Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1604 ggr
Beige
0

Röd färgfråga

Till att börja med får jag nog erkänna att det här med färgerna på våra kära katter inte är min starka sida men det märker ni kanske på min fråga Skäms

Hur som helst, finns det både solida och mönstrade röda orientaler?

Jag har iochförsig inte sett så många röda även om det är en av mina favoritfärger men de jag har sett har alla varit spottade. 

Kanske någon som har bilder på röda orientaler att visa Flört

hannele44
0

Tror aldrig jag sett en röd oriental-vore intressant med bild på en Skrattande

nelliots
0

Mönstrade katter är det dominanta grundutfarandet. Den solida genen göra att färgen täcker mönstret och katten blir solid. Problemet med den röda färgen är att den täcker mönster dåligt. Därför är det mycket svårt att avgöra med blotta ögat om ne röd eller creme katt verkligen är mönstrad eller om det är en solid katt med "spökmarkeringar".

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

HeidiK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De kommer i solide og mønstrede ja, men spøkmarkeringene kan være ganske kraftige, så det er tryggest å registrere de som mønstret om minst 1 av foreldrene er det :)

Jeg også mer bilder av han som liten, men de kan du få se maaaange av på mail også om du vil Tungan ute

Her er min Sundance Kid - OSH d24 (mest sannsynlig solid egentlig)

HeidiK
0

Og et til :)

HeidiK
0

Frankemann igjen Cool

Beige
0

# 3,4,5 Kyss  Gärna fler bilder! Det är sååå fint med rött.

Tack för infon, det är intressant det här med färger men svårt än så länge tycker jag.

Kom på en sak till, jag som tycker om att vara på kattutställningar, vad säger domarna om spökmarkeringar?

På senaste utställningen jag var på så sa en av domarna att de röda katterna (i Kategori IV) oftast har lite längre päls än övriga färger och det var nytt för mig.