omplacering=svårt?
Behöver tyvärr omplacera en av mina katter då han mobbar en av de andra så hon inte vågar röra sig utan jag måste ha henne i ett separat rum. Undrar vad ni som omplacerat vuxna katter har för erfarenheter av hur det gått? Han är världens goaste och går jättebra ihop med de andra två. Brukar det funka om nya hemmet redan har katt osv..
Tack på förhand!

Ohh vad är det för katt?? ser ju ut som en puma eller nått. Läcker! Hur gammal är han?

Hoppsan-blev visst två inlägg om samma sak. Trodde inte det första kom med 
Killen heter CH Wilhug´s Almost Unreal, OSHb och är snart 2 år. Kastrat sedan i somras
Har placerat om två katter. Först hamnade de ihop, men totalt fel. Tjejen som tog dem förstod inte på vad hon gav sig in på. Fick tillbaka dem med en månads mellanrum.
Därför blev de placerade var för sig…
De senare hemmen har gått jättebra, men jag saknar fortfarande dessa katter. Mycket mer än jag någonsin saknat kattungar jag sålt…
I båda dessa hem fanns de en kastrerad huskatt och tack och lov blev de vänner ganska fort.
Jag hade väl egentligen ganska mycket tur då jag fick de två nya hemmen. Mamman till de som tog hand om Nanna, var vän med de som tog hand om Jackson.
Jag valde att "ge" bort katterna till sina nya ägare. Skrev ett fodervärdskontrakt som sträckte sig i ett år (två år första gången).
Ville ha denna trygghet då jag ville ha möjlighet att hämta katterna om det inte gick bra.
Satte ut en annons på Katter.nu sidan och även i zooaffären här i stan.
Hoppas du hittar ett bra hem till denne fantastiskt vackre katt!
/Elisa
Åh det är väl "Grym" som är så fin, då ska jag också hålla tummarna för att du hittar ett nytt bra hem åt honom.

Ibland blir katter mobbade för att de är sjuka (behöver inte vara akut sjukdom utan något smygande), hur är hälsan på den andra katten? Men ibland finns det inget bra skäl som är begripligt för oss människor. Ibland mobbar de bara för att de är missnöjda. När man omplacerar får man gå på magkänslan, att det nya hemmet kan erbjuda sådana förutsättningar som katten behöver. En kompis skulle väl Grym behöva? Men då ingen vuxen om han inte får med sig en av dina vuxna som kompis. Säkert skulle han uppskatta en kat IV katt, Jag skulle tippa på att han skulle uppskatta en liten OSH fröken som sällskap. Även om han är kastrat kan han fortfarande para och en fröken kan ge honom hopp om livet. När hon blir stor och kastrerad kan de ändå fortsätta att vara vänner om den nya familjen håller sig till att bara ha dessa två katter och inte störa relationen med att plocka in fler katter. De är ju svartsjuka de här katterna och vill inte dela uppmärksamheten hur mycket som helst. En hane som kompis kan vara att utmana ödet på en macho som har varit fertil och parat, särskilt om han nu tar sig ton mot en av dina huskatter.

Tack för era svar
I dagsläget verkar det ha löst sig på ett mkt bra sätt. De som hjälpt mig ta hand om min goa bonnis tills jag hittat ett hem till Grym har fallit pladask för henne och vill gärna att hon bor kvar. De ska bara kolla med husvärden först. Jag verkligen hoppas det går vägen! Han får bo kvar hos mig med sina bästisar och hon får ett alldeles eget pensionärspar att rå om och bli älskad av
Så skönt att det verkar löst sig! 
Vacker liten huskatt..
/Elisa