Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3471 ggr
hoffens
0

Nellys kattungar

Får jag presentera Nellys kattungar födda den 14 augusti, det blev 3 stycken efter:

S*Jackpott`s Miss Jade (Nelly) SIA n

HU*Shagio-Chen Holiday OSH b 03

-Inez, bicolor n 03

-Isaac, OSH b

-Imse, SIA b

Bokskogens
0

Välkomna till världen små gryn!
Grattis till kullen! Kyss

Helenaf76
0

Grattis till bebisarna!

hoffens
0

Tack Pernilla för du kom hit och fotade!

Lena

Beige
0

Grattis!

Vilka ljuvliga små Kyss

paivi
0

Jättesköna, grattis!

Nilla
0

#3 Det gjorde jag naturligtvis med glädje.

Men jag ska tala om för er övriga, att jag var mycket frestad att putta in Hoffens i badrummet, låsa dörren, plocka på mig småttingarna och pysa. Jag hade ju bilen parkerad precis utanför dörren…

Den stolta modern med sina små.

Och så en liten bild till på den sagolikt söta punschpralinen Inez. Jo då, Hoffens bjöd på muffins till kaffet, men det var Inez jag hade mest lust på…Tungan ute

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

KyssKyss Nyydelige alle sammen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Mia-
0

Inez är underbar!!!!!!Tungan ute

[lisme]
0

SKjønne små pusebarn! Joker hilser til sine halvsøsken Glad

cerwinvegas
0

Grattis i massor fy tusan vilka underbara helt fantastiska ungar..

Denna kommentar har tagits bort.
AFamosa
0

Grattis till väldans söta bebbar!!!!
Inez har ju världens charm med morrhårspuffarna markerade nästan perfekt på båda sidor. Innan jag läste namnet så bestämde jag mig för att det var en pojke, en liten busig Pluto eller nåt :-)) Kalassöta alla tre!

Lycka till med småttingarna …Plutolina & Co 

Louise

nelliots
0

Åh, så fina bebisar! :)

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

kalindas
0

Fick bilderna innan och blev småkär i den lilla bicolourn jag också. Vackra är de hela gänget!Kyss

/Elisa

nelliots
0

Som vanligt är Mia kär i chokladen… Skrattande

**Kattungar till salu!

cleo
0

Grattis till dig och Nelly! Skrattande

Ja, den lilla kossan Inez har då den finaste teckning jag sett på en bicolour, så håll hårt i henne när jag och syrran kommer nästa vecka.. jag kanske inte nöjer mig med kakor som Nilla. Cool

Fina allihop.. massor med pussar på magen från tjocka släkten här hemma. Kyss

hoffens
0

Tack till er alla, era vackra ord värmer.

#12 Namnet Inez har hon fått efter en faster som har betytt mycket för mej, och hon hade varit 115 år nu.

#16 Jag behöver inte hålla hårt i ungarna, för när ni kommer är de inlåsta i ett stort stort glasskåp. Så ni får titta genom rutan, se men inte röra. Nilla fick middag och de får ni oxå, så ät nu inte Pizza! ;-)

MalinL
0

Så fina de är!

Caroline22
0

Nydelig bebiser..Den hvitflekken var spesielt pen!!

Caroline

cleo
0

#17… grrrrr Cool lite får jag nog känna, men ska försöka hålla fingrarna i styr.

Ska till och med låta bli att äta frukost då…Skrattande

Rovardotters
0

Söta fina bebisar, ser mycket pussvänliga ut!Kyss

hannele44
0

blir lite sugen på bicolour när jag ser som här…men men…inte för till fället ,men fina är dom..tjenare cleo åxå förresten ;)hoppas ni får en fin middag ihop ;)

Avions
0

Nämen vilka fina! Grattis!Kyss

Liljekatten
0

Jättesöta småbebisar du har där Lena! Gillar teckningen i ansiktet på lilla Inez (underbart namn också). Hon är verkligen speciell! Kyss

Grattis till de små!

hoffens
0

Än en gång tack till er alla

# 24  Välkommen hem från semestern. Kissarna blev väl glada att träffa er

Liljekatten
0

#25 Tack! Jodå, vi var mer än välkomna hem av dem.Skrattande Nu är det mycket kel och mycket godis som kompensation.

[hakkapelitta]
0

Grattis till en supersöt och charmig kull :D
Otroligt läcker vitfläcksfördelning Herr Holiday lämnar på sina bebisar, minns den rödvita lille och nu den här svartvita läckerbiten, ojoj :D

kattguld
0

Ljuvliga underbara ungar!

Allihopa. Men när jag först fick se bilderna på Inez hoppade hjärtat över flera slag. Det har inte stillat sig än… Det FINNS alltså något som kärlek vid första ögonkastet.Kyss

# 17: Tycker mycket om ditt namnval på stumpan. Tänker på min gammelmoster som betydde mycket för mig (hon brukade fantisera ihop långa invecklade sagor - mest om katter och möss - för mig. Oftast så långa sagor att berättandet sträcktes ut över flera dagar). Hade vi fått en dotter hade maken inte haft något att säga till om, då hade hon döpts efter henne… Ja, vi fick aldrig nån tös, men en kattunge… S*Dinkum Tora, tja varför inte?

#17: Vadå glasskåp? Diamanter skär genom glas, vet du väl? ;)

GRATTIS!

önskar Margrethe "Kattguld" Pettersson

Himmeltinden
0

Ida heter min datter også…men hvitflekken var nå bare lekker altså…

ossilian
0

Mmm, fina kattungar!!! En riktig drömkull ser det ut att vara. Kyss

CoralReefs
0

Vad fina dom är!!!

Grattis!!!

cleo
0

Två dagar kvar till tidernas kuppCool

Dolda fickor är sydda på jackan och väskan har fått extra fack.

Har ju gvetvis med mig syrran och mamma som ska hjälpa mig med att distrahera den misstänkta uppfödaren.. och ja glasskäraren är visst också nedpackadSkrattande jag är redo för ett besök hos hoffens.

Nilla
0

Ett hett tips är att lura in Hoffens i badrummet. En står och håller dörren och ni andra två genomför kuppen lugnt och stilla. Behöver ni hjälp kan jag ställa upp med flyktbil, men då vill jag naturligtvis ha del i vinsten. Jag nöjer mig med den här "tredjedelen"…

hoffens
0
#32 #33  Ni är välkomna, den 18 sept är det polisbevakning i Tvååker och tre livvakter är inhyrda. För att åka härifrån blir det kroppsvisitering av en läcker polis…
hoffens
0

Lilla Ida har blivet en Ingvar Olsberg

Nilla
0

Tog lång tid innan jag förstod vad du menade med det, Hoffens.

* Vill passa på att upplysa om att Hoffens svarta text i inlägg 34, är en bugg. Det går inte att redigera till normal text. Vi är inte ensamma om problemet, det har uppmärksammats på fler sajter.*

Nilla

SacredSouls
0

Jeg trodde det betød at det var en gutt jeg..men så vet jeg ikke hvem Ingvar Olsberg er heller da Skrattande

hoffens
0

#37 Du har så rätt, hon blev en han. Ingvar Oldsberg är en kändís i svensk TV´

AFamosa
0

???? Ingvar Oldsberg??? vad har den dryge självgode fjanten med dina bedårande kattungar att göra ?

Skrattande Har du fler bilder att bjuda på föresten?

Louise

hoffens
0

#39 Försökte va rolig. Enda pojknamn jag kom på var Ingvar. Skrattande

Nu blev Ida en Isaak. Bilder kommer när Pernilla har varit här. Hon ska komma i helgen.

Jag har fotoförbud av Cleo o Pernilla. Jag är en superfotograf, får bara halva huvud eller ett ben, ett öra, och suddiga bilder så kameran ligger i byrålådan.

Nilla
0

Igår var jag och Kattguld nere och fotade Hoffens charmiga trio. Ungarna har redan hunnit bli 6 veckor och det är full rulle i huset. Här kommer resultatet…

Inez, en charmerande ung dam, med delikata drag och rolig teckning.

Fotografens lilla favvis, Isaac, en lugn och beskedlig pojke, som somnade mitt i all uppståndelse. Här tagen med blixt.

Isaac fotograferad utan blixt.

Imse, kamerans favorit. En orädd och nyfiken liten gosse, fullständigt sprudlande av energi.

Fotografen ville ta bilder utomhus och det kändes lite kymigt…

Timmarna hos Hoffens gick i rasande fart. Efter fotosessionen sattes ungarna i en transportbur en efter en, då sovrummet skulle dammsugas och moppas för dagen. Då Hoffens böjde sig över skurhinken, såg undertecknad sin stora chans…tillfället var perfekt!

Ungarna satt redan i buren och bilen stod parkerad precis utanför!

Men just när jag skulle göra slag i saken, med transportburen i ena handen och skohornet i den andra…ringde pizzabudet på dörren och Hoffens kom utflygande ur sovrummet. 

Det gyllene tillfälle som plötsligt hade yppat sig, var borta och jag fick snopet sätta ner buren och låtsas som ingenting.

