bebistramp igen
Sitter här på nattkröken och tittar på när min hona "Devvan" föder bebisar.
Jag gick och lade mig i full tro att hon skulle väcka mig när det var dags men det gjorde hon minsann inte. Jag vaknade utav kattungeskrik istället. En siames låg så fint tvättad i lådan. Nu har det kommit två orientaler efter den och fler är på väg. Hon är så lugn och duktig och gör allting helt själv.
Man kan tro att hon har fattat vad jag sagt så många gånger till henne. Fan du är ju hopplös! - jag tänker inte låta dig få fler ungar efter denna kull!! För nu är hon exemplarisk!
Jag är så trött, så trött - fy vad jobbigt det är att vara vaken så här på nätterna! Hon har tagit en liten vilostund nu och jag skulle vilja göra det samma, men då vaknar jag väl inte om hon behöver mig sen.
Nu hör jag tuttljud - det är alltid en fröjd att höra nyfödda ungar tutta tycker jag och inte har jag försökt hjälpa dom att hitta heller så det är ännu bättre.
Oj vad långsamt det vart nu då… hon sover och jag sitter här på golvet…
Följer upp med att berätta att nu har det föds två till. Så nu har vi två siameser och tre orientaler. Orientalerna är av färg: b, b24 och n24. Kön har jag inte tittat på än. Jag gör så lite som möjligt - sitter mest bara och tittar på, lägger in lite torra handukar och tar bort moderkakor som Dev inte vill ha.

Oj vilken spännande natt du har haft! Blev det många till? Skönt med duktiga mammakatter…
Grattis till kullen 

GRATTIS till bebisarna! :-) Heja Devvan, bra gjort att visa matte att du kan ;-)
Grattis med bebisene Lina. Ja gjett om Devvan har hørt deg 
Så deilig at det gikk så fint denne gangen da.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis Nina till alla dina kattungar. Duktig Devvan.
Hoppas att hon slipper stresset den här gången.
Grattis!
Väntar på fina bilder.
/Elisa
Grattis, Lina! Nu har du snart fullt ös hemma! 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

#6 sa vad jag inte vågade säga… tänkte Lina kanske vill sova en stund?
Men visst, bebisbilder är alltid efterlängtade!

Stort stort Grattis! :)

Grattis! Ska bli kul att få se bilder. När du har vaknat såklart…
Jag kan fan inte sova - har försökt men jag är kass på att sova när det inte är natt. Ja somnade väl in kanske två timmer och fick gå upp klockan 7 för att få sonen upp och till skolan. sen så har jag slumrat lite men har bara störts av lekande katter eller gnällande bebisar - suck.
Klockan 12 ska jag iväg på planeringsmöte för ett nytt projekt jag håller på med - oj oj oj men det är bara att bita ihop och verka pigg och kreativ.
Jag ska föröka ta bilder efter det. jag har fått ordning på könen på dessa ungar iallafall - tror jag ;-)
OSH b - hona vägde 80gr
OSH b24 - hona vägde 88gr
OSH n24 - hane vägde 95gr och såg skitläcker ut när han kom ut, såg ut som en svartsilverspott med ett häftigt huvud! Silver är han inte men det var just kontrasterna i mönstret som var coolt.
SIA - pojke vägde 87gr
SIA - pojke vägde 83gr
Håll tummarna för att det inte är någe tok med någon nu så vi förlorar någon.
Choklader här med mums mums.

Grattis till alla små syskon! 

Åh vad det måste vara spännande att få vara med om! Grattis!

Grattis till bebisarna, hoppas allt går bra nu!
Här ska tummar hållas!
OSH-pojken låter spännande, jag gillar mönster och särskilt de med tydliga kontraster.
Grattis till kullen 
Grattis till kullen! Kul med lite blandning på färgerna också. Hoppas att allt går bra nu med dem alla. Härligt att Devvan klarade allt så bra själv. 

Grattis till nytillskotten!
Wohooo, men grattis till både Dev och Lina!
Så skönt att allt gick bra :D
Gratulerer kjempemasse!! Endelig kom OSH jentene atter en gang.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Grattis till kullen! 

Grattis till kullen
Jag håller med dej han ser störtskön ut..

Ljuvliga bebisar som bådar gott!!!

Grattis med bebiser;-)
Pernille.
Oj nu har du tio fina bebisar Grattis till Tillökningen i familjen

Chokladbebis…..
Nonimonoshakan 
Hon ska flytta hem till mig, bestämde jag nyss.
Äääälskar chokladprickar!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Grattis till de fina bebisarna!

Jättevackra bebisar!

Grattis!! Helt underbara.

Foxy sender en hilsen til sin søster;-)) Stor grattis med NYDELIG babiser;-)) Blir gøy og følge disse små;-))
Härliga ungar och underfundigt skrivet.
Stort GRATTIS till din kull!
Disse blir også kjempemorro å følge.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Så skjønne alle sammen. Likte sjokoladen veldig godt jeg 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus