Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 870 ggr
Qetesh
2008-08-25 03:39
0

Hur lång tid...

…efter Kastrering kan hankatten fortfarande "göra bebisar"? Jag trodde i min enfald att var bollarna borta var det ingen risk, men nu har jag fått höra (från två olika veterinärer) att de kan göra honor dräktiga i ett par veckor upp till en månad efter Kastrering!! En bekant jag pratade med hade hört att det kunde vara risk för det i upp till tre månader! Vet ni vad som gäller? Är det någon som har erfarenhet av en kastrat som lyckats göra en hona dräktig?

Labolinas
2008-08-25 09:37
0

Jag har ingen erfarenhet av detta men fick höra av min vetrinär att upp till 6 veckor så kunde de para sig med risken för att honan skulle bli dräktig.

kalindas
2008-08-25 11:25
0

Tror det är från katt till katt. Men för att vara på den säkra sidan så ge din hona p-piller ett tag efter han blivit kastrat.
Min Spokie blev till någon vecka efter hans pappa blivit kastrat.

/Elisa

Qetesh
2008-08-26 02:33
0

#1 Oj då, ända upp till 6 veckor, det var värst! Ja det blir till att vara noga med att hålla isär dem ett tag till.

#2 Ja där ser man, hade ingen aning om att det kunde vara så. Det är min blåa lill-tjej, Xev, som har börjat löpa endast 6 månader gammal så jag vill inte sätta henne på p-piller. Och min kastrerade hankatt är hennes pappa så nu håller vi dem strikt åtskilda! Vad fin han var, Spokie! Tur för dig att hans pappa fortfarande kunde Flört

Felicula
2008-10-02 13:12
0

Har du kastrerat Osiris???