Nordic Winner...meddelande från SNRF
Jag skriver det här en gång till så att alla ser det ordentligt:
Det står på inbjudan att sista betalningsdag är den 10 oktober. Strunt i det.
ALLA KAN VÄNTA MED BETALNINGEN TILLS DESS ATT PLÅNBOKEN ÄR PÅFYLLD IGEN. DOCK SENAST TILL EN VECKA FÖRE UTSTÄLLNINGEN - DVS DEN 15 NOVEMBER. DÅ SKA PENGARNA FINNAS PÅ SNRF:S KONTO.
MEN DET ÄR MYCKET VIKTIGT ATT ANMÄLNINGARNA KOMMER IN I RÄTT TID, SÅ TVEKA INTE - ANMÄL DINA KATTER NU!
Du kommer inte att ångra dig en sekund - det lovar vi!
för det vore ju trist om det inte blev något, eller hur….?
Detta gäller Nordic Winner (IDP).
Sista chansen att bli nominerade till denna utställning är på FHKs utställning i Varberg 18-19/10.
Även medlemmar i Sverak har chansen att tävla i NW.
NW kommer bli i Nyköping i november. För mer info: www.idpnordic.se
/Elisa
plus att vi glömde säga att varje klubb har 5 st Wild Cards som de kan dela ut till icke kvalificerade katter…
Men vart kommer det att äga rum då?
Hur kvalar en SVERAK-katt t.ex.?
Den kommer vara i Nyköping 23/11 (tror jag skrev det ovan). Kan inte kvalificeringsreglerna i huvudet, men det finns på Nordiska IDPs hemsida om man vill läsa.
Är bara två utställningar kvar att kvala in på till detta år. Det är i Kungälv i helgen och på Hallandskattens utställning i Varberg den 18-19/10.
Till den senare finns möjlighet att anmäla sig fortfarande.
Har du en katt som får BIG, BIV, DB (nom) eller högre så är du med i NW 2008. Resten av reglerna är jag dålig på… (läs på IDP sidan)
De som är medlemmar i en IDP klubb kan få wildcards från sin klubb.
Du kan även ställa på SNRFs egen utställning den 22/11.
Då har du chansen att bli nominerad till 2010 då nästa utställning blir. Vi beslutade på mötet att fortsättningsvis ha NW varannat år.
/Elisa

# 3 Alla katter kvalar enligt samma regler. Huvudsaken är ju att det sker på IDP-utställningar.

T o m Sverak katter som ställts ut på IDP-utställningar kan ansöka om Wild Card. Intresserade kan höra av sig till nordicwinner@idpnordic.se. Det börjar dock brinna i knutarna. Sista anmälningsdag är den 10 oktober.