Gaia liten men söt
I helgen ställde jag ut Gaia i vuxen klass för andra gången med hopp om att hon i alla fall skulle få sitt andra CAC, visst har hon vuxit till sig och tagit sig bra men hon är dock inte en stor hona och hennes utseende skiljer sig från det vi är vana vid här hemma då hon liknar mer en "amerikansk" oriental till både utseende och i kroppen där av att jag var osäker på om hon skulle få sitt cert. Trots min oro så gick det väldigt bra då hon fick sitt cert utan problem men blev även nominerad och slutligen BIS så ni kan ju förstå att jag var väldigt glad, dessutom så blev både Gandalf och Laban BIS på utställningen så det var en lyckad dag.
Här är en bild på min lilla "Spindelkatt"
Här kommer en bild till
Hon ser ju kanonfin ut tycker jag. Jag vet inte riktigt hur en typisk amerikansk ser ut, men inte verkar de skilja sig jättemycket, eller?
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
De är låååånga väldigt smala, höööga ben och minder huvud. Min hona är som sagt liten i mina ögon och väger bara 2800g och är 1½ år gammal

Liten men nydelig;-)))

Grattis 
Tycker om hennes huvud.:-)
/Elisa

Roligt att det gick så bra för henne!
Hon är jättefin!
Hon är så otroligt vacker den katten.
Den katten är superflott. Jag har också en spindel, med amerikanska linjer. Jag tror inte att vi mattar ska stirra oss blinda på vågen, när vi har fina och kompletta honor :)
Gud så fin hon är!
Nydelig frøken med et veldig pent hode 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Hon är väldigt söt men hon kan ha ett himmla humör, ibland har jag lust att döpa om henne till Tarantella.

Vad fin hon är, Gaia
Vad tycker hon om att hennes "syrra" är på tjocken då? Blir hon avis?
Jeg ble så blendet av det vakre hodet til frøkna at jeg helt glemte å gratulere.
Grattis med BIS!! 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#13 Nja tror inte hon är så värst avundsjuk då hon har insett att man inte är så smidig när man har en kula på magen. Detta kommer hon dock aldrig själv få vara med om tyvärr då jag har beslutat att hon inte kommer att gå i avel utan skall gå här hemma och mysa och kanske följa med på någon utställning då och då.
# 14 Tackar så mycket.
Hon är j…..ligt snygg måste jag säga ,jag gillar spindlar 
Hon är verkligen vacker! 
Hon är jättefin!
Nydelige,vakre Gaia som alltids
Hun kunne også godt ha ligge under juletreet mitt i år
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#19 Det kan jag tänka mig att du önskar. Dock tror jag inte hon hade delat med sig av julklapparna där under då hon tror att allt är hennes och hon bestämmer alltid.

Jag tycker hon verkar vara jättefin, skulle vara kul att se en helkroppsbild också, grattis till alla BIS
Åh så vacker!
Påminner mycket i utseende om Kattilans uppfödning. Helt underbar typ på henne.
Gratulerar till det välförtjänta BIS:et.
#21 Skall se om jag kan få en helkropps bild på henne.
#22 Det är inte så konstigt att du tycker att hon har drag av Kattilans uppfödning då det ligger en del av dessa katter bakom henne, min andra hona som jag har ligger det även Kattilan katter bakom men hon är helt annorlunda i kroppsbyggnaden och är dessutom mer typad en denna tjej men då ligger Kattilan katterna redan i andra generationen och inte i 4 som det gör på Gaia.
BIS:et kom nästan som en chock då jag absolut inte hade förväntat mig detta men glad blev jag det kan jag lova.

Gud vilken helg Grattis..
Jag tycker hon är fin lilla gumman