Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 542 ggr
kattguld
2008-11-13 07:07
0

Off topic: Vågar inte sova

Jag är ju egentligen ett riktigt säkerhetsfreak… Förlägger aldrig handskar, reser jag i kollektivtrafiken lägger jag alla grejor i knät i stället för på sätet brevid, handväskan i ett fast grepp eller till och med i kryss över kroppen till motsatt axel…

Trots detta blev jag av med min handväska igår, med RUBBET. SkrikandesPlånbok, bankomatkort, VISAkort, ICA-kort, körkort, almanacka, personliga foton, smink, pengar, div bonuskort. Och handväskan och plånboken var inköpta för bara en dryg månad sedan. Jag som var så himla nöjd med att ha hittat en handväska som passade mig precis.

Och NYCKLARNA till både hus och bil. Så nu sitter jag vaken och fördriver tiden till ordinarie kontorstid, när jag kan få tag i låssmed (förmodar jouslåssmed är ÄNNU dyrare även om de säkert vill ha extra för att komma just idag…)

Riggat upp ett stort klockspel på dörrhandtaget till ytterdörren, för att höra om någon försöker smyga in. Katterna tycker kläppen är riktigt spännande. Man kunde trott de skulle rygga för oljudet - det är ett stort klockspel med mycket klang - men nejdå, snabbt fram daska till med tassen och ocirejsa därifrån…Oskyldig

Nilla
2008-11-13 08:57
0

Men stackars dig! Vilket elände! Det blir till att spärra alla kort och byta låsa i dörren, ja. Hoppas verkligen att någon vänlig själ lämnar tillbaka väskan. Förvånad

Kram Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kattguld
2008-11-13 09:44
0

Fick hjälp igår, minutrar efteråt, av en underbar Pressbyråtjej som lånade ut telefon fast det var precis innan stängningsdags för henne. Ringde maken att han skulle åka in och hämta mig. Ringde sedan min bank, när jag kom fram fick jag veta att min femtonåring (!) redan pratat med den och spärrat kortet . Det är ordning på den killen Skrattande. I natt kom jag på att jag ju har ett ICA-kort också, så jag fick spärrat det också.

Precis fått pratat med låssmeden - ägaren till firman tror jag - som skulle skicka en kille redan på förmiddagen. De legitimerar sig när de kommer…

Byte av lås får vi stå för själva, informerade försäkringsombudet. Försäkringsbolaget ersätter nämligen endast det när nycklarna förkommit genom
a) inbrott, dvs att nycklar stulits vid ett inbrott
b) rån
c) väskryckning

Hade jag påstått att jag blivit frånryckt väskan av någon spoling som jag sedan bara såg ryggen på hade jag alltså fått låsbytet betalt. Där ser man. Tyst

Men nej då: Kav nykter på väg hem efter en eftermiddag/kvälls praktikarbete blir jag av med väskan på spårvagnen. Eller möjligen när jag går ur den, för att gå vidare till lokaltåget, om nu något kanske snöt den av axeln på mig i förbipasserandet i vagnsdörren? Jag brukar ju alltid ha grejorna i knäet när jag åker, och hade den dröst i golvet när jag reste mig borde jag väl ha hört det? Vete katten hur detta hände egentligen?

kalindas
2008-11-13 10:19
0

Jobbig situation. Hoppas väska och nycklar kommer tillrätta.

/Elisa

Nilla
2008-11-13 10:36
0

Har du ringt spårvägen? Man vet ju aldrig.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Quetta
2008-11-13 11:05
0

Stackare! Vad jobbigt!

hoffens
2008-11-13 13:05
0

Fy så hemskt. Säkert någon som stulet väskan från axeln. På Efterlyst på tv 3 där brukar de visa hur sådant går till.

SacredSouls
2008-11-13 13:07
0

Uff så guffent.Stakkars deg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus