Hej!

Det är inte ovanligt med hängmage med kastrerade katter.
Bägge mina har en
(och mycket större hängmage än Cleo…)
Det samme har 2 av hannkattene våre også, dvs det er ikke fett men hud. Og begge har hatt det siden de var veldig unge
Ahaja :) men hon hade det liksom redan innan hon kastrerades ^^ Antar att det är rätt så vanligt då. Tack så mycket för svaren! 
Man brukar kalla dem för tigermage tror jag. Min Spidde har en jättestor och han är egntligen en ganska slank katt…
/Elisa
Tigermage? Så søtt! 
Här är en bild på min vite Oriental Spokie. Han var en extremt slank och högbent katt. Men han hade en otroligt stor tigermage..

Ber om ursäkt för bildkvalitén, gamla bilder.
/Elisa
Men det är ju precis som Cleo har, fastän hennes hänger lite snett på någe vis ^^ *ler*
Kiboko har haft sin sen hon var liten, och hon är inte kastrerad :)
Det är en grej som jag tror vissa siameser har. Om du tänker på hur lååång katten blir när man sträcker ut den, så behövs den extra huden som blir påsen när katten inte sträcker på sig. Vissa har mer påse än vad nödvändigt är också, verkar det som ;-)))
#8 ÅÅÅh vilken fin kisse!!!!!!!!!!!!!!
Ja det har du rätt i, smart tänkt ;)
En ny fråga att klura på:
Är siameser mycket bättre för de personer som är allergiska mot katter, om man jämför med andra raser?
Vissa av de som hälsar på här känner av dem mindre än andra katter, andra känner av dem lika mycket som vilken katt som helst. Så det är nog olika. Jag tror att en ren miljö + rena katter = mindre allergiska symtom.
Kiboko hälsar och tackar