När man glömmer bort...
…att klippa klorna, kan det gå så här illa. Det tog en bra stund innan jag förstod att Mathilda satt fast med en klo i lakanet. Jag var helt säker på att hon ÄNTLIGEN vågade ta sig ton mot vår Ocicat Zelda. Där stod hon ju i stridsposition med raggen på ända!
Undertecknad hann t o m springa efter kameran innan polletten så att säga…trillade ner.
Hade jag inte varit hemma, hade lilla Mathilda åkt på sig ett rejält kok stryk. Zeldas blick talar sitt tydliga språk.
Nilla
Hur ofta klipper du klorna på din katt?
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Om blickar kunde döda!!!

Nämen herregud vilken statisk kisse du har där!

oj oj oj!!!! stackars stackars Mathilda och du hämtar kameran för att föreviga ögonblicket som för Mathilda måste ha känts som en evighet oj oj oj!! ;) Bildserien är så bra Nilla, hela Mattis lilla kropp skriker ut hur himla fel läge hon hamnat i men först då man får orsaken klart för sig…första tanken är ju att hon är fly förbannad. Vilken tur att du fanns där!…till slut :-)))
Måste erkänna att någon liknande situation lika gärna kunnat hända hemma hos mig….klor växer något fasansfullt fort på bara två tre veckor och man blir snabbt påmind då en radda köttkrokar ritsar sig nerför ryggen (vid misslyckat språng upp på axel ) eller då de inte orkar hoppa upp i knät och istället nyttjar hävstångsprincipen med klorna som hjälp och aldrig kommer vår lyfthjälp så snabbt som just då, eller hur *AAAJ* :-/
Stakkars Mathilda! Vi klipper ikke klørne ofte nok, bildet taler sitt tydelige språk om at vi kanskje burde klippe dem oftere….. Spesielt med apekattene SOY, Punky og Joker flyende rundt her! Bildet er av dårlig kvalitet teknisk sett, men det beskriver veldig godt hvordan menneskene ser ut når kattene har skarpe klør & tenner
Oci power!
Hrm, hur ofta…. beror skam till sägandes litet på hur lättklippt katten är. Mithrils klor är alltså alltid välklippta, Cayennes är också ansade. Medans jag tar ett djupt andetag och beväpnar mig med mod och en rejäl handduk innan jag tar itu med Troja.

Stackars Mattis katten… *leer*
Håller helt klart med Kattguld, OCI POWER! *S*
Fast här hemma huserar Pyttan ganska så ordentligt!
Stackars lilla Mattis!
Vilken panik!!! Dumma ocikatt! 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Oj, stackars lilla Mathilda, vilken dramatik! Skönt att matte kom till undsättning!
Varannan vecka kanske. Försöker hålla efter klor hela tiden för att skona både människor och möblemang ;-)
Haha herlige bilder.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Varannan eller var tredje vecka klipper jag katternas klor.
Alldeles för sällan egentligen