Men det kommer fler tillfällen, var så säker…

Nilla

AFamosa
0

Tack för jättefina bilder, bebbarna ser såå goa ut! Ögongodis behövs verkligen för att uthärda en lördag på jobbet.
Vilken otroligt söt filt de har som underlag
Plågade du bebbarna utomhus Nilla, de fryyyyser ju *brrrrr* Skrattande

Louise

Nilla
0

Ja, det var på gränsen. De fick utstå 5 minuters plåga var, sedan fick de komma upp och värma sig i min halsgrop. Flört

Det blir sista utefotograferingen för i år, för nu är det verkligen höst. Nästa gång får vi experimentera med vita tyger och dagsljus.

Nilla

AFamosa
0

:-) "utebilder" blir ju oftast bäst så jag förstår "tilltaget" Skrattande

hoffens
0

TACK Pernilla, för att ni kom och för att du fotade kattungarna!Bilderna blev bra men de frös nog lite…Flört

kattguld
0

Tack snälla rara Hoffens för att jag fick följa med Nilla och hälsa på dina ljuvliga ungar! Så fulla av bus de var. Den där lilla pälsmusen på ett fiskespö vi hade med oss till kattungepresent, överlevde ju inte många minuter… (För er andra kan jag berätta; Inez drog in den under sängen och gjorde omgående slut på den, under vilda morrningar).

Labolinas
0

Bicolor är väl inte de som ligger mig närmast hjärtat men jag få ju säga att Inez är ju bedårande och jag gillar hennes teckning jätte mycket.

Liljekatten
0

Vilka undervara bilder på ljuvliga kattungar. Hoppas att jag också får en liten Inez i Smillas kull. Hon är verkligen söt!

cleo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättefina bilder.

Då jag var hos Lena var det så dåligt ljus så det bidde inga bra bilder.

Däremot lyckades jag nästan i mitt projekt att kattnappa ett par stycken, men i jakten på Imse förlorade jag dem alla då Lena kom på mitt tilltag. Cool 

Annars var både väska och pass packade så att jag kunde fly landet kvickt som attan.. men bättre lycka nästa gång he he..

kattguld
0

#49: De ser ut att vara med på noterna, de små krabaterna! Skrattande

Nilla
0

#49 Oh, lilla Inez i väskan…hon är ju bara fööööör söt! Tungan ute

Nilla

Quetta
0

Vilka underbara bilder på de små sötnosarna!
De var verkligen ursöta!!

Ziamizzimo
0

Gratulere med vakre små, de ser kjempefine ut alle sammen. Hvitflekk er nå bare ekstra fint, spessielt den lille du har :-)))

hoffens
0

#42 Tack. Du har bra syn, förra gången jag hade kull skrev du att jag hade fin babykorg och nu filtenGlad

hoffens
0

#46 Det var trevligt att träffa dej! Du är hjärtligt välkommen när du vill. Ta gärna familjen med. Hoppas du får en bicolor.

#48 Du får säkert en liten Inez och små SYS. SYS vill jag ha!

#49  det gäller att ha ögon i nacken när skåningar kommer för att titta på kattungar…Oskyldig

cleo
0

#55 jag ska nog minsann klara det en vacker dag. Skrattande

De är Underbara Lena och vilka tjockisar, Nelly förser dem verkligen med en ständigt full mjölkbar, man kan undra om hon har spenat i tuttarnaCool  Tack för det OTROLIGT god gryta, jag åt så jag fick öppna knappen i byxorna.. mums.  Nu blir det min tur att se till att du får i dig ett mål.. ses ikväll så äter vi något gott. kör försiktig

hoffens
0

Nu är lille Imse såld. Tur att han ska stanna ett bra tag till.

[hakkapelitta]
0

Läckra kattungar i en härligt grön och skön väska - men innehållet, mintlakrits och choklad, där drog du en jackpott cleo ;-)))

Mia-
0

Har Doris fått några små än?? Väntar med spänning!!!

SacredSouls
0

Kyss Så fine de er alle tre.

#49 Haha det var et utrolig godt bilde.

hoffens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

$59 Nej sitter här och vaktar, hon har gått 66 dagar.

hoffens
0

Nu är Nellys kattungar sålda.

Nilla
0

# Och chokladpralinen är bara min!!! Han stal mitt hjärta redan första gången jag såg honom.

Anna77
0

INEZ åhhhhh..KyssKyssTungan ute

Grattis till härlig kull…

Fliris
0

#63 Isaac eller Imse? De er begge bedårende søte :) Jeg vil også ha en havanna!

Nilla
0

Isaac. Glad

Fliris
0

Skrattande Gratulerer, det var det jeg trodde. Men skulle ikke du bare ha siamesere?

Nilla
0

#67 Jo, jag hade nog först siktet inställt på Imse, men när jag fick se Isaac slog hjärtat dubbelslag. Mina Siameser har ju ändå Orientaler i stamtavlan, så det spelar ju ingen roll. Flört

Nilla

kalindas
0

Så det blev en liten Oriental. Grattis! Glad

/Elisa

Rithwa
0

Grattis till skönheterna som du har hemma hos dig-

kattguld
0

Och nu vill jag berätta att Inez flyttar hem till oss! Kyss

En tid har jag ju smugit i buskarna här på forumet och gett hintar om att nån gång måste vi bara ha en kat IV också.

Då hade jag redan fått berättat av Bokskogens hur speciella de där "långnäsorna" är. Hon brukar gärna visa sin Pyttan på ocicatforum, precis som hon gärna lobbar för sina ocicater på det här forumet.

Och så blev jag vän med Nilla och fick träffa hennes siameser i hemmamiljö. Kan det sedan gå på annat sätt?

När jag fick se bilderna på och sedan träffa Inez hemma hos Hoffen, då kände jag att just det här måste bli min kisse.

Det blir en lång ljuv kattungeväntan nu. På den lilla "mintlakritsen" (det var mitt i träff Hakkapelitta).

Tack snälla rara Lena att du anförtror henne åt oss!

Fliris
0

#68 Nei, aldri! Dessuten så er jo store fine havanna kastrater noe av det fineste som finnes. Ååå så jeg lengter etter en til katt Skrattande

nelliots
0

#68 Jasså du Nilla, det är du som lägger beslag på gobiten… Hoppas du har honom fertil ett tag, så kanske vi kan laga till lite chokladgodis framöver, du och jag… Flört

**Kattungar till salu!

Nilla
0

#73 Ja, det är meningen att han ska vara casanova här hemma. Det är mycket möjligt, att jag kan dela med mig ett par chokladbitar till våren… Skrattande

Nilla

SacredSouls
0

KyssKyss Så morsomt Nilla og kattguld.

#68 At du falt for den lille sjokolade gutten forstår jeg godt. Nydelig.Nå blir det jo spennende fremover hos deg.

#71 Skrattande Kjempegøy.Livet blir aldri det samme nå etter at hun er flyttet hjem til dere.

Gratulerer så masse til dere begge to.

paivi
0

Likadant Skrattande

Härligt att två av ungarna stannar här i SIF-familjen ;)

hoffens
0

Jag är så glad att ungarna ska flytta till er som jag känner, och Imse ska flytta till en underbart trevlig tjej i Trollhättan. Bättre kan det inte bli. Kram till Er alla som har visas så stort intresse för mina små bebisar,

Lena

AFamosa
0

Nilla! ska du ha en ojjjjjientaaaalbeeeebsibus :-)))))
En solid havannapojke dessutom ujujuj så fint! 

Grattis grattis! Skrattande

Nilla
0

Här kommer färska bilder på Nellys småttingar. De har redan hunnit bli 12 veckor…oj, vad tiden går!

Först ut är Inez….oooooh, vilken delikat liten tjej!

Imse ville in till mamma igen…

Isaac, som redan fått en egen tråd…

Beige
0

Åh så fina de är Kyss

Vad bra att de blir "i fokus" katter alla tre för då kan vi få se och njuta av många bilder framöver när de växer upp.

Bokskogens
0

Snacka om att jag har missat en del känns det som… *leer*
Hade ingen aaaning om att Kattguld och Nilla skulle få nya familjemedlemmar!
Stort Grattis till Er!!

Hoffens- dina bebisar är mycket mycket vackra! @-)--

kattguld
0

#81: Jomen. Jag sade ju att det måste bli en liten "långnäsa" här hemma.

Vad jag glädjer mig åt att snart få hämta hem henne! KyssKyssKyss

Bara de där ocicarna är snälla….

Nilla
0

#82 Hon kommer nog att tro att hon är en Ocicat. Skrattande

SacredSouls
0

Kyss Så fine alle tre. Helt utrolig vakre.

MijmuPix
0

Oj vad de har växt! Glad Jättefin trio!

SergeantHanna
0

Å vilka fina bilder!

Jag var och hälsade på min lilla Imse (som ska heta Pascal när han blir Trollhättebo) förra veckan, men lyckades självklart inte få till en enda vettig bild med min svågers schampooskadade digitalkamera. Tydligen kan det vara bra att stoppa schampooflaskan i en plastpåse innan man lägger ner den i väskan tillsammans med sin kamera.. *harkel harkel* Vem hade kunnat lista ut en sån sak? Kameran har fått lite underliga men efter det, och släcker ner displayen så man ser inte vad man tar bild på.

Jag plockar gärna med mig Poppe hem också nästa vecka, vilken härlig kille!

Nilla
0

#86 Ja, Poppe är en riktig goding, så lik sin mor Doris. Jag är väldigt svag för dem bägge två, de är två mycket speciella katter. Glad

Nilla

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.