FORL & foderallergi = svettigt
Igår opererade Nemesis munnen och drog ut ett par tänder, FORL så det sjunger om det är diagnosen 
Men tandstensfri är han nu iaf, trots att det inte var så mkt att skrapa. Och snart tandlös också skulle jag tro.
Men inte nog med det! Nej, självklart har han fått sår på halsen, huvudet och benet och veterinären och jag konstaterade tillsammans foderallergi. Uff, det är synd om lille prins här hemma nu, han satt hela dagen igår och vinglade groggy som han var. Och nu ska han äta både prednisolon och synulox mot infektionen.
Så här tages tacksamt emot bra länkar om FORL och foderallergi!
Här har det blommat upp pga. RC, vann en påse som de skulle få knapra i sig och då blev han full i sår. Så vi återgår till JW, som fungerar på båda grabbarna.

Hej Jennie
Vad tråkigt för Nemesis att han har råkat ut för forl och foderallergi men naturligtvis även för dig. Lycka till med gossen hoppas att han snar blir i form igen.
Rithwa
Aj Aj Aj tråkig å jobbig diagnos.
Jenny du har Pm från mej
En rolig grej var iaf att veterinären inte ville släppa ifrån sig honom, de tyckte han kunde flytta in på kliniken och bli deras maskot, för han var så gosig och hade kramats med dem. Knäppkatt är vad han är allt!
Tuska - jag har svarat, så du har också Pm!
Såret på halsen:
Jobbigt med två tråkigheter på en gång…
Har tyvärr inga speciellt bra länkar om något av det.
/Elisa
usch då! hur behandlas FORL och hur märkte du det ?
kyra på sig lille mannen
FORL behandlas genom att man drar ut de tänder som är dåliga. Jag märkte att han hade tappat några tänder, och så hade han tandsten som skulle skrapas, tillsammans med en andedräkt som ett lik.. usch. När veterinären gick in i munnen igår så konstaterade han att det var FORL, för tänderna han drog ut var porösa in i rötterna. Jag vet inte alls så mycket om FORL, men tydligen ska nästan var 4e katt lida av det.

Min kastrathanne hade Forl och hade i slutet inte många tänder kvar.
Han och den andra kastraten började komma i luven på varandra mer och mer och jag undrar om det inte var Forlen som var en orsak. Dom kan ha fruktansvärt ont.
#8 Usch, så hemskt :(
Jag tänkte nästan dra ut en tand för mkt så han slipper ha ont i dem, och en gång i halvåret blir det koll på gaddarna!