Av all tings jävlighet...
Har precis varit och kastrerat Odin idag och han ligger nu groggy och vaknar upp inne på toaletten.
Tar upp Skatan (dräktig i 4:e veckan) och ser att hon är aldeles gulgeggig där bak!
Så nu är det akut iväg och köpa Synolox och ev. lite Semper droppar.
Håll nu tummarna att det inte utvecklas till nåt allvarligt!
/Elisa
oj hoppas det löser sig!!

Nä vad trist! Nu håller jag tummarna stenhårt att det går bra med Skatan och att hon får behålla bebisarna. STOOOOOR KRAM!

Nej, vad tråkigt!
Håller oxå tummarna här för att det löser dig!

Oj 
oj oj håller tummarna för att allt skall gå bra.
Rithwa
Usch va trist… 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Varför ska detta nu hända då
!!!? Kan man aldrig få vara glad en längre stund någon gång. Håller tummarna att det inte är något allvarligt med "Skatan" , TVI TVI, kram Helena
Men vad tusan! Hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt utan att hon får behålla ungarna och allt går bra.
Kram Lotta
Nei men herregud
Hvordan er det med henne nå?
Jeg håper så at alt går bra og krysser fingrene.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Det är ingen fara med Skatan. Hon är pigg och som vanligt. Men gegg i rumpan har hon.
Får hoppas att medicinen hjälper.
Om hon får missfall, så är det bara att söka en ny hane…
/Elisa
Nei, det er ikke mulig med sånn uflaks! Krysser fingre for at det vil gå bra med Skatan og kattungene hennes!

Näää vad tråkigt!!Men tur att hon mår bra i alla fall!!Lycka till!!Håller tummarna!!

*håller tummar och tår*

men Skatan då
vad är det för nyheter du levererar nästan i halvtid? Sånt här vill vi givetvis inte höra om.
Hoppas innerligt att din insats fungerar nu Kalinda.
P.s Hej Odin! pigg o nyter i dag? :o)) några ord på vägen som håller dig i fortsatt god form;
You don't need balls to be in the swing of things!
Did you hear Captain Hook is neutered? He wiped himself with the wrong hand.
Hopalong Cassidy was neutered. (That's why he hopped along. Eunuch said.)
ursäkta min okunskap..vad är gul gleggig symptom på?

#15 Livmoderinflammation
Odin hälsar att han piggnat till. Det gjorde han redan igår och började jaga Spidde, till den senares stora glädje.
Yr Odin bitande Spidde i nacke och Spidde som kuttrande slickar Odin på huvudet…
/Elisa

Nej vad tråkigt! Hur går det med Skatan? Håller tummarna för att det ska gå bra och hon ska få sina små bebisar utan problem.
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Märker ingen större skillnad på henne. Ser inga kraftiga flytningar. Så förhoppningsvis så var det inte så allvarligt. Vi får se vad som händer.
Måste troligtvis skippa ett större möte jag skulle på till nästa helg, då det inte finns någon som kan ge henne medicinen två ggr per dag..
/Elisa
#19 Ja, det är viktigt att du inte avbryter antibiotikakuren. Här måste Skata gå före möte. Vi håller tummarna för att det rättar till sig nu. 
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Håller tummarna att det går bra!
Tråkigt med Skatan och synd att du kastrerat Odin så tidigt.
Så godt hun virker i fin form. Håper det går bra dette her 
Vad skönt att Skatan verkar pigg och glad trots allt! Jag håller tummarna för att allt går bra med bebisarna!

Kom igen nu, Skatan! Inte gå och få livmoderinflammation. Du ska ju föda små sysar och bicolorer ju.
Hypokondrisk som man är av all otur, var jag nu och ultraljudade Skatan. Detta för att kolla så ungar levde och var friska.
Ingen infektion syntes på henne och hon har minst fyra levande bebisar i magen…
Så nu är det bara att hoppas att det fortsätter åt rätt håll.
/Elisa

Härligt att höra!! :-) Kämpa på Skatan!!
Toppennyheter!!!
Vi håller tummarna för att allt går bra nu.
Pussa Skatan från mej.

Vad roligt att höra att Skatan mår bra och att en gäng med bebisar är på väg, håller tummarna att det fortsätter åt rätt håll, kram

Vad bra!
Oh så bra Kalindas. Det var gode nyheter det
Klem
Vad skönt!
Ja se lilla UR GULLIGA SKATAN , nu tycker Dosan och jag att du ska vara rädd om dej . Ta det lungt och vi tycker faktiskt att killarna du har där hemma ska passa upp på dej lite nu när du är gravid och allt, jag menar komma in till dej med lita gosiga smaskiga möss, spindlar och kanske en och annan liten orm som du kan ha lite kul med för motionens skull. Och matte hon ska ge dej kaffegrädde och leverpastej eller räkor om du hellre föredrar det kanske en eller nannan lite läcker laxbit inte heller skulle smaka så dumt . Va nu rädd om dej lilla ur mysiga Skatan… kram från Anja och Dosan
Håller tummarna för att det ska som du säger fortsätta åt rätt håll, och att ni ska få en fin kull friska ungar. Fyra eller fler 
Skatan hälsar att det enda pojkarna gör är att sjunga för henne och jaga henne. Så pojkar är inget att ha.
Matte duger, men ska alla tid fånga henne och trycka i henne äckliga tabletter! Vet dock att matte har Creme Fraiche i kylen, ska kräva lite sånt…
/Elisa
Fyra bebisar är aldeles lagom. Så jag hoppas inte det blir mer för då kommer den lilla Skatan gå att rulla sista veckan…
Kort kropp och tjock om magen…
/Elisa
Har du ingen bild på hennes fina runda mage? 
Väntar en vecka, så ska jag försöka fotografera henne.
/Elisa
JAAAAAAA!!!! JAAAAAAA!!!! Bilder på Skatan det vill vi ha. Ge henne lite leverpastej det brukar dom tycka om och lite creme fraiche är man gravid har man all rätt att ligga i hängmattan hela dagarna och bli bortskämd

Jaaaa nå vil vi se bilder her.
Hvis du viser din så skal jeg vise min 
Skapat en egen tråd för Skatmage..:-)
/Elisa
Så den nå