world winner show - nyfiken
Jag har letat men hittar inte katalogen för årets tävling. Det är så tråkigt att årets arrangör verkar som förra årets missa att delge alla vi utomstående nyfikna hur det går på årets stora tävling. Trist men kanske kommer det snart info till oss andra - hoppas verkligen det. Men om det är någon som har fått information om katter som är med och hur det går så kan ni väl skriva det. Jag är så nyfiken!!
Jaaa, det är jättetråkigt, och jag är sjukt nyfiken på hur det går då jag har goda vänner som är där med sina katter!
Nån som vet hur det går för svenskarna?
Kattilan Corkscrew Charlie och Kattilan Naturally Blonde JW nominerade
IP S*Sandvretens Loch Lomond JW, OSH n 24 är NOM kastrat hane, HEJA SVERIGE och grattis till hans ägare Camilla Olin!

Fanns utställningen i Finland?
Då skulle jag kunna leta efter resultaten ;)
GRATTIS iaf till alla vinnare!
Sandvretens Loch Lomond, OSH n 24, kastrat ägare Camilla Olin nominerad
Rithwa

Dårlig at man ikke har en live link med hensyn til morgen dagen og katalog på nett. Kjeeeedelig!

Jo nu har jag hittat på att den hölls i Lissabon.
Ingen nytta av mig i så fall :(
Det är konstigt att dom inte tagit åt sig efter klagomålen från förra året - då borde ju denna klubb vilja göra bättre. Men tydligen inte .-(
Här är bilder från WW show
http://://www.macskaegyesulet.hu/photogallery/index.php?cat=7
Rithwa
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Härligt - Mer resultat tack!!!!
Väl värdiga vinnare tycker jag! Åååh vad jag väntar spänt på de andra resultaten nu!!!
xx
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
underbart vackra båda två men favoriten för mig är nog trots allt den bruntabbymaskaden skönheten Okonor Mimititi. Kullbrodern till Mimitti är Okonor Timur som finns på Laszlos hemsida http://www.okonor.hu/
Rithwa
GRATTIS GRATTIS Loch Lomond och Camilla
Rithwa
Vi har en svensk vinnare! Yeah!!! Wooohooo 
Gratulerer så masse til svensk WW.Både til Maria og Camilla. Han er så vakker og en sånn verdig vinner.

Måste lägga in en bild på honom ju :D :D
BIS voksen hannkatt(svenske bor i Finland)
IC S*Nova-Star Twix (SIA n var)

#23 Tack för bilden på Loch Lomond- Han är sååå vacker!! Grattis till såväl uppfödare som ägare :-))
Lilla Mimititi är ju näpen, synd att hon blev utrustad med runda öron, ser lite korkad ut utan avsmalnande örontopp. Mössen har väl runda öron…och nallar :-))
Ett jättegrattis till Timo Saukkila och Catharina Lövgren.
Hurra hurra hurra
Wow!!!! Masse,masse gratulasjoner til Nova-star.Det var utrolig gøy.
Og grattis Sverige med to verdens vinnere 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis till vinnarna!
/Elisa
Här kommer en bild på WW -08 CH The Dark Nutella SIA n hona

Rithwa
CH. THE DARK NUTELLA JW (SIA n)
hona

Grattis til KatIV eierne og oppfødere i Sverige med WW'08!
Ekstra stor GRATTIS til oppdretter Catharina Lövgren & Timo Saukkila m/ WW'08 IC S*Nova Twix
Kjempegøy
Karitzy(。❤‿❤。)
Grattis till alla World Winner ägare och uppfödare, Ett stort Grattis 

Rithwa
Åh, grattis till Timo och Chatarina som fött upp honom, wow! Vilken grej!! Och en variant! Det måtte sticka i ögonen på en del, muhaha

GRATTIS Camilla o Loch Lomond och GRATTIS Timo och Chatarina!!
Häftigt!!! :-)
Det var jo vanvittig gøy at så mange siamesere gikk til topps.
Synes jeg 
Men et kjempestort grattis til Caroline og lille Blondie også som fikk to stemmer i panel
Heia Norge.

#29 miaooo så näpen 

#35 Henger meg på… Stor grattis til Caroline med Blondie og Kalle.
Det er kjempesupert - wooow
Karitzy(。❤‿❤。)

Grattis till alla resultat och speciellt till svenska katterna 
Grattis allihopa!
Härligt att Loch Lomond vann, lite extra grattis till honom och till Nova-Star 
Någon som var där som kanske har lite bilder att visa oss nyfikna som var kvar hemma 

Ojoj vilka tjusiga katter! Jättegrattis!! 
Jag har nu äntligen kommit hem från Lissabon och WOW vilken upplevelse det var. Min lilla gosse blev IC och det var inte långt ifrån att han blev nominerad då F.Milcent gillade honom jätte mycket men hon tyckte att han var lite för rund för henne men hon stod länge och velade och var inte säker på hur hon skulle göra dock valde hon först bort en jättesnygg hane från NOX i finland och sedan stod det mellan Laban och den ungerska katten och det var här hon fick fundera länge på vilken hon skulle ta men det blev den ungerska hanen just bara för att hon tyckte att han var slankare än min rulltårta, fast det gjorde inget för jag var lika glad ändå för min kisse blev ju IC. Har nu blivit lite WW biten så det blir väl en tripp till Schweiz nästa år. Jag har tagit lite bilder på utställningen men har inte lagt dem på datorn än men lovar att jag skall lägga ut dem här i dagarna.

Grattis till alla fina resultat! 
Grattis alla fina katter!
# 41: Grattis Laban till IC-titeln! Ser fram emot bilderna från utställningen!

Grattis till så fina nordiska resultat! Extra kul att Loch Lomond vann, det är en vacker kille det!

Ohhh tack Mari, vilken service! 
Jag har inga problem med att öppna bilderna, det tar en sekund.
Så flotte bilder. Tusen takk. Legger de inn for deg nå.

Jag gratulerar alla vinnare och tackar för bilderna. Intressant att se dem i detalj, det skulle också ha varit intressant att höra bedömningarna och se de slagna katterna. Men det är väl att begära för mycket. Kul att långhåren kommer fram också, även om det är en var. Jag vet ju vilket slit det är att jobba upp typen och bredda avelsbasen samtidigt.
Tusen Tack, för härliga bilder!Såååå vackra katter….måste vart roligt å få se dem alla Live!
Ja det var jätte trevligt att åka på en WW show, första som jag varit med på själv. Härligt att komma till värmen och titta på vackra katter. Hade ju ingen med själv, men hejade på alla svenska katter.
Är det mågpm som har katalogen på deltagande katter i Kategori 4 och skulle kunna skanna den så att vi får se vilka katter som var med. isåfall får ni gärna skicka den till min mailadress rithwa@kylen.nu
Rithwa
Jag skulle också vilja se katalogen.
Hoppas någon kan lägga ut den på nätet.

Grattis Brosan vad kul….
Och grattis till gamelmatte och husse.
Många kramar
S*Nova Star Dumle
Den finska bicolourhanen är ingen mindre än EC Quan Kurushi JW 

Tack till er som lagt in bilder på snyggingarna! Mumma!
Jag blev ju väldigt förtjust i lille ping-pongögde kattungen jag. Grymt härlig look :-))
Alla katterna är naturligtvis vackra, men jag kan inte låta bli att tycka det är lite trist med meshakorna. Kissarna ser ju så ynkliga och sköra ut när det sluttar så där.
Grattis till alla, särskilt till de svenska vinnarna! Ett extra stort grattis till Catharina och Timo!! 
Tack för alla härligt fina bilderna. Å grattis till alla
Här är ytterligare bilder från ett finskt webbgalleri bilder från WW 08
Rithwa
Här är länken till den kompletta ww 08 katalogen
Rithwa