Tack :D
Dagens erkännande:
Jag tycker att Siames i Focus är det nästa trevligaste forum jag känner till, och det vill jag tacka er för! Stämningen på forumet är så bra att ni får mig le varenda gång jag poppar in, dvs flera gånger per dag 
(Det finns ett finskt forum som möjligen är ännu trevligare…)
Håller med till 100%.
Jag har blivit beroende. Kan inte se en dator med uppkoppling utan att smyga in här. Ibland går jag tom in via mobilen, kan hända jag får en saftig mobilräkning den här månaden… 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
HVA!! Er vi bare nest best på din liste 

Nei men jeg er fullstendig enig. Jeg synes vi har kommet så utrolig langt i dette forumet og det er noe som virkelig bør tas vare på.Så mye uvennskap som er i katteverden så er vi utrolig heldige som har muligheten til å snakke om ting/ta opp emner som blir diskutert i en vennlig tone.
Noen kunne nok tenkt seg mer diskusjoner her. Jeg personlig synes det er helt greit at det hetes til litt innimellom men jeg tror også det har blitt slik at vi som er aktive blir ganske så sammensveiset at vi begynner å lese tydeligere det som blir skrevet og faktisk se at andre har mange gode poenger istedet for å se det som personlige angrep hele tiden.
Hva er poenget med å ha masse diskusjoner som ender med krangel. Hva lærer vi egentlig av det.Det er så utrolig mye mer verdifull kunnskap som kan deles ved åpenhet og respekt.
Jeg synes det aller beste med hele Siames i fokus er å vite at jeg skrive et innlegg om det så er trist/gledelig eller et spørsmål å få ekte respons tilbake.
Så jeg henger meg på deg Paivi. Takk!!
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Hänger på jag också!
Tack så mycket alla! 
Ser lite andra forum, bla på hund sidan och där ska alla vara så "duktiga" hela tiden… vilket kan vara lite jobbigt ibland. 
Hejja Siames iFokus!!
Henger meg også på det som er skrevet om jeg ikke er slik super aktiv på lista, men med mange jern i ilden så må en ha tid også.

Jeg og forsåvidt, selv om jeg ikke skriver så mye er jeg faktisk inne flere ganger daglig
. Det er så utrolig mye hyggeligere her inne enn slik jeg har oppfattet store deler av miljøet på både utstilling og andre forum. Det eneste som kan være litt vanskelig er muligheten til å følge tipsene og rådene til svenske oppdretter for det norske markedet er så utrolig mye mindre. Men med hjelp av de mange norske oppdretterene her inne går det egentlig helt utmerket. Jeg ELSKER å se på de fine kattungebildene, og kunne virkelig ønske jeg skulle ha en til med det første.
Stå på! Det er dessuten gøy å få med seg hvordan oppdrettere tenker. Og Nilla er en fryktelig flink Sajtvärd, tilstedet og ikke passiv, men heller ikke for agressiv og streng.

Jag har valt ett enda forum av alla otaliga som står till buds i cyber, Jag hade …och har, med all rätt, många bestämda meningar om Forum i allmänhet och kattforum i synnerhet :-o
Visst har jag besökt forum tidigare men tvärvände oftast på tröskeln för att aldrig återvända in i smeten :-)
Jag gillar iFokus överhuvudtaget med alla sina olika intressesajter under samma tak. Topp-idé!
#5 Tusen tack, Fliris. Denna tråd värmer gott i höstmörkret.
Jag minns när jag först hörde talas om Siames i Fokus. Hade ju hört en del om hur det gick till på andra forum och jag hade bestämt mig för att INTE ens gå in här och läsa!
Så en dag fanns en inbjudan från Celia i gästboken på min hemsida. Okej, tänkte jag, jag kan ju bli medlem och titta lite? Men jag tänker INTE lägga mig i några diskussioner! Nej, jag tänker inte skriv ens en rad!!!
Nu har jag varit Sajtvärd i snart ett år. Oj, vad tiden har gått fort. Ja, jag tycker också att det finns värme och gemenskap i den krets som är aktiv på forumet. Man lär känna varandra och vet ungefär var de andra står i olika frågor.
När jag tog över rodret efter Celia, var jag fullt bestämd, att Siames i Fokus skulle bli ett trevligt forum. Jag har följt många trådar på andra forum och häpnat över den totala brist på respekt som råder mellan parterna. Det verkar inte finnas några gränser för vad man häver ur sig och hur mycket dynga man kastar på varandra.
Då har jag undrat var moderatorn finns? Vad gör han/hon för jobb egentligen? Är det okej, att medlemmarna behandlar varandra hur som helst? Med föresats om, att Siames i Fokus skulle bli annorlunda, tackade jag ja till sajtvärdskapet.
Jag tycker vi har lyckats rätt bra. För mig känns det viktigt att vi drar upp riktlinjerna tillsammans och att inte jag sitter som någon sorts diktator och styr med järnhand.
Och visst får det lov att "hetta till" emellanåt, men oftast beror det på missförstånd. (…eller att medlemmen bakom knapparna inte sovit eller ätit ordentligt. Se inlägg "Restriktioner"…eller var det i "Prisdebatt"? Ha ha ha ha!)
Jag vill samtidigt tala om, att vi just nu har ett väldigt HÖGT aktivitetsindex och det känns verkligen roligt!
Vanebildande? Jaaa!!!
Tack allihopa, för att ni finns där ute! Det känns skönt att veta, att det finns fler än jag som har KATTER PÅ HJÄRNAN!
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Kan bara instämma! Här är en mycket trevlig stämning och det är klart vanebildande….
PERNILLA du är bra, men lite för snäll.
Det är bara att hålla med er alla. Är inne flera gånger per kväll för att se och ibland skriva något
Rithwa
Kollar också dagligen :)

Kan bara instämma…. Är rätt ny här och kollar flera gånger om dan, men skriver inte så mycket…än!