Siames iFokus

Siames

Etikettberättelser
Läst 2039 ggr
[hakkapelitta]
0

Finska pinnen LIVE!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte bara, att ni ska få höra på en något annorlunda orientalröst… som just nu löper, till mina örons förfäran!

nelliots
0

Jösses, vilket pip. Har aldrig hört en katIV-katt låta så. Förvånad

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

paivi
0

Oj men hon var rolig Tyst

SacredSouls
0

Skrattande Haha næmmen for en søt liten pipe røst. Går den i ett sett når hun løper?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Skatan har också den där pipiga rätt töntiga jamandet. Den enda gång hon låter som en oriental är antingen när hon löper då hon ibland kan få till ett vrål och då hon är sur…

Släktdrag kanske? Flört

/Elisa

MalinL
0

Jättegullig ju! Kyss

[hakkapelitta]
0

Ehum, den låter likadant, fast högre, och snabbare, IH IH IH IH!!

[hakkapelitta]
0

#4 Fast Skatan och Kiku är inte släkt Flört

Beige
0

Jag som trodde att hon skulle ha en "ta i från tårna röst" och så var det bara ett litet pip Skrattande

Hon låter nästan som min birmatjej Smilla.

[hakkapelitta]
0

#8 Men du har ju hört henne förut Skrattande
Fast iofs satt hon väldigt tyst och snällt i ditt knä. Det värsta är när man tar upp henne på domarbordet och hon använder den DÄR rösten ifrån tårna!! Förvånad

Hon har rösten efter sin pappa, han har samma sätt att "tuta" fast lite mer baryton eftersom han är man!

Beige
0

Den där rösten när hon tar i måste vara en upplevelse Cool

Kan vara något att se fram emot att få höra (på avstånd) på nästa utställning.

Attacks
0

Haha,det er jo som å høre Zalinaz jo. Hun hadde stygg krokodillestemme ved første møte,men etter hun kom hjem,og ikke lenger var innestengt på reise,så har  vi aldri hørt den stemmen igjen, Nå går det bare i piiiip piiiip. Hun har enda ikke hatt løpetid,så spennende å se om der bor en liten Kiku i henne også.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Hade för mig att du sa att de var släkt..Obestämd 
Fast jag har i och för sig inte kollat upp så noga.

/Elisa

[hakkapelitta]
0

#10 Elisa hörde Kiku över hela utställningshallen när jag skulle mata henne Skrikandes

#12 Jag tror de har Ilmari gemensamt i fjärde led? men de är inte efter samma Ilmari-avkommor, så långväga släkt var de ju, litegrann Flört

[lisme]
0

Fantastisk liten stemme på ei skjønn lita frøken!

Avions
0

Nämen vilken söt liten röstKyss

Rithwa
0

oj vilken söt liten stämma på en vacker katt

pau
0

Så söt hon var :) Har alltid älskat siameser och orientaler sedan jag läste en bok om en siames i Paris när jag var liten. Har dock aldrig sett en "live", förutom på utställningar. Så nu undrar jag ju, hur låter de annars då? ^^

[hakkapelitta]
0

#17 De har otroligt hesa röster och låter ungefär som små bräkande får, eller knarrande ankor :D

kalindas
0

Här är en länk där man hör hur de låter. Ecco var dock extrem åt andra hållet. Lät såhär under alla dygns vakna timmar…
Lägger den som en länk eftersom det inte handlar om den lilla finska pinnen..Glad

http://www.youtube.com/watch?v=nNa_Aegks9s

Ber om ursäkt för bebisrösten i filmen…Skäms

/Elisa

pau
0

# 18, 19
Hehe, de lät rätt speciellt :) Mysigt med katter som pratar med en! :)

[hakkapelitta]
0

#20 Ja, det är mysigt ibland precis som det är lite jobbigt ibland när man klockan 8 på morgonen klivit upp för att kissa och ska krypa ner i sängen igen men tre stycken orientaler tycker helt annorlunda Skrikandes

ElisaCosmos
0

Alltså!!!Jag blir så glad av den där tjejens röst!!Den e bara helt underbar!!!!!Puss på henne!!!!d cfx

ElisaCosmos
0

De sista bokstäverna var det TC som skrev:)

ossilian
0

Åh, vilken ljuvlig stämma! Sådan matte sådan katt ;-)))

#21 Kl 8?!?! Det är ju för sjuttsingen sovmorgon för mig… Skrikandes Avis!

[hakkapelitta]
0

Åh TC, jag ska pussa på Kiku från både dig och matte :D
Det är ett under att hon gillar Kikus röst, efter 80 mil i bil ihop ;-)))

#24 Haha, livet är bra orättvist…!