Vilket foder?
Hej.
Vilket foder ger ni till era katter och varför har ni valt det?Är ni nöjda?
Jag ger idag RC Siames, men funderar på att byta eftersom Diamond fäller ganska mycket och är "kladdig" i magen ibland.
mvh
Stina

Jag använder James Wellbelowed Turkey & Rice och lite Mjau tetrapack ibland. Jag valde JW eftersom Mister blev kladdig i magen av det andra fodret (Orijen) jag använde. Sorgligt för jag var väldigt nöjd med Orijen och katterna tyckte om det. JW är också mycket uppskattat.

Acana som grunden, och sen så blandar jag i olika andra foder… RC, Orijen, JWB, Nutro, Eukanuba.
Plus att dom får ju i huvudsaken annat än torrfoder - kött och olika blötfoded.

Jag använder RC men funderar också fram och tillbaks om man ska byta… 
Försöker ge dem en del kött också, men svårt när det bara är två av fyra som vill äta det.
Jeg bruker RC senible eller sensetiv som jeg kjøper hos min dyrlege og er veldig godt fornøyd med det. Ellers så er vi på noen utstillinger i året å da blir det litt annet for også men det går like godt. Så her spiser dem om trent hva som helst men ikke Hills og noen andre for typer.

Kycklingvingar, fläskkött, kycklinghjärtan allt slags kött- lite James Wellbeloved, tyvärr funkar inte Orijen alls.
Bara torrfoder=magproblem. Kattungarna ger jag bara rått från början= inga magproblem
/Carina

Jag har just börjat ge dem lite rått kött och kycklingvingar. Svante blir alldeles tooookig, han älskar det. Diamond tycker att det är gott men hon är ju en dam så hon äter lite försiktigt vilket innebär att Svante roffar åt sig hälften av hennes mat också….
Få se om det blir någon skillnad på Diamonds mage nu när hon får kött också.

En av mina katter blir lätt rörig i magen vid främst löp, men efter att jag börjat med att strö probiotika över deras mat så har hennes problem försvunnit.
Så vad äter då mina katter? Jo, JW torrfoder, olika blötmat flera ggr om dagen samt rått kött.
Jag ger Orijen till mina. Siamesernas pälskvalité blev 100 ggr bättre när jag bytte och det är även bra mot "kladdig" mage. Dessutom kräks det mindre nu. Jag är med andra ord supernöjd med Orijen. Jag ger också olika sorters blötmat.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Jag har en fråga till alla er här. Jag har en kastrerad hankatt på 1 år som hittills har ätit RC indoor 27 och mjau och pussi blötmat på kvällen. Men sedan när jag började läsa om alla dessa torrfoder så bestämde jag mig för att byta till något annat. Köpte idag hem James Wellbeloved eftersom de rekommenderade de och att det inte innehöll så mycket spannmål. Köpte en 2 kilos förpackning och blev jätteglad för att jag hittat nåt bra. Men nu när jag kommer hem och läser om det så står det att det främst är för katter med mag problem och allergier och det har ju inte min katt. Kan han få det ändå eller ska jag byta till något annat (om det går)?
Otroligt tacksam för all hjälp.
Eukanuba, kompletterat med Mjau på konserv och en hel del BARF.

Hovedfór her er RC Siamese.
Kattene skinner i pelsen og de har steinharde muskler - trives med RC.
Til kos/ 1 x daglig får de forskjellig som grillet kylling, rå mørbra biff eller dampet smålax
Karitzy(。❤‿❤。)

#9 Din katt kan absolut äta det foder du köpt. Jag önskar honom en smaklig måltid!
Siden Frøken Lisa er så kresen,så har vi rene tørrfor buffeten
RC siamese,Cat Exclusive,Hills kittens,Eukanuba kittens og Hills natures best både adult og kittens.
Men det får så være,nå maser hun ikke på whiskas porsjons poser flere ganger om dagen,for ellers å nekte å spise lenger hehe.
Dem spiser det dem har lyst på,og har et veldig variert tørrfor kosthold for tiden.Ingen sarte mager på noen.
Kattungene liker best hills kittens og eukanuba kittens.
Foruten dette så går det mjau/bozita og sheeba våtmat + rått kjøtt daglig nå som der er bebiser i huset.Hovedsaklig til dem,men alle får jo smake.
Det er deilig å se superkresene Lisa endelig er såre fornøyd med RC siamese og Cat Exclusive.Er det som er favorittene hennes.Hun forlanger påfyll når der er 1/3 igjen i skåla. Mye mer praktisk også,enn å legge opp masse boksemat før en drar på jobb,som kanskje står å blir surt og ikke spist opp innen en kommer hjem.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/