löp tider
Hur länge löper en hona "normalt" Min hona är inne på sitt sjätte dygn and still going strong
dåligt med natt sömnen blir det

Det e nog lite olika..Min hona löper jätteintensivt i minst 14 dagar,,..Sen beror det nog på hur pass mycke honan skriker hur det märks..Min skriker som bara den..Hon skriker så hon skäller som en hund o rösten skär sig!!:)Jättekul!!
Litt forskjellig. Rundt 7-9 dager har det vært her. Første 2 dagene på vei opp og resten skrikende intensivt 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
japps-dåså..öronpropparna i och så kan man träna på tålamod och ödmjukhet under tiden operan pågår 
Och somliga har tur och har ett 3-dgrs löp efter boken var tredje vecka.. men har man hört finska pinnen "live" så tycker man synd om mig ändå, hihi 

^ confused 
Nej - please tell a finn - vad för någonting är finska pinnen "live" för någonting?!
vilken lyx!!!! 3 dgr!!…..och jag tror att min dam är den bästa solisten i världen när det gäller kraftfull tonskala 
Haha! Alla som har hört Tintin yla på utställning kan säkert föreställa sig vilka vackra ljud hon gör när hon löper. 6-7 dgr varannan vecka. Har inget annat val än att sätta henne på p-piller en liten stund innan det är dags att para, annars kastar sambon ut henne från balkongen……….
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
förstår utmärkt väl vad du menar-tur att min hona ska paras nästa löp
Vill tillägga att det naturligtvis är för hennes egen skull också. Om hon ska hålla på så här så är det inte bara jag och sambon som mår dåligt.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Förklaring av Jennys finska pinne tror jag är att hennes oriental som är finsk har en VÄLDIGT speciell rös!!Jag tycker personligen att den är väldigt vacker:)Man reagerar i alla fall när man hör den:)
har inte hört jenny finska pinne sjunga-och ärligt talat så känns det som om jag fått lite nog av sjungande katter just nu
ElisaCosmos har alldeles rätt! Liten finsk Kiku har en otroligt speciell röst, väldigt, gäll och hög! Folk brukar alltid reagera när de hör henne prata :)
Och så är hon finsk, smal och högbent, så hon har blivit finska pinnen här hemma :D
#12 Du får öppna en egen tråd för den finska pinnen. Lite roliga vardagsbilder vore kul. Vi har inte fått se henne på länge, tycker jag! 
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus