Vilken härlig helg! =)
Förra helgen åkte vi på Hallandskattens utställning i Varberg. Med oss hade vi Obelix och Tingeling. Vi åkte redan på fredagen för att slippa stiga upp så tidigt. Vi har ju drygt 30 mil till Varberg och vi bodde på Vandrarhemmet Moarna som är toppen. Vi har bott där flera gånger innan. Det bästa med utställningar är att man får träffa alla sina kattvänner som man inte sett sedan förra utställningen och nu var det drygt fyra månader sedan vi ställde ut sist så det var jättekul att träffa alla.
På lördagen fick Tingeling sitt fjärde CACIB och Obi blev ex1 och domarens bästa. Han blev sedan utslagen i panelen. På söndagen gick det bättre. Ting fick CACIB och blev Bästa KH hona och Obi blex ex1 och Bästa ungdjur 6-10 mån! Iiiii, vad vi blev glada!
Här står vi på prisutdelningen, jag i rött med Obi i famnen och min dotter Sanna med Tingeling. Mycket priser vann vi också. Nyttigheter som mat, sand och försäkringar.
Men det bästa på hela utställningen var att jag fick träffa Harry igen! Hans matte och husse var i sverige och hälsade på släkten och passade på att hälsa på oss och titta på katterna. Vi smugglade in honom i ett omklädningsrum så att vi fick tillfälle att krama om honom ordentligt. Han var bara så cool. Inte rädd alls utan bara nyfiken på vart han hamnat. Det värmer i hjärtat när man ser hur bra han har det, min lille plutt.
Här får jag hålla om honom, fast han vill helst ner och undersöka omgivningen.
Här är han i knät på min dotter, hans egentliga uppfödare.

Masse grattis med flotte resultater
Også Harry….. han er jo bare nydelig;-)
Pernille.
Grattis! Hann ju inte gratta er på utställningen.
Harry fick jag däremot träffa och han är superfin!
Hoppas verkligen de ställer ut honom.
Lite tillägg om IDP utställningen och deras regler.
Bästa korthår (hane, hona, kastrat osv…) är likvärdigt med Sveraks BIS.
I IDP så tävlar Kategori 4 katterna (bortsett från BAL, SYL & OLH) ihop med ALLA korthår på utställningen.
Så om man tar Obi som exempel. Så vann han över alla korthåriga hanar 6-10månader. Det var allt från Britter, Sphynx, C-rex och Burma med mera…
/Elisa
GRATTIS! Harry är så fin! En av anledningarna till att jag trots mitt envisa motstånd blivit lite ssugen på vitfläck…
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Grattis till de fina resultaten! :-) Och vad härligt det måste ha varit att träffa Harry igen. Han är såå fin!
Grattis med så flotte resultater. Det hørtes ut som om dere hadde en kjempekoselig helg.
Harry er jo bare nydelig da
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Grattis till en härlig helg! Du ser så underbart stolt och kärleksvarm ut på bilden med Harry i famnen.
#2 Men är det verkligen likvärdigt med ett Sverak-BIS? Jag menar på en Sverak-utställning kan ju en klass inom kat4 i bland bestå av din katt och tja, din katt. Att bli Bästa Korthår på en IDP måste väl ändå innebära att du konkurrerat med betydligt fler katter?
Vi har ju inte alltid lika många katter som på Sverak. Har inte riktigt koll hur många det var som de tävlade mot.
Men på lördag var det ca 200 katter, varav ca 1/3 var korthår. Så nog var det bra konkurrens på lördagen.
På söndagen är det något mindre. Men jag tror absolut att Ting och Obi hade minst en - två katter att tävla mot även den dagen.
/Elisa
Om jag inte räknat helt fel (hittade katalogen på datorn) så var det inklusive Ting, sju fertila honor på söndagen. Några fler på lördag.
Lotta vet bättre.
/Elisa
#2 Jag tror inte att Harry kommer att ställas ut tyvärr. Husse är motståndare till det.
#6&7 Ting tävlade på söndagen mot en bombay, en britt, två sphynx och två seychellois. Obi hade bara tre som han slogs med. En bombay, en britt och en siames.
Lite synd att inte ställa honom en gång och se vad han hade gillat det. Harry var ju en himla cool katt.
Men även till nästan 100% husses katt…
Då räknade jag inte helt fel på Ting. Bra konkurrens, extra kul att vinna..
/Elisa
#3 Klart du ska ha en vitfläck! Jag har nog nån till salu om du bestämmer dej fort. 
#6 Jag ÄR stolt och BLEV alldeles kärleksvarm när jag fick träffa honom.
Han är så go!
#10 Harry är definitivt husses katt! Så fort Per-Egil pratade med honom så svarade han genast. När vi andra (inkl matte) försökte få honom att svara så sa han inte ett pip. 
#11 Ssshh! Säg inte så, jag är ju kär i din lilavita hona… och jag får bara ha 4 katter… Måste spara en plats till bebis efter Tintin och Manne….
**Kattungar till salu!
#12 Gör som jag. Jag fick köpa Smilla på det villkoret att jag inte skulle behålla Tingeling. Men jag "glömde bort " att sälja Ting och hon är fortfarande "bortglömd"….
#13 Hehe! Tror tyvärr inte min sambo är lika lättlurad.
Han är ju trots allt mattelärare, så man får ju hoppas att han kan räkna till 5… Men kanske en dag när vi bor lite större. Fast jag skulle ju haen balines också…. 
**Kattungar till salu!
Grattis till hela fam. och till de vackra katterna.

Grattis vilken lyckad helg det blev för er..
ÅÅÅ Harry vad fin han är.. jag bara älskar denna katt.

Grattis 
Grattis:-)
Og så koselig det må være å se Harry igjen.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Grattis:-)
Og så koselig det må være å se Harry igjen.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Grattis från oss också. Kul att se bilder på Ramses. Ja, dom är nog rätt framåt i den kullen
.
#20 Jo, det känner ju du till…
Pussa på dina killar från mej!
JÄTTE STORT GRATTIS FRÅN DOSAN/ANJA VI SES OCH HÖRS KANSKE NÄSTA HELG?????

Tack! Jag är ledig på söndag nästa helg. Kom gärna och hälsa på och glutta lite på kattungarna.