Bild på den blivande mamman
Tog lite kort igår och fick en bild på Gucci där man ser vad hon tänker " Är det inte snart dax!!!" dock får hon hålla sig till tåls precis som jag då det är ca 4 veckor kvar och jag är väldigt spännd på hur många lusse bäbisar det är i den magen är nästan säker på att där är fler än vad vetrinären kunde se så stor som den magen är nu och det är ju ett par veckor kvar så det skall bli interssant och se hur stor magen kommer att bli. Tyvärr så ser man inte magen riktigt på denna bild men skall lägga ut en ny så fort jag får en som gör magen rättvis.
Så vakker.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Puss på Gucci och magen! Vilka fina prickar!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Vilken sötnos till blivande mamma! 
Gillar hennes spottar skarpt!
/Elisa
Ja hennes spottar har verkligen hållt i sig, fick höra att de kunde bli sämre under dräktigheten men detta gäller tydligen inte henne. Jag hoppas att hennes avkommor får ärva sin mammans spottar det hade varit roligt. Är så spänd på vilka färger det blir samt mönster då det vissar sig att det möjliga utfallet är blått,svart, lila, choklad med eller utan silver samt, spottat,tigre samt classictabby. Dock tror jag att chansen att få tigre är väldigt liten men classictabby är inte helt omöjligt så ett par sådana och ett par fint spottade och några solida hade inte varit helt fel men dock spelar inte färgen någon roll bara de är friska.
Tror kvalitén på spottar går ganska bra i arv. De katter jag känner till med bra spottar/tabbymönster har gett det vidare till sina barn.
Ska bli kul att se vad du får fram för nåt.
/Elisa
Hun der venter nok mer enn 2-3 tipper jeg
Nydelig mammakatt.Jeg krysser fingrene for at dette går som det skal,du har ventet lenge på egene bebiser.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#7 Ja jag har väntat läääännngge på egna bäbisar och nu är det äntligen på gång.Jag hoppas att där är ett par stycken. Jag pratade med hennes uppfödare om hur mammans förlosning hade varit. Tyvärr så hade de varit tvungna att göra kjesarsnitt då det låg en stor bäbis ivägen som hade fastnat och dödt, dock kunde de plocka ut 5 friska och starka kattungar utan problem och alla klarade sig och har växt upp och blivit friska och sunda kissar. Som tur är så är det ju inte ärftligt att få en stor kattungen som fastnar, men det är ju så mycket annat som kan hända dock har jag ett par kompisar som är förbereda på att komma hit och assistera när det är dax, det käns skönt.
Har ju glömt att lägga in en bild på den blivande pappan så här kommer en bild när han ligger och "slappar" i mitt knä på WW. Man kan väl säga att han inte är den sotsens katt som lider av stress. Som sagt tempramentet på avkommorna är jag inte orolig över då både Gucci och Laban har ett super temprament.
Foto:Lasse Cajander
Ser härligt kramgo ut den killen!
/Elisa
#10 Det är han, en riktig liten nallebjörn som älskar att mysa med allt och alla.

#12 6 st är ju en del så många behvöver det inte bli jag hoppas dock på 4 friska bäbisar, har dock en del önskemål att det skall vara en bra spottad en tigre en classictabby och en solid - alla honor med bra typ och gröna ögon. Har gett denna önskelista till Gucci så hon kan läsa på vad som önskas har även gett henne lite mutor så som extra god mat löfte om en egen toalåda samt en bestående resavartion på en plats till henne vid min huvudkudde så vi får väl se om jag får någon av mina önske mål uppfyllda.
Det störrsta dilemmat kommer när jag skall sälja dem, troligtvis så kommer det sluta med att mina släktingar sitter med en oriental på halsen för att jag skall kunna träffa dem när jag vill.