Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2084 ggr
Liljekatten
0

Liljekattens N-kull

I natt föddes det fem stycken välskapta små bebisar:

1 svart  hane

1 svartvit  hona

1 lilavit  hona

1 lilavit harlequin  hane

1 sia/sys?  hona

Stolta föräldrar är:

Liljetassens Abrakadabra, OSH a 03

&

CH S*Gullungen Kattja, SYS b 03

Här ser ni stamtavlan på kattungarna.

Är någon intresserad så kontakta:

Lotta Lilja 0480-371 91, 0704-85 64 83

liljekattens@telia.com

www.liljekattens.se

Craz-y
0

Grattis Grattis! Härliga färger!

Beige
0

Grattis!

Vilket härligt gäng, lila/vit låter spännande.

Jag ser fram emot många bilder Flört

Nilla
0

Grattis!!!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Tackar! Glad Ja, det var roligt att det blev ett par lila. Har aldrig haft den färgen förrut. Fler bilder kommer om några dagar.

kalindas
0

Grattis! Fast det har jag ju redan sagt.Skrattande

/Elisa

Helenaf76
0

GRATTIS!!!  

paivi
0

Gratulerar till de små liven!

nelliots
0

Grattis! fint med lila! Flört

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

yahtzeecats
0

Gratulerar! Kyss

MijmuPix
0

Grattis till kullen! Skrattande

SacredSouls
0

Ohhh Kyss 

Grattis til de nydelige små.

Så morsomme fargerKyssLykke til med mor og barn.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Mockfjardingen
0

Grattis!! Vilka små sötingar!!

Liljekatten
0

Tack så mycket allihop!

oscarsine
0

Grattis med bebiser;-) Herlig med hvitflekkerGlad

Pernille

ossilian
0

Wohooo, så nu kom dem då äntligen! Sicken härlig klick du har där hemma Kyss

AFamosa
0

Grattis & många många lycka-till-önskningar till de nyfödda små - och till mamma katt förståss :-))

hoffens
0

Många grattis och lycka till med de små sötnosarna

Attacks
0

Tenk endelig var der der.Gratulerer så masse.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[lisme]
0

Gratulerer! Så morsomt med lilla da, blir litt kjedelig med bare alle disse hvite og svarte….. Lykke til videre med gjengen!

Asnees
0

Grattis till sötnosarna!Kyss

Rokkur
0

Grattis!!!Skrattande Så sötaKyss

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

cerwinvegas
0

Grattis i massor till dej Lotta & mamma Smilla Glad

Det blir kul & spännande att se mer av dessa gobitar.

Liljekatten
0

Tack så mycket! Glad

Smilla mår bara bra och är en alldeles utmärkt mamma. Tyvärr så har inte ungarna tuttat på hennes 2 nedersta spenar så jag håller stenkoll så att hon inte får mjölkstockning där. Alla ungarna har gått upp bra i vikt utom lilla harlequinen (naturligtvis Skrikandes) som har gått ner 7 gram så jag stödmatar den nu varannan timme. Livrädd att det ska vara nåt fel på den. Den är livlig i alla fall och det är ju ett gott tecken. Jag hoppas att den bara är lite sen med att komma igång.

kalindas
0

Håller tummarna att harlequinkillen kommer igång…

/Elisa

Bokskogens
0

Grattis till kullen!
Håller tummar och tassar här hemma att allt går bra!

[hakkapelitta]
0

Den lilla svartvita, mm

Avions
0

Grattis!!!!!!!!!!!!!!Skrattande

Mia-
0

Den svart vita är såååå fin!! De andra oxå för den delen. Tänk om man kunde ha en av varje färg Skrattande

Quetta
0

Grattis till bebisarna! Ska bli kul å få se bilder när de växer! Glad

nelliots
0

#23 Hur går det med lille herr Harlequin?

**Kattungar till salu!

Liljekatten
0

#30 Lite upp och ner. Den var uppe på födelsevikten 96g igår kväll efter en del extramatning. Inatt vaknade jag av att det pep så från bolådan och vägde den då igen. Då låg vikten på 93g. Tilläggsmatade några ml och nu på morgonen väger den 109g. Så jag tycker att det ser lovande ut. Den har ju varit pigg hela tiden.

nelliots
0

#Håller alla tummarna!

**Kattungar till salu!

SacredSouls
0

#31 Krysser fingrene for at det går bra. At den har gått opp er jo et veldig bra tegn Kyss

Hyacint1
0

Dosan Hälsar och undrar om hon får följa med nästa gång jag åker hem till dej, hon tycker att det ska bli  så smaskigt att få smaka på dina möss den där lilla vita/lila t.ex. ser jätte gosig ut säger hon kan du tänka dej att spara den åt henne kanske , annars går det ju förstås bra med vilken som helst av dom andra, dom är säkert lika mumsiga och kul att leka med……FlörtSkrattandeOskyldig

Liljekatten
0

#34 Även om jag tycker väldigt mycket om Dosan så tror jag nog att det är bäst att hon stannar hemma. Jag kommer gärna och hälsar på henne i stället!Glad 

Och tar med lite kattmat på BURK …..Flört

SacredSouls
0

Hvordan er det med den lille i dag?

Liljekatten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#36 Jodå, bara bra. Lille hq har gått upp 43g på två dygn så man kan nog säga att han tagit igen det han gick ner! Skrattande 

Den här tutten är MIN!

Har han inte alldeles bedårande söta lilavita öron?Kyss

Nilla
0

#37 Joo!!!

nelliots
0

Åååååå och åååå och uj uj uj! Nuttebebisen! Ni ska se att ni lyckas konvertera mig till vitfläck endera dan…. Tungan uteFlört

**Kattungar till salu!

Nilla
0

#39 Ja, jag är rädd att detsamma kommer hända mig. Jag som bara vill ha Siameser…Skrattande

farahdiba
0

Vad roligt! Att lillen lagt på sej!!!Glad

kalindas
0

Killen har nästan exakt samma teckning på öronen som farfars far..Glad

Supersöt! Kyss

Du får visa bilder på hela gänget nu tycker jag!

/Elisa

zeldtrix
0

Stort grattis!

Liljekatten
0

#39 & #40 Jag ska göra vad jag kan för att omvända er. Skrattande Det kommer garanterat fler bilder i denna tråden framöver. Smilla är lite orolig när de piper så jag avvaktar några dagar. Sen ska jag bombadera er två med vitfläcksbilder!

SacredSouls
0

#37 Næmmen gud for en skjønning KyssKyss Han er jo bare helt enkelt vidunderlig.

Så deilig at han har lagt på seg så fint.

oscarsine
0

Han er nydelig;-) Så deilig at han legger på seg ordentlig;-=

Jeg har tre hvitflekker selv, og ser mer enn gjerne bilder av dine herlige bebiserCool

Pernille.

cerwinvegas
0

#46  jag håller fullständig med dej Pernille..

Och Lotta bombadera gärna med vitfläcksbilderSkrattande

sighni
0

Ett stort grattis till Onni och Omas brorsbarn. Vi önskar lycka till!Glad

Ninnii
0

Jag är ny här och tänkte jag kunde ställa lite frågor som ni med siameser kanske kunde svara på.

Jag har katt hemma men då 2 huskatter och skulle vilja köpa mig en raskatt framöver. Har alltid vart lite intresseard av siamesen och dess vackra utseende.

Är det en bra ras att börja med? är det bäst att skaffa hane eller hona? Om man vill ha en hane och kastrera den får man ställa ut den ändå. Kan ni inte berätta lite om siamesen vad man ska tänka på osv. Vart det finns bra uppfödare. Vad brukar de ligga på i pris, säg om jag vill ställa ut en kastrerad hane om det nu går osv?

Vore jätte tacksam för svarGlad

Har aldrig vart på en kattutställning, men såg att det var en i Tibro i helgen, tänkte åka och kolla och se hur det går till.

nelliots
0

#49 Hej & välkommen!

Siameser är helt underbara sällskapskatter och mer sociala än många andra. Därför är det jättebra att du redan har 2 katter så din siames får sällskap när du inte är hemma. Bra att börja med? Tja, jag tror alla raser fungerar att börja med beroende på vad du vill ha i en katt. Fördelen med en siames om du vill ställa ut är att den kräver minimalt med pälsvård. En kastrerad hane (eller hona) ställer du ut i kastratklass (klass 10 - öppen klass för kastrater i SVERAK). Hane eller hona spelar ingen större roll tycker jag.

De flesta uppfödare tar mellan 6-7000 för sina kattungar och en utställningsavgift ligger på mellan 300-350 kr/dag och katt.

**Kattungar till salu!

tuska
0

Ta kontakt med Siames/orientalägarna i Tibro, de berättar villigt om rasen.  

Om du väljer en sån ras kan jag bara säja att du får mycket katt för pengarna, skaffar du en vill du säkert ha tvåSkrattande

Liljekatten
0

#49 Välkommen hit!Glad

Bra idé att åka på utställning och titta. Där har man ju också chansen att prata med olika uppfödare. Skriv gärna ner dina frågor innan. Det är så lätt att man glömmer bort nåt viktigt annars.

Om du skriver ett eget inlägg med dina frågor så är chansen mycket större att du får fler svar på dina frågor.

Liljekatten
0

Idag är kattungarna 9 dagar och har öppnat ögonen allihop (de har varit sena med det) och jag tänkte att jag skulle försöka ta några kort på dem. Det var inte lätt! De är inte still en sekund och jag har ingen bra kamera. Därför är bilderna som de är.

Lilavit 02 hane

Lilavit 03 hona

Svartvit 03 hona

Choklad (?) SIA (sys?) hona

Svart hane

De väger mellan 200-250g och är som små tjocka korvar allihop och Smilla är verkligen en superbra mamma.

kalindas
0

Sötnosar!Kyss
Den lilla svartvita ser ut att bli fin. Hon har rendan nu lite hängöron..Glad
Har du listat ut om det är en SIA eller sys du har? Hela näsan ser färgad ut. Hur är det med öronen?

/Elisa

Liljekatten
0

#54 Nu är det ju bara kanten på öronen som är färgad ännu och där ser man inget vitt. Inte heller på nosspegeln som sagt, men Smilla har ju inget vitt på öronen eller nosen så man kan ju inte vara säker. Som det ser ut i dagsläget så skulle jag nog gissa på SIA i alla fall. Är mycket osäker på färgen också, men misstänker att hon är choklad. Nån annan som har nåt annat förslag? Mottages tacksamt!

nelliots
0

Ååh, suck! Slå mig inte om jag får för mig att göra en parning med en vitfläckshane i framtiden (jag har ju sagt att jag inte vill ha vitfläck…), de är ju bara för nuttiga.Kyss Den lilavita honan är min favvis.

**Kattungar till salu!

paivi
0

Du fick ju jättefina kort på dina ljuvliga ungar!

Så vackra *suck*

oscarsine
0

Nydelige bebiser;-) Den sort-hvite er min favoritt, og jeg elsker sort hvite bicolorCool

Pernille.

Attacks
0

Her var det vanskelig å ta ut en favoritt.Likte veldig godt sort hvite og lilla bi jenta. Skal du beholde noen selv?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

cerwinvegas
0

Alla är sååå söta,lila/vita hanen ser extra go ut tycker jag men men inget slår en svart/vit (än iallafall)

Grattis igen till super söta bebisarna vilka små knubbisar dom verkar vara..

#56 det är klart att du ska göra en vitfläcksparningGlad när du ser vilket fint resultat det  blir..

Liljekatten
0

#56 Klart du ska para med vitfläck nån gång. Det behövs fler.Glad Och man är väl inte sämre människa än att man kan ändra sig.Flört

#59 Nej, jag ska inte behålla någon. Annars är nog den lilavita honan min favvo…tyvärr tycker jag att hon har lite för lite vitt.

Helenaf76
0

Oh vilka sötnosar du har!!! AVUNDSJUK!!!!!!!!!!!!!!

nelliots
0

#61 För lite vitt? Är det dåligt med strumpor och så? Tycker annars att hon har perfekt teckning i ansiktet, jättesnyggt!

**Kattungar till salu!

Liltith
0

Ohh de är ju bara såå fina =) Den lila/vita hanen kan komma hit vilken dag som helst. Jag som både älskar vitfläck och dilution. Grattis till en finfin kull.

Liljekatten
0

#63 Jag själv föredrar vitfläckar med mycket vitt. Här är några foton där ni ser hennes vitfläcksfördelning.

nelliots
0

#65 Tja, baktassarna kunde ju kanske haft lite mer vitt, men annars tycker jag hon ser jättefin ut. Jag gillar ju sånna där klcorena bicolourteckningar.

**Kattungar till salu!

MalinL
0

Jättefina ungar!

kalindas
0

Tycker hon är en helt ok och fin bicolour. Nästan exakt samma teckning som Skatan.
Tänk även på att hon har två föräldrar som är detsamma. Kan inte hur det fungerar när det föds en 03:a i en sådan kombinaton. Dvs om det blir samma som att det hade varit en van, att den bara bär på vitfläcksanlaget och inte kan ge solida?
Självklart ska du behålla henne!
Tänk nu om Skatan får nåt fint eller Hoffens lilla nyfödde rödvite kille blir nåt kul av. De är ju obesläktade linjer båda två.

/Elisa

Asnees
0

Man blir ju helt kattungesjukTungan utedom är ju helt underbaraGlad.

SacredSouls
0

Kyss Nå er det på tide med nye bilder snart synes jeg.

nelliots
0

#70 jaaaa! Jag vill oxå se mer!

**Kattungar till salu!

Liljekatten
0

Jag tänkte vänta med nya bilder till de är fyra-fem veckor ungefär. Kanske jag kan försöka liiite innan. Det är så svårt att få dem att vara stilla. Obestämd Glad

Kan ju bidra med en bild jag tog härom dagen så länge.

hoffens
0

De är så fina, blir avundsjuk när jag ser din kull och sen tittar på min lille som ligger där ensam…

cerwinvegas
0

Vad dom växer..å blir bara sötare & sötare

nelliots
0

Å, lilla bicflickan! Mums!

**Kattungar till salu!

kalindas
0

Så söta!Kyss
Måste köra bort till Zamirs och fotografera de fyra där. Fast nu är de ju i den farliga åldern!Förvånad

/Elisa

SacredSouls
0

#72  For noen skjønninger Kyss

Liljekatten
0

#73 Ja, det är lite sorgligt när det bara blir en kvar. Den har ju ingen bus- och lekkompis och dessutom blir det så mycket svårare att sälja den sen eftersom man fäster sig extra mycket vid enslingen.

#76 JA! Vi vill se mer bilder på kusinerna. Fast du kan vänta tills Skatan har fått sina små. Glad

Liljekatten
0

Här kommer några nya bilder på mina små hjärtegryn.Glad

Liljekattens Neville

Liljekattens Noya

Liljekattens Nessla

Liljekattens Nora

Liljekattens Nimbus

Helenaf76
0

Oh vilka hjärtegryn!! Kyss Hur ska du kunna sälja dem sen?!

cerwinvegas
0

oj vad dom växer & så gulliga dom är..

Ååå lilla Nessla vad söt hon är ,hon ser ut att ha bra med vitt och tilloch med en vit svanstipp…Jag blir alldeles sjukKyss

Asnees
0

Va fina och stora dom har blivitKyss

[hakkapelitta]
0

Jag håller med Liljekattens, den lilavita honan har alldeles för lite vitt för att vara en snygg bicolour, det är någonstans på gränsen för 25% tycker jag och jag tror inte att vissa domare skulle ge henne certifikat i den färgen på utställningar. Synd, för hon har den rätta teckningen i ansiktet ;)
Man ska se på en bicolour från alla håll, sidan, uppifrån att den är vitfläck ;-))) Som supersöta Nessla ungefär :D

Sötnosar är de likväl Kyss

nelliots
0

Å lilla Noya - nuttepluttan - vad fin hon har blivit! OCh Nimbus är allt en riktig goding han oxå!

**Kattungar till salu!

ossilian
0

Gullpluttar hela högen Kyss Nimbus uppsyn är helt underbar!

kalindas
0

Vackra hela bunten! Kyss
Nessla är nog favoriten just nu. Men gillar den lilla lilavita trots lite lite vitt.
Tänk vilka fina choklad bebisar min lille och dessa tjejer skulle kunna fixa till…Flört

/Elisa

Liljekatten
0

#80 Det blir inte lätt att sälja dem, men om vi har tur så har vi en ny kull på gång. Ting och Obi har parat sig och om det tagit så blir det nya bebisar i nyår. Glad

#83 Ja, det är synd att hon inte har mer vitt (men hon är min favvo iaf). Fast man ser faktiskt det vita från alla håll.

kalindas
0

Tycker hon är fin. Lite vitt har hon ju, men mer än 25%. Så avla med henne ska du absolut göra.

/Elisa

Nilla
0

Noya är min favvis. Vilken söt tjej!!! Kyss

[hakkapelitta]
0

Ska du syssla med vitfläck är det Nessla du ska ha ögon för Flört

Vi behöver bra vitfläckar i vitfläcksaveln, inte fler med för lite vitt!

Nessla är dessutom min favorit rent typmässigt!

Beige
0

Å jag har nog Neville som favorit men de är finfina hela kullen Kyss

Helenaf76
0

#87 Vad spännande! Då får du trösta dig med de kattungarna när dessa flyttar ;-)

SacredSouls
0

Ohh ja jeg holder med Beige. Neville var min favoritt også KyssSå skjønn!

paivi
0

Supersöta alla!

Liljekatten
0

#90 Typmässigt är de två faktiskt ganska lika. Inte aktuellt att behålla Nessla ändå. Svartvit är ingen färg jag skulle behålla oavsett hur bra katten skulle vara. Jag har inga planer på att behålla Noya heller, men hon skulle inte alls vara dålig i vitfläcksavel ifall hon paras med vitfläck eller sys.

#91 & 93 Neville kan charma vem som helst. Han är ljuvligt söt! Glad

sighni
0

Dom är jättefina särskilt Nimbus.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.