Dalälvskatten
Är det någon som kan resultaten på Dalälvskattens utställning.
Rithwa
Lördag:
BIS-Vuxen Hane: IC Mandrake D'Oltremare, OSH b 22, Lina Wilund
BIS Vuxen Hona: IC A'Famosa Oh Lala, BAL b, Madeleine Berglund
BIS 6-10 mån: Blue-Iam's Opal Tammee, SIA n, Iréne Eek-Magnusson
BIS - 3-6 mån: S*Tammee's Great Pleasure, SIA n, Iréne Eek-Magnusson
BIS-K - SW'06 GIP EC Liberho's Mykindaguy JW DSM, SIA n 21, Iréne Eek-Magnusson
Söndag:
BIS-Vuxen Hane: IC Mandrake D'Oltremare, OSH b 22, Lina Wilund
BIS Vuxen Hona: CH FIN*Quan Kiku by Wakisaka, OSH g 03, Jenny Frölén
BIS 6-10 mån: ???
BIS - 3-6 mån: S*Tammee's Great Pleasure, SIA n, Iréne Eek-Magnusson
BIS-K - SW'06 GIP EC Liberho's Mykindaguy JW DSM, SIA n 21, Iréne Eek-Magnusson

"bästaste" gratulationer 
….och eftersom balineserna fortfarande är lätträknade på utställningarna så vill jag -med reservation för fel upplysningar-tillägga att SW06 EP S*A'Famosa Eyaccina Jaccee, BAL f gjorde bra ifrån sig också. Madeleine kom hem med två BIS-katter så det måste vara "Ceena" den ena :-)))
Louise
#3 Japp, SW06 EP S*A'Famosa Eyaccina Jaccee, BAL f tog BIS-kastrathona båda dagar! Jag visste, men vågade inte ge mig på den galna stavningen, tvi och vale för det namnet och stavningen på dig Louise, nästa katt kan väl kort och gott heta S*A'Famosa Misse? ;-))

# 4 ….. kanske skulle hon rätt o slätt ha fått namnet A'Famosa Uslingdotter "fallen" efter den ur-tjusige Balinesen La Bell Urban Usling (tusan vilken tuff "blandkull" java&bali jag fick där…den sommaren 2001, tur med vädret hade vi också :-)))))
Fick många vackra bilder av Uslingens ägare Leif Mithander och här bjuder jag "nytillkomna kat.IV- vänner" på en liten bild
Louise
Jamen Tuska jag visste bara att hon blev det på söndagen, men det glömde jag 
jag som grät med dej när din katta fick BIS Sen glömmer du min katta totalt
#8 Eller hur? Oförlåtligt helt enkelt 
#8 Så vimsig som jag är, så är det storartat att jag vet det själv
Hon hadde då två pokaler med sej hem samt två fulla kassar med mat…. om jag nu inte tog burgrannens vinst med mej då
# 6 Urban Usling är en katt som man aldrig glömmer Kul att se honom. Han är grann

Grattis allihop, tänk att ni gråter när ni vinner, man kan ju tro att det är på fullaste allvar alltihop. Men jag kan förstå när man känner starkt när man har fött upp den själv och vinner, Tuska. Extra grattis till dig!
Ja, Urban Usling är en mycket elegant och utställningsvan gosse, väldigt stilig. Jag har beundrat honom på flera utställningar.

….föresten Jenny, vem är jag att sitta här och harkla mig avs. resultatlistan du var hygglig nog att delge oss, du har ju ingen skyldighet att komma ihåg vartenda morrhår :-))
Appr. vad # 8 skrev så hörde jag en fågel kvittra i söndags kväll om hur innerligt glad du blev över ditt BIS, hela utställningslokalen lystes visst upp av din glädje och det var såååå roligt att höra tycker jag GrattisGrattis

#12 När jag ser en annan människa gråta av glädje då gråter jag oxå. De va så det blev när jag såg Jennys tårar
Grattis till alla Nom Bis katter och titelkatter om det fanns sådan.
Rithwa

GRATTIS!! :-)

#14 Jo, det kan jag förstå, jag har också blivit känsligare för andras sorg och glädje, förr var jag bara känslig för andras sorg men den ytterligare dimensionen har kommit med åldern. Det var över ett år sedan jag ställde ut senast, har haft en välbehövlig viloperiod, kanske dyker jag upp i vår igen på några utställningar. Vi får väl se hur det känns då.
Hehe, jodå, visst blev fröken Frölén mäkta glad över sitt allra första BIS :))
Titelkatter, jag tycker Mykindaguy aka. "Mio's" DSM är värt att nämnas!
Jag kan berätta att syskonen K ställdes ut. Jag trodde ett tag att min lilla "snärta" Kupidha skulle slå sin syster Kosmha men hon blev BARA x3 Irene var ju där med sin snygging oxå,
och klämde sej mellan flickorna K.
Kupidha fick bedömningen att hon kommer att bli för mörk om några år…. Jag trodde min dumma jäkel att det va i dags läget bedömningen gällde
Konstigt
#19 Då är jag lika dum jag 
Andra nominerade katter var bla. Kastrathona: SW'06 GIP San-T-Ree Pretty Woman OSH a 24 (står här bredvid mig just nu!) Ungdjur: Ivanthes Rrainbow OSH b - Lina Wilunds katter båda två
*S*Lucky-Factor's Quickstep OLH n - Monica Molinder klass 11
*** S*Mockfjärdingen's Dazzling Diezel JW är numera Europa Premier också! Han var nom-kastrathane båda dagar.
Och just det, den andra vuxna hanen i panel var IC S*SeeSoo Athos JW som ägs av Mia Norrman!
Hej hopp allihopa.
Jag känner ingen skillnad på glädje om det är en köpt katt eller uppfödd av mig själv. Jag grät som en stucken gris när Ozzy (Strixen) vart SW 2006 och jag tror jag grät nästan ännu mer i år när Manne fick sin nominering på SW. Och det året som Inga-Lill's Vicky vart SW i Borås så kunde jag inte hålla tårarna borta. Och ingen av dom är av mig uppfödd men gud vad glad jag vart!
Det är en stor grej att få sitt första BIS och jag minns än hur det var när Ozzy vann i Örebro som kattunge och jag fick gå upp på scenen och hämta honom - jag hade tom med mig Inga-Lill som uppfödare och stöd där uppe - men hon var lika blöt i ansiktet som jag iof.
jag glömde det viktigaste De va så roligt att träffa alla goa trevliga kattmänniskor. Tack för en trevlig helg.
Det är ju ens egen katt, ens egen lilla bästaste bebiskatt som man älskar som vinner, det är klart det är svårt att hålla tårarna tillbaka, oavsett om man fött upp den själv eller inte…
Tack alla för helgen, det var kul att jag kunde sprida glädje istället för att vara en "dödare" av den ;-))

Det är ju klart att det är kul att vinna, det var just tårarna som jag undrade över. Jag har svårt att ryckas med så himla starkt av en kattutställning.
Grattis alle sammen.
Og Jenny,jeg var der ikke,men selv etter å ha lest hvor rørt du ble til tåret av glede når Kiku vandt,så ble jeg også rørt til tårer når jeg leste det *klem*
Mye heller offentlig glede på enten vegne av andre eller seg selv når det vinnes,enn dem som sitter mutters pottesure uansett om dem vinner eller taper. Er det gått så langt at man ikke kan vise glede,da har virkelig utstillingene gått litt skeis i vendingen syns jeg.
Da jeg var på utstilling i sommer,var det også en liten snerten kattefrøken som stakk av med BOB total,og den eieren var også rørt til tårer.Det resulterte at vi var mange som ble like så rørt til tårer i GLEDE.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Oavsett tårar ell ej så är det roligt då människor visar glädje på utställningar och inte bara slentrianmässigt hissar misse och knappt bjuder på ett leende…typ " ja självklart nominerad, precis som vi tänkt" så himla trist attityd….tänk så pyrt då det inte blir som vi tänkt..oj oj oj
aj aj aj :-)))
Kul med lite referat som ovan tycker jag. Blev nyfiken då jag hörde en suck av välbehag från en bekant som blivit kär i en liten SIA n från Tammee's på utställningen? säkert en bedårande liten toppmurkla :-))
Det va så många härliga murklor, även en härlig murkel (hane)
Så nu ska det bli bebisar här igen, men inte på julafton eller nyårsafton. Ska räkna lite när katta får ta mot sin "murkel"
Grattis alla fina katter & stolta ägare! 

Jag blev själv väldigt glad när Quickstep den lilla blyga killen som jag har blev NOM på söndagen. Visst tycker jag att han är jättesnygg men det är kul när andra tycker det oxå. Man blir i alla fall tuffare och tuffare för varje utställning. Det får ta lite tid bara.
//Monica
Grattis allihop! 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul