Hur lång tid...
…efter Kastrering kan hankatten fortfarande "göra bebisar"? Jag trodde i min enfald att var bollarna borta var det ingen risk, men nu har jag fått höra (från två olika veterinärer) att de kan göra honor dräktiga i ett par veckor upp till en månad efter Kastrering!! En bekant jag pratade med hade hört att det kunde vara risk för det i upp till tre månader! Vet ni vad som gäller? Är det någon som har erfarenhet av en kastrat som lyckats göra en hona dräktig?
Jag har ingen erfarenhet av detta men fick höra av min vetrinär att upp till 6 veckor så kunde de para sig med risken för att honan skulle bli dräktig.
Tror det är från katt till katt. Men för att vara på den säkra sidan så ge din hona p-piller ett tag efter han blivit kastrat.
Min Spokie blev till någon vecka efter hans pappa blivit kastrat.

/Elisa

#1 Oj då, ända upp till 6 veckor, det var värst! Ja det blir till att vara noga med att hålla isär dem ett tag till.
#2 Ja där ser man, hade ingen aning om att det kunde vara så. Det är min blåa lill-tjej, Xev, som har börjat löpa endast 6 månader gammal så jag vill inte sätta henne på p-piller. Och min kastrerade hankatt är hennes pappa så nu håller vi dem strikt åtskilda! Vad fin han var, Spokie! Tur för dig att hans pappa fortfarande kunde 
Har du kastrerat Osiris???