Siames iFokus

Siames

Etiketthobby
Läst 2880 ggr
Liljekatten
2008-10-07 00:22
0

Vilken samling!

Halkade in på denna sida och fick se en ordentlig samling av prydnadskatter!

Samlar ni på något särskilt? Själv har jag en "gigantisk" samling (4st) med Rosina Wachtmeister-katter (Goebel). Jag bara ääälskar dessa katter! Det ska bli fler. Jag lovar!

nelliots
2008-10-07 00:28
0

Jag älskar också dem!

Jag samlar inte direkt, men min sambo tycker ibland att jag samlar katter (har tre hemma och två hos mamma, det är väl inte så många?) och påstår att jag samlar väskor (?! kan man ha för många??) och min mamma tycker nog att jag samlar på örhängen….

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

kalindas
2008-10-07 12:44
0

Mamma samlar på katter. Men de sista åren har hon gett bort eller slängt de mindre värdefulla. De tog sådan plats i huset..:-)

/Elisa

Liljekatten
2008-10-08 16:46
0

#1 Jag tror heller inte att man kan ha för många väskor. Flört

#2 Jo, vissa samlingar kan ju ta en del plats som man ser i länken uppe.Glad

SacredSouls
2008-10-08 17:30
0

#0 Skrattande Oj det var mange. Jeg så for meg min gale katter løpe kvelds racet gjennom det huset der.

Jeg samler på kattebøker,kattefigurer,kopper,fat men det er i en liten skala. Kjøpte meg siameser dørmatte og siameser kaffekopp når jeg var i Finland.. mamma som var barne vakt begynte å lure litt da jeg dro opp en diger dørmatte fra bagen  Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kattguld
2008-10-09 18:31
0

Jag samlar på bruksglas av Monica Bratt. Hon gick under smeknamnet "Rubinen från Reimyre" eftersom hennes rubinröda glas blivit mest känt (fast hon också gjorde saker i blått, grönt, grått, ofärgat och till och med så kallat radonglas. Det sista är egendomligt gulgrönt i färgen. Jag har EN skål på fot i radonglas, den är jag mycket glad över).

Har snokat efter Bratts produktion i flera år nu, på loppisar mm. Hennes saker har rena enkla linjer, som tilltalar mig. Hon var verksam från mitten trettiotalet till sent femtiotal (hon avled tyvärr ung).

Samtidigt - bara för att jag ändå hittar dem när jag tittar efter "mitt" Brattglas - har jag hittat litet andra roliga saker som också åker med hem.

Just idag var jag inne på Röda Korset, såg och köpte en söt liten tunnskalig porslinsmugg. Motivet var så häftigt: en ballerina i röda skor som dansar på tå. När man tittar närmre efter ser man att hon dansar i det fria, under en månskära som står i nedan. Mellan gravstenar… Kunglig Dansk. Ingen nagg eller spricka. Måste vara ett fynd för 25 spänn.

Attacks
2008-10-12 16:01
0

Utrolig mye vakre katter hun har fått samlet seg  og fått opp igjennom årene. Jeg samlet også på kattefigurer da jeg var liten,og har faktisk veldig mange.Men for tiden står dem på overlofte hos foreldrene mine,for vet liksom ikke helt hvor dem skal settes uten å knuses.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

stinasp
2008-10-12 21:27
0

Kalinda. Då får vi hoppas att det var prydnadskatter din mamma samlade på…. ;) Skojas bara, men det lät så roligt.,

kalindas
2008-10-12 21:55
0

"hehe"
Jo det hade sett nåt ut om hon "slängde mindre värdefulla katter"..Flört

/Elisa

Liljekatten
2008-10-12 22:03
0