Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 792 ggr
Nilla
2008-09-23 14:31
0

Transportföretag?

Är det någon som kan rekommendera ett seriöst tranportföretag för export av katt? Jag har sedan i juli kämpat med en bokning hos SAS Trust och de visar sig nu att resan kommer att kosta 3000 kr mer än vad jag tidigare fått uppgift om.

Ni som har erfarenhet av export av katt, vilka har ni anlitat?

En resa till exempelvis England är lätt att ordna själv, men då det gäller NZ krävs att ett företag går in och hjälper till. Det är för mycket som kan gå fel.

Tacksam för råd, för det här ger mig gråa hår. Katten ska resa om en månad och måste resa ut från Arlanda.

Någon som har erfarenhet av Active Air Cargo?

Attacks, vilket bolag använde du för att skicka Design till USA?

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

AFamosa
2008-09-23 17:25
0

Mycket bra erfarenhet av ActiveAirCargo!!!! Jag anlitade dessa vid transport till Canada och även nu sist till U.S.A.
AAC i Stockholm samarbetar nu med Manlötens Kennel/Karantän och deras representant Debbie Dunagan gav oss, såväl mig som mottagare mkt trevlig service och all info vi önskade.
Debbie har full koll på såväl N.Z som Australien så jag vill påstå att du är i goda händer om du anlitar henne Nilla.
Lycka till!

Louise

Nilla
2008-09-23 18:17
0

Wooow, Louise!!! Tackar så jättemycket för den infon! Jag har nämligen mailat med Debbie idag! Då vet jag att jag hittat rätt!

SAS Trust kan dra dit pepparn växer…

Attacks
2008-09-23 19:59
0

Jeg brukte Trust,men det kommer tydligvis an på hvem man snakker med der i gården,hva service angår.Obestämd Jeg hadde kontakt med en kjempehyggelig mann.Han var som en klippe,og stod på som bare det.Men så skulle han ta ut ferie,var jo fellesferien Design reiste. Han lovet meg at damen som skulle ta over var kjempe ok.  Det viste seg at hun som så fikk ansvaret for Designs foreberedelse til reise var en sur kjerring.Noe av det mest lite service instilte jeg har vært borti.Alle papirene skulle fakses til dem i forkant av reisen i tillegg,og selv da var hun lite service instilt. Hun ville ikke unndersøke flere muligheter,og var så bastant, huff. Mailene gikk varme mellom meg og Kristi,Design sin eier,og hun ringte meg til slutt fortvilet. For damen i Trust syns det var fint om Design reiste først til NY,siden overnatte i Texas for så reise tilbake til Ohio. Kristi snakket til og med med Trust,men til ingen nytte. Design var da i godt beholdt hos Pernille,og ble der noen dager ekstra.For ikke talom Design skulle måtte reise mer enn nødvendig. Kristi fikk tak til slutt dem i USA som har ansvaret når så katten hadde landet på Amerikansk jord,og ved et under,så ordnet dem det i siste liten med at Design fikk reise til NY,vente noen timer der,og så direkte til Ohio. I NY ble han tatt ut å kosa med og hadde det riktig  såp fint.Kristi hadde beordret dem. Det ble 23 timer totalt,men mye heller det,enn en ekstra overnatting i Texas. Hvorfor Trust så hardnakket mente det var vits med den omveien vet jeg ikke. Jeg er ikke redd for å bruke Trust igjen,men ikke talom om jeg vil ha noe med den sure dama å gjøre en gang til. Før han snille mannen gikk ut i ferie,så tok han i mot min minste bekymring med den største  seriøsitet.

Noen ganger tror jeg det kommer an på hvem man snakker med der. Noen er åpen for flere muligheter og tar seg tid til å undersøke,mens noen gidder ikke. Blir flau på dame i Trust sine vegne,om at det ble mottaker land som fikset siste biten til slutt,så ikke meg og Kristi trengte å bekymre oss mer enn nødvendig.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
2008-09-23 20:25
0

Tack, Attacks. Jag har nu fått bekräftelse från Trust att vi dragit tillbaka bokningen. Litar på Louise här och vänder mig nu till Active Air Cargo.

Trust Köpenhamn har varit mycket hjälpsamma. Men tyvärr kunde katten inte resa därifrån eftersom han inte är rabiesvaccinerad. NZ kräver inte detta.

Så då fick jag vända mig till Stockholm och detta skiljde 7500kr i pris. De har varit snorkiga som bara den och jag har upplevt att de varit mycket besvärade av att behöva boka resan! De har heller inte kunnat nås varken per telefon eller via mail på månader. Nu ger jag upp.

Så skönt att det ordnade sig för Design.

Nilla