jag varit och hälsat på hos Hoffens. Naturligtvis tog jag massor av foton på kattungarna…extra många blev det förstås på Isaac.

Syskonen är nu 12 veckor, men ska stanna några veckor till hos mamma. Jag kunde inte vänta, utan var tvungen att åka ner de 20 milen och pussa lite på honom.

Här kommer dagens bilder på min punchpralin! Visst är han ljuvlig? Tungan ute

Nilla

Puss puss!!!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[lisme]
0

åå så nydelig han er! Vakker!

paivi
0

Neiijjj - han är ju inte ljuvlig alls, skulle aldrig vilja ha en sån självTungan ute

(är grön ut av svartsjuka…)

SacredSouls
0

KyssKyss Wow!! For en gutt.

Helt vidunderlig skjønn Nilla. Grattis så masse med han.

Dere kler hverandre helt perfekt jo Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ossilian
0

Grrrr, vad jag är farlig ;-))) Han är UNDERBAR!

Rovardotters
0

JättefinKyss

kalindas
0

Snygging!
Ska bli kul att se hur han kommer utveckla sig. Extra nyfiken på ögonfärgen framöver. Speciellt med de linjerna bakom.

/Elisa

Nilla
0

#5 Ja, jag är så galen i din Kotte, (S*Rövardotters Terracotta) att jag MÅSTE ha en chokladpojke själv!

Första gången jag jag åkte ner till Hoffens, var för att titta på Siamesen Imse…men jag fastnade direkt för lilla Isaac. Det var han eller ingen alls. Ni må tro att det var svårt att åka ifrån honom igår.

Det känns skönt med ett litet "plåster" på såret när Tammy nu har lämnat oss. Man har något nytt att se fram emot. Isaac kommer hem i slutet av November. 

Nilla

AFamosa
0

Ljuvlig? visst! men han ser framförallt fräck ut, riktigt riktigt rå-fräck!!
Ögonform som en liten baby- jävul och en uppstudsig haka och detta tillsammans med en underbar rund top och cooool öronplacering ger mig mersmak- Vill se fler bilder!!!!!
Jag måste fråga dig- Är hans haka lika fin i profil? Sett framifrån så var det nog hakan jag såg först, tuff!

Nilla
0

Jo du, Louise, han HAR hakan! Han har mamma Nellys haka och jag är väldigt svag för just hakor…Tungan ute

Jag har massor med bilder av Isaac. Klistrar in fler, dock med skiftande kvalité. Jag har en bild där han vrider på huvudet lite. Jag skulle tagit en riktig profilbild. Men när jag fotar, låter jag katten röra sig som den vill och tar massor av bilder. Sedan raderar jag de flesta och plockar ut 2-3 bilder som blir riktigt bra. Det fick jag dock inte göra för Hoffens, så jag har alla kvar! Skrattande

Issac kändes väldigt fotogenique denna gång. Det där skiftar ju. Även Inez blev riktigt bra. Jag ska uppdatera Hoffens tråd med bilder även på Isaacs syskon, så håll utkik.

Nilla

Fotografens kommentarer: Söt närbild

För mörka skuggor på denna bild och något ihoptryckt och "kuvad" katt.

För "ihoptryckt och låg". Lite för mörk bild också.

Synd med den dåliga skärpan…

Ooooh, söt gosse…men för dålig skärpa.

En "vanlig" bild med blixt, mamma Nelly äter skinka. Isaac har ärvt hennes markerade haka. Den "grymma" looken har han nog ärvt efter farsan… Oskyldig

LÄNK

[

](../Articles/Read.aspx?MessageId=0454d0ba-111c-454f-8b56-fc7392ad6a8e&GroupId=92a1f87c-d678-49b0-be9b-efc8b5ed5e1b&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup)

kalindas
0

Monsterkatt! FörvånadGlad

/Elisa

Nilla
0

#10 Ja, en liten markatta… Skrattande

paivi
0

Han är så fin Kyss

Måste börja leta efter en chocklad hane själv… lite med aktivt menar jag. Har dock redan varit i kontakt med några uppfödare här i Finland ;)

MijmuPix
0

Å vilken liten snygging han är! Han har verkligen den där "grymma" orientaliska looken! Glad

MalinL
0

Åh så fin! SkrattandeKyss

Quetta
0

Åh, choklad. Vad fin han är!
Hade hoppats på att få en chokladbebis i min kull nu…

tuska
0

farligt vackerFlört

SallyB
0

Snygging!

Å pappsen var ju döläcker :)

kattguld
0

Wow, särskilt den där grymhärliga "drakdödarbilden"!

Åh, vad jag önskat att jag också kunnat följa med och pussa. Får trösta mig med bilderna så länge…Tungan ute

cleo
0

Han är så fin men det har jag sagt många gånger. Och det jag framförallt gillar är att kullen är så jämn och fin. Alla är verkligen läckra och jag är så stolt som både är farmor och mormor till de små.

Många pussar på magen till dem och grattis till dig Nilla till en superläcker hane, även om jag är partisk som familjemedlem.Skrattande

hoffens
0

Pernilla, jag sa att Isaac var en flicka och skulle behålla henne men så kom Zamirs på besök och tog upp henne och sa detta är ju en liten pojk. Inte långt ifrån att jag tuppade av. Isabella blev en Isaac till dej.

nelliots
0

Jeeeez, vad snygg han är!!! Fantastisk!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Asnees
0

Jätte-JättefinKyss

Nilla
0

#20 Jo, jag vet det. Jag har bilder i en mapp på dina kattungar när de är riktigt små. Det står "Havanna flicka"!  Skrattande

Isaac kommer att få ett livslångt hem hos oss. Tack för att jag får köpa honom, jag är så nöjd med mitt val. 

Isaac har utvecklats precis så bra som jag hade hoppats. Och så är han ju så käck och gosig också! Räknar dagarna…

Nilla

kattguld
0

När jag först såg honom utbrast jag nåt som att "han ser ju verkligen ut PRECIS SOM CHOKLAD!".

Nilla förstår precis vad jag menar…. Ocicat - som ju både jag och Nilla har - finns också i choklad (chokladspotted). Men där ser det inte UT som choklad. Det gör ju däremot Isaac. Precis som rinnande smält choklad. Mums!

HasseH
0

Superläcker, han ser verkligen busig ut!!

Nilla
0

#25 Hoppas att mina flickor tycker det också…Skrattande

Liljekatten
0

Grattis Nilla till en riktig läcker katt! Han har verkligen den där grymma härliga looken. Superfin!

Rovardotters
0

# 7 Ja  här saknar vi fortfarande Kotten, särskilt min man pratar om honom ibland (jag försöker låta bli att väcka upp saknaden). Men han har det bra där nere i Skåne så jag är nöjd men jag saknar också en hane (eller två) som är som Kotten.

Nilla
0

#28 Ja, han har det väldigt bra och är mycket älskad. Kotten är något utöver det vanliga.

cerwinvegas
0

Grattis

Isac är jätte fin tycker jag..

ullisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7# #28# Är det någon som har en nytagen bild eller två på Kotten? Jag är så nyfiken-har ju hans pappa Grym Kyss

hoffens
0

Nu får du snart hämta Isaac, Skrattande innan de river hela huset. I två rum har jag inga gardiner, stången ligger på golvet. Hoppas att det kommer någon, så jag kan få lite hjälp. Kan inte hantera en 4,2 meters gardinstång själv eller gå upp stege ensam. Alla tre är jättebusiga, men helt underbara.

Nilla
0

Jag kan knappt vänta! Kattguld och jag hjälper dig med gardinstängerna…om två veckor. Skrattande

ossilian
0

#32 Haha, Hoffens, nu skulle du allt behöva den där karln ;-)))

Lyllos dig, Nilla, som får hem en sådan vacker pojk!

hoffens
0

#34  Ja verkligenTystoch en med fet plånbok,Skrattande för de äter som om de vore10 katter.

kattguld
0

#33: Ja med gardinstängerna och allt annat som de väl hunnit riva ner till dessFlört

#35: Det är lugnt, stor säck med kattungemat är redan inköpt och väntar på henne. Och en grå gosekanin. Och ett grönt sele för att matcha hennes ögon (som jag förstås hoppas blir lika gröna som pappa Holidays).Kyss

Rithwa
0

Håller med det är en riktig ljuvlig punchpralin GRATTIS TILL DEN

SallyB
0

Haha - vilken fin bild på Grym!

hoffens
0

Nu har Isaac och Inez bror Imse flyttad till Trollhättan och det har gått bra.

Juliette-
0

Gud han är helt fantastisk.. så underbar vilken lycka