Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 6597 ggr
Liljekatten
2008-09-23 19:54
0

UV-lampa

Är det någon här som äger en uv-lampa och hur tycker ni att den fungerar i så fall? Det sägs ju att man lätt kan se urinfläckar med en sån lampa. Min tanke är att först och främst ha den till att upptäcka det vita på seychelloisbebisar (om Smilla får några), men Obi börjar ju bli könsmogen nu och om han skulle få för sig att markera utanför lådan nån dag så kan man ju använda lampan för att lättare hitta det. OM det nu funkar förstår. Det är ju det jag vill ha svar på här. Glad

Hittade en lampa här

kalindas
2008-09-23 20:57
0

Kan ju absolut vara en ide att testa med en UV-lampa. Annars ska man kunna se det ganska bra om man tar kort med blixt.

/Elisa

Bokskogens
2008-09-23 22:33
0

Inköpte en UV-lampa på sista utställningen.
Har gått på hund-kiss jakt här hemma med ganska så bra resultat faktiskt.
Grannarna måste ju undrat vad man sysslar med. Släcker ner hela lägenheten och smyger omkring med en konstig ficklampa i ena handen och en sprayflaska i den andra. *ler*

SacredSouls
2008-09-23 23:22
0

#2 Haha ja tenk om noen hadde kikket inn vinduet og trodd at du prøvde å vaske vekk andre spor..

Det går nok allerede rykter om den farlige damen i nabolaget nåTungan ute

Men fra spøk til alvor. Hva het den du kjøpte? Eller hvor kjøpte du den fra?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
2008-09-23 23:43
0

Hehe… är helt klart farlig… om inte annat så tycker vissa barn på gården att hundarna ser läskiga ut.

Jo, den inköptes tillsammans med sprayen Urine Off, lampan heter Urine Finder.
www.urineoff.com

cleo
2008-09-24 15:24
0

har inte testat den på kattkiss men för att se det vita på seychellois tyckte jag nog inte att det var en höjdare direkt.

det var inte så där självklart vad som var vitt eller om där fanns vitt och då köpte jag ändå en dyrare modell.. där fungerar nog ögat bättre och kameran.

Liljekatten
2008-09-24 17:27
0

#1 Jag tycker inte att jag kan se på Smilla vad som är vitt eller inte när jag använder blixt vid fotografering. Ibland när solen lyser på henne kan man se vad som är vitt, men det är inte lätt.

#2 Bra att det funkar på kiss iaf. Jo, det hade nog varit kul att veta vad grannarna tänkte.Skrattande

#5 Vad synd att det inte funkar så bra att se vitt. Man har ju hört att birmauppfödare brukar använda uv-ljus annars för att se de vita fötterna.

kattguld
2008-09-25 03:13
0

#4: Testad med gott resultat för hundkiss i vart fall…Flört

Nu har jag inte fertil hane hemma längre. Men honkatter i löp är ju heller inte alltid så roliga…

Vad kostade den där lampan?

Bokskogens
2008-09-25 21:17
0

#7 Jag köpte min på utställning för 149 kr.
Den är ganska känslig för damm också… hmm…Obestämd

MrMilton
2008-10-17 09:45
0

Hej!

Ecodor säljer också UV- lampa via internet.

Dem kostar 99 kronor och special utvecklat för at hitt katturin.

Liljekatten
2008-10-17 13:22
0

#9 Ja, den har jag hittat. Har du provat den? Funkar den bra isf?

karitzy
2008-10-17 23:09
0

#9 Jeg har denne som nødhjelp! En redning når du er i tvil - veldig BRA!

Karitzy(。❤‿❤。